Gå til innhold

Kviser etter p-pille slutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er klar over at det har vært en tråd på dette før, men jeg finner ikke igjenn tråden.

Jeg har problemer med kviser på ryggen etter at jeg har sluttet med p-pillen.

Jeg hadde ikke problemer før jeg begynte på pillen.

Noen råd om gode produkter som hfjerner eller holder kvisene i sjakk?

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tinge_Ling utlogget
Skrevet

Har det samme problemet jeg! Håper du får noen svar :)

Skrevet

Gel med benzylperoxider (Basiron/Brevoxyl) - ikke reseptpliktig vanligvis i kombinasjon med Kortisonpreparater brukes ved behandling av kviser

Skrevet

Se bort fra kortisonpreparater i overstående post, man bruker heller retinoider eller antibiotika ved alvorlig acne.

Skrevet

NEI NEI NEEEEEEEI Ikke retinoider (Vitamin A derivater) som f.eks isotretionin når du slutter med pilla. DET ER FYYYYYYY

Retinoider er teratogene, dvs de SKADER FOSTERET så hvis du blir svanger av å kutte ut med hormonell kontrasepsjon og blir knocked up så kan du skade embryoet.

Ofte funker det veldig bra med vanlige desinfeksjonsmidler for kviser. Prøv å behandle kvisene med vanlig etanol. Noen liker å bruke tetracycliner- doxycyclin blandet inn i en krem på apoteket, men dette er ikke så glupt mht. resistens fortalte überproffen hvor jeg studerer.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg fikk litt kviser på ryggen når jeg slutta, men det har gått seg til, heldigvis!

Skrevet

Jeg hadde alltid litt kviser på ryggen, selv når jeg gikk på P-pillene. Når jeg slutta blomtra kvisene opp som bare pokker både på ryggen og i ansiktet. Nye hudormer, småkviser og acne poppet frem før jeg fikk sukk for meg.

Legen min gav meg resept på Oxytetral, altså tetracykliner. Jeg har gått på de i litt over en måned nå, og merker en betydelig forbedring i ansiktet. Ryggen har jeg ikke merka så mye på enda, bortsett fra at jeg ikke får noe særlig med acnebyller.

Men det tar jo opp til 3 måneder før en merker noen vesentlig forbedring, så jeg regner med at det går seg til etter hvert.

Jeg har prøvd Basiron og Dalacin, uten at det hjalp. Legen min sa at disse heller ikke ville være til god nok hjelp for kviser på ryggen som skyldes hormonene mine og min heller store oljeproduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...