Gå til innhold

Rektor sto opp for likestilling og likeverd, men må krype til korset å beklage seg

kar90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på om rektoren er pedagog i bunn? Høres ikke slik ut... barn er forskjellige, og familier er forskjellige, slik er det bare. Om det hadde vært meg så tror jeg bare jeg hadde improvisert og prøvd å tulle det litt bort, latt eleven gi meg en "high five" eller tommel opp i stedet. Ikke gjort noen big deal ut av det om eleven nektet. Smilt, men tenkt mitt.

Slik det ble nå så oppførte rektor seg uprofesjonelt med kjefting og media/kommentarfelt går bananas. Elever speiler den kulturen de er oppvokst i, og som lærer (eller rektor) bør man (selv om man er dypt uenig) opptre profesjonelt.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia

Jeg så videoen, der eleven lener seg forbi den utstrakte hånden hennes og napper vitnemålet/rosen ut av hånden hennes i stedet. Ekstremt frekt. Finnes det ingen konsekvenser lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn begynner å bli litt rare, på samme måte som svenskene har blitt rare....

Om det bare var noen som visste hvorfor og hva som skjer, men alle forskerne aner visst ikke, og det er ingen kjennetegn mellom alle de rare folkene....

Så nei vi får bare si at vi aner ikke og fortsette som før, det funket jo bra i Sverige så det funker sikkert bra her også.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia

Tenk om rektor hadde vært mørk i huden, og en elev hadde nektet å røre vedkommendes hånd og heller nappet rosen ut av den andre hånden deres på grunn av hudfargen. 

Slik ble denne kvinnelige rektpren behandlet. Man kan ikke forvente at det skal tåles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig rektorer i Oslo kan gå på kurs hos shell eller Narvesen els. Pængan -> pølsa.

Ta de i hånda før hun gir dem vitnemålet neste gang, kanskje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke folk få bestemme over engen kropp lenger? Er det tvangs håndhilsing i dette landet? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BitterMann
2 minutter siden, Humle Brumle said:

Skal ikke folk få bestemme over engen kropp lenger? Er det tvangs håndhilsing i dette landet? 

Det handler ikke om å bestemme over egen kropp, men at rektor sier unnskyld til en elev som ikke ville ta henne i hånden fordi hun er kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Humle Brumle said:

Det er god gammeldags folkeskikk.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist ,bare trist. Og disse skal styre verden videre med sine kvinnesyn..😢og heier på rektoren🌷

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes rektoren virket ganske uspiselig. Hvor gammel er gutten, 15/16 år? Han lever jo bare etter reglene i religionen han er oppdratt i.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 timer siden):

Det mest skremmende er at rektor ikke får rungende medhold, men må gå i seg selv. Det som går tapt i møte med islam går for tapt for alltid.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/oslo-rektor-langet-ut-mot-elever-pa-vitnemalsutdeling-vi-bor-i-norge/15843561/

Fy faen? Rektor må få all mulig støtte!

Rektor har ihvertfall min støtte. Jeg støtter folk som kaller spaden for en spade.

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med rektoren her, respektløst å bare nappe vitnemålet ut av hendene hennes og nekte å ta henne i hånden for en takk, noe som er normal høflighet og folkeskikk i Norge. Trist hvis de vokser opp i Norge men likevel vil nekte å håndhilse/takke bare fordi det er motsatt kjønn, de burde lært mer enn som så.

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...