kar90 Skrevet 23. juni 2023 Forfatter #41 Del Skrevet 23. juni 2023 Dakia skrev (Akkurat nå): Man kan da fint hilse høflig og respektfullt helt uten fysisk berøring. Ja, det mente vel nazistene og. Det så jo også estisk bra ut og har historisk klang her blant germanske folkeslag da det er en gammel vikinghilsen. Så er man for dette må man og være for de som ønsker Islam bort herfra. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 23. juni 2023 #42 Del Skrevet 23. juni 2023 Hm.. jeg var for noen år siden på en skole der elevene håndhilste på læreren når de kom om morgenen. Det var forresten årets tiendeklassinger. Så de hadde god tid til å lære dette. Har en ikke lært ting hjemme eller i dette tilfellet før anledningen så får en bære over med det og ta det opp etterpå. Multikulturelle påvirkninger kommer hele tiden, men ikke med tvang. Så vi skal ikke finne oss i å tilpasse oss, men å mer eller mindre bevisst ta etter er noe annet. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillochsøt Skrevet 23. juni 2023 #43 Del Skrevet 23. juni 2023 kar90 skrev (18 minutter siden): Hvem har sagt at vi ønsker et samfunn fullt av mennesker som av religiøse grunner ikke kan hilse på andre? Hvem trenger dette? Hvorfor kan ikke pengene brukes på å utdanne skikkelige ola-dunker i stedet og folk det går an å leve normalt rundt? Hva i all verden bidrar din og denne guttens holdninger og meninger med? Prinsippet om at den religionen og tro man er vokst opp med skal rettferdiggjør egne segregeringer, så er det vel merkelig at vi ikke godtar nazisme og andre segregerings-system? 1: ikke jeg 2: vet ikke hvem som har behov for dette, muslimer tydeligvis 3: vet ikke, kan man leve normalt rundt alle mennesker som utfører håndhilsing? 4: ikke mer enn dine sikkert. 5: syntes du det er merkelig? For det syntes ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 23. juni 2023 #44 Del Skrevet 23. juni 2023 Ble så ekstremt provosert da jeg leste at rektoren går ut og legger seg flat!! 😳🙄 Altså, hun gjorde det eneste riktige!! Er det noen som forresten kan si meg hvor jeg kan se denne videoen? 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 23. juni 2023 #45 Del Skrevet 23. juni 2023 (endret) Janzypants skrev (4 minutter siden): Ble så ekstremt provosert da jeg leste at rektoren går ut og legger seg flat!! 😳🙄 Altså, hun gjorde det eneste riktige!! Er det noen som forresten kan si meg hvor jeg kan se denne videoen? Det er 2 videoer. vært all over Internett siden i går egentlig. Instagram, TikTok osv. se @minorgoffisiell på Instagram, de har postet den siste av de to videoene. Jeg har den første, men kan ikke akkurat poste den her. Endret 23. juni 2023 av Dakia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 23. juni 2023 Forfatter #46 Del Skrevet 23. juni 2023 Humle Brumle skrev (3 timer siden): Skal ikke folk få bestemme over engen kropp lenger? Er det tvangs håndhilsing i dette landet? Du kan jo prøve å få deg jobb og generelt lykkes i arbeidslivet om du skal drive å verne om dine jenteroms issues. Man må gjerne ut av sin egen boble i dette livet å forholde seg til folk man ikke liker, inkludert muslimer. Men man trenger ikke å godta at man i form av sitt kjønn, legning eller hudfarge skal behandles annerledes. Og hallo, bestemme over sin egen kropp? Det er ikke akkurat å bestemme over sin egen kropp som er en av fortrinnene i Islam. Det er ikke det at denne gutten "bestemmer over sin egen kropp", men heller det at Islams trosamfunn bestemmer at kvinner ikke skal berøres av menn 17 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 23. juni 2023 #47 Del Skrevet 23. juni 2023 Dakia skrev (4 minutter siden): Det er 2 videoer. vært all over Internett siden i går egentlig. Instagram, TikTok osv. TikTok har jeg ikke og IG er svært begrenset. Men på IG, må jeg søke opp noe spesielt? Får bare opp innlegg til de jeg følger! /SoMedumrian 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 23. juni 2023 #48 Del Skrevet 23. juni 2023 Janzypants skrev (1 minutt siden): TikTok har jeg ikke og IG er svært begrenset. Men på IG, må jeg søke opp noe spesielt? Får bare opp innlegg til de jeg følger! /SoMedumrian Ah, jeg oppdaterte etter jeg postet. Sjekk @minorgoffisiell på IG de har postet den siste av de to videoene. Den første har jeg fått tilsendt men ikke sett noen større kontoer dele den, bare private. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 23. juni 2023 #49 Del Skrevet 23. juni 2023 Dakia skrev (1 minutt siden): Ah, jeg oppdaterte etter jeg postet. Sjekk @minorgoffisiell på IG de har postet den siste av de to videoene. Den første har jeg fått tilsendt men ikke sett noen større kontoer dele den, bare private. Takk! Skal gå inn å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 23. juni 2023 #50 Del Skrevet 23. juni 2023 Hvis jeg var arbeidsgiver, så ville jeg ikke ha ansatt en som ikke ville ta meg i hånda på intervju. Jeg ville tenkt at en mann med slike holdninger ikke ville jobbet så bra sammen med kvinner, og følgelig ikke fungert i norsk arbeidsliv. 