AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #41 Del Skrevet 8. september 2023 Hva var det som gjorde at du kom i kontakt med psykiatrien som 18åring? Mtp at du ble utredet som 18åring Anonymkode: bce36...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 8. september 2023 #42 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva var det som gjorde at du kom i kontakt med psykiatrien som 18åring? Mtp at du ble utredet som 18åring Anonymkode: bce36...599 Jeg fikk en venn på vgs som hadde Asperger's. Jeg fortalte det til foreldra mine og det var liksom siste dråpen. De hadde lenge mistenkt at jeg hadde autisme basert på min rigiditet og snevre interesser. De kontaktet psykologer som satte i gang undersøkelser, og jeg fikk så diagnosen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #43 Del Skrevet 8. september 2023 Du sier du ikke hadde venner på skolen. Følte du utenforskap i skolen? Og følte du deg trist/ensom? Anonymkode: 4fc11...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 8. september 2023 #44 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du sier du ikke hadde venner på skolen. Følte du utenforskap i skolen? Og følte du deg trist/ensom? Anonymkode: 4fc11...b56 Nei egentlig ikke. Jeg likte egentlig å være alene. Men fra 6 klasse av fikk jeg en venn fra en annen skole. Det var jo hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #45 Del Skrevet 8. september 2023 Er du en håpløs romantiker? Anonymkode: 718d5...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 9. september 2023 #46 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er du en håpløs romantiker? Anonymkode: 718d5...611 Nei det vil jeg ikke si. Jeg kan ha mange romantiske tanker, men jeg er også ganske realistisk og vet når en burde sette ned foten om en date eller partner gjør noe som er uakseptabelt. Personlig erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #47 Del Skrevet 9. september 2023 Inverto skrev (11 minutter siden): Nei det vil jeg ikke si. Jeg kan ha mange romantiske tanker, men jeg er også ganske realistisk og vet når en burde sette ned foten om en date eller partner gjør noe som er uakseptabelt. Personlig erfaring Med håpløs romantiker så tenker jeg mer på at man har mange romantiske tanker i hodet, men at det i praksis ikke går det seg til Godt mulig jeg bruker uttrykket feil. Anonymkode: 718d5...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 9. september 2023 #48 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med håpløs romantiker så tenker jeg mer på at man har mange romantiske tanker i hodet, men at det i praksis ikke går det seg til Godt mulig jeg bruker uttrykket feil. Anonymkode: 718d5...611 Åja skjønner haha : D Nei heldigvis har jeg ikke kommet meg så langt i datingverdenen for å oppleve at ting ikke går seg til eller funker. Har ikke failet og heller ikke lykkes XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #49 Del Skrevet 9. september 2023 Hvordan oppfører du deg dersom du er interessert i noen? Anonymkode: 218fa...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 9. september 2023 #50 Del Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan oppfører du deg dersom du er interessert i noen? Anonymkode: 218fa...b62 Haha. Om du har sjekket mine nylige tråder så vet du at jeg er helt ny i dating og romanse. Så jeg vet ikke. Jeg tror egentlig jeg bare ville forsøkt å etablere et respektabelt vennskap først, og så ta det derfra om kjemien ikke er ensidig. Jeg sliter heldigvis ikke med å verken holde eller lede samtaler med noen, men jeg har liten tålmodighet for damer som er av den tause og beskjedne typen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #51 Del Skrevet 9. september 2023 On 9/8/2023 at 7:09 PM, Inverto said: Jeg fikk en venn på vgs som hadde Asperger's. Jeg fortalte det til foreldra mine og det var liksom siste dråpen. De hadde lenge mistenkt at jeg hadde autisme basert på min rigiditet og snevre interesser. De kontaktet psykologer som satte i gang undersøkelser, og jeg fikk så diagnosen Er du relativt lett rammet av autisme siden du først gikk til psykolog for utredning da du var 18? Eller var du en som burde vært oppdaget mye tidligere? Anonymkode: d579b...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 9. september 2023 #52 Del Skrevet 9. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er du relativt lett rammet av autisme siden du først gikk til psykolog for utredning da du var 18? Eller var du en som burde vært oppdaget mye tidligere? Anonymkode: d579b...031 Ja jeg har en mild versjon, også kalt Atypisk Autisme. Spesifikt: Gjennomgripende Utviklingsforstyrrelse. Jeg merker en markant forskjell mellom meg og de andre med "standard" høytfungerende autisme. Basically; jeg er det svarte fåret haha Endret 9. september 2023 av Inverto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #53 Del Skrevet 9. september 2023 4 minutter siden, Inverto said: Ja jeg har en mild versjon, også kalt Atypisk Autisme. Spesifikt: Gjennomgripende Utviklingsforstyrrelse. Jeg merker en markant forskjell mellom meg og de andre med "standard" høytfungerende autisme. Basically; jeg er det svarte fåret haha Skjønner, er selv autist. Men jeg er en man merker det ganske godt på. Fikk diagnosen sent fordi det var dårlig kunnskap om autisme da jeg var barn. Men allerede i barnