Gå til innhold

Jeg klør. Insektstikk.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør meg til blods. Har masse insektstikk overalt. Får heller ikke sove om nettene fordi alt klør. Er så mye insekter der jeg bor. Insektsmidler hjelper ikke på meg fordi de stikker uansett. Hva skal jeg gjøre? Noen råd? Klør sånn at jeg gråter her. Men jeg bor i skogen og har hund så må ut med den flere ganger per dag.

Anonymkode: 90788...309

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sinksalve! ❤️ 

Anonymkode: 872b6...799

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Safaritøy som er vevd slik at mygg ikke kan stikke igjennom. Jeg hadde noe slikt på tur for noen år siden. Tar du den helt ut kjøper du hatt med myggnetting. Slektninger av meg har hatt god nytte av  slikt. Er du interessert i at jeg søker opp hvor jeg kjøpte det?

Anonymkode: 5e472...9c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drypp allergiøyedråper rett på stikket. 

Anonymkode: 8aeb9...e22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar høyere doser vitamin B6 i myggsesongen, 40-80 mg daglig. Det er langt over vanlig dagsdose, men det er fullt lovlig å kjøpe på apoteket uten resept, apoteker selger Pyridoksin 40 mg. Det meste av forskning sier at man må opp i langt høyere doser før man får bivirkninger av det, men jeg velger å ta det i perioder jeg vet jeg blir utsatt for mygg. Der jeg bodde før måtte jeg ta daglig. Hvis jeg mot formodning nå får et myggbitt reagerer jeg også langt mindre om jeg raskt tar en slik dose med B6-vitamin. Hvorfor aner jeg ikke, for det jeg har sett av forskning sier kun noe om å hindre å bli stukket. Men jeg forsøkte i desperasjon en gang å ta B6 rett etter et bitt hvor jeg umiddelbart hovenet veldig opp (har hele livet hatt det jeg antar er en slags allergi mot mygg), og til min forundring tok det ikke lange tiden før det var blitt mindre. Normalt for meg er at det da blir større i 1-2 døgn fremover. Får jeg 3-4 myggbitt på omtrent samme tid så blir jeg dårlig, får influensafølelse i hele kroppen og feberfølelse, blir rett og slett syk. Etter at jeg begynte å ta B6 i myggsesongen så skjer ikke dette mer. Glemte for et par år siden å ta B6, ble stukket fire steder helt i begynnelsen av sesongen (kom brått på meg), og da ble jeg dårlig. I år har jeg tatt B6, og får kun småreaksjoner igjen, hvis jeg i det hele tatt blir stukket. Har i tillegg i år vært veldig mye på gressmark og gravd i jord og vært omringet av svermer med knott og mygg.

Ellers er min erfaring at å smøre Xylocain rett på hele bittområdet det som lindrer mest, hvis jeg får en ille reaksjon.

Anonymkode: 9fbad...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...