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaktabasertTroll Skrevet 23. juni 2023 #51 Del Skrevet 23. juni 2023 Dakia skrev (7 minutter siden): Ah, jeg oppdaterte etter jeg postet. Sjekk @minorgoffisiell på IG de har postet den siste av de to videoene. Den første har jeg fått tilsendt men ikke sett noen større kontoer dele den, bare private. Måtte leke detektiv og om du går til facebook siden til skolen og trykker "omtaler", så finner du en 30 min klipp/livestream av hele seansen, og en kortklipp som er av de andre angivelig forferdelige tingene rektor gjorde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 23. juni 2023 #52 Del Skrevet 23. juni 2023 FaktabasertTroll skrev (4 minutter siden): Måtte leke detektiv og om du går til facebook siden til skolen og trykker "omtaler", så finner du en 30 min klipp/livestream av hele seansen, og en kortklipp som er av de andre angivelig forferdelige tingene rektor gjorde. Ja, fant det, takk 😊 poenget er at i det korte klippet har han gutten blitt beskyldt for å oppføre seg på en uhøflig måte, men når du ser opptakten så visste han allerede hva som kom. Det var ingenting i veien med måten de første guttene takket og hilste, hun hadde hverken grunn eller rett til å tvinge dem til noe som helst. I tillegg dårlig gjort mot resten av avgangselevene å ødelegge deres vitnemålsseremoni med å ri sine prinsipper og shame guttene og foreldrene i salen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 23. juni 2023 #53 Del Skrevet 23. juni 2023 Hun håndterte det kanskje ikke 100% pedagogisk korrekt, men jeg skjønner godt at hun reagerte. Sånne kvalme kvinnefiendtlige holdninger må slås ned på. 25 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 23. juni 2023 #54 Del Skrevet 23. juni 2023 Tiden når en kunne satt krav til hvordan en skal opptre i Norge er forbi. Vi har 200.000++ muslimer i landet i 2030 kanskje over 350.000. Nå må en akseptere at atferd blir diktert av oldtidens forvrengte menneskesyn. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 23. juni 2023 #55 Del Skrevet 23. juni 2023 Dakia skrev (2 timer siden): https://www.muslimskemodre.com/blog/en-rektors-melt-down 🙃 Eg synst det var veldig interessant å lese det du delte. Dette beskriv ein noko anna situasjon enn den som er gjengive andre stader. Var det ingen som ropte "haram" i salen? Rykka ikkje guten til seg vitnemålet? Ligg kanskje sanninga ein stad i mellom? Når det er sagt så meiner eg at det er hårreisande at det ikkje på førehand er diskutert og avklart med elevane korleis overrekkinga skulle gjennomførast. Eg meiner; det må då vere slik at både lærarar og rektor visste at enkelte ikkje kan ta i handa til det motsette kjønn? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesmeta Skrevet 23. juni 2023 #56 Del Skrevet 23. juni 2023 Det var ikke riktig arena å ta den. Jeg er enig med rektoren, men feil sted og feil tidspunkt. Gutten er et produkt av sin oppdragelse, og med foreldre i salen blir blir det lojalitet mot foreldre. Jeg mener rektor gjorde klokt i å beklage. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 23. juni 2023 #57 Del Skrevet 23. juni 2023 (endret) AllahBallah skrev (3 timer siden): Er enig i at det er en merkelig ting å lage en sak utav. Burde strengt tatt være frivillig om man ønsker ta en person i hånda eller ikke. Tradisjon eller ei. Gjennom livet vil man komme opp i mange situasjoner hvor man er nødt til å agere litt mer i samsvar med skikk og bruk og litt mindre etter eget ønske. Man skal selvfølgelig få bestemme hvem man ønsker å ha fysisk kontakt med, men å gi noen et håndtrykk i en slik sammenheng som en skoleavslutning er må man jo kunne forvente at er til å holde ut, til og med for tenåringsgutter. Hvis du mener frivillighet er kjernepunktet her, hva synes du om tilropene som lød «Haram»? Synes du det tyder på fri vilje? Jeg synes det tyder på religiøst og kulturelt press, og kvinnefiendtlighet satt i system. Ønsker faktisk fremtidige menn som oppfører seg slik en fremtid i evig arbeidsløshet, de fortjener ikke verken vitnemål eller lønner arbeid før de greier å omgås folk. Endret 23. juni 2023 av keops 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 23. juni 2023 #58 Del Skrevet 23. juni 2023 Humle Brumle skrev (4 timer siden): Skal ikke folk få bestemme over engen kropp lenger? Er det tvangs håndhilsing i dette landet? Hva gjør denne eleven når han skal ha seg en jobb? Nekte å hilse på en kvinnelig sjef? Du skjønnet vel at alt dette handler om å behandle kvinner som søppel. 30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. juni 2023 #59 Del Skrevet 23. juni 2023 Synes litt synd på gutten. Han går i tiende klasse. På tide vi heller stiller strengere krav til de som kommer til landet. De burde få mer opplæring i kultur og heller lære seg språket på egenhånd (med prøve som må bestås). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 23. juni 2023 #60 Del Skrevet 23. juni 2023 Kjenner jeg blir mektig provosert av situasjonen. Støtter rektor 100%. Det sagt, så er ikke alle mørke eller religiøse slik denne/disse ungdommene. Kjenner mange som synes det er direkte flaut å bli assosiert med slik oppførsel og som følger norske normer og regler. De er jo nordmenn. Men jeg som har vært på den politiske rød-siden merker at jeg i større grad havner mot den blå. Vi kan ikke ha det slik at det ene kjønnet blir behandlet respektløst i Norge. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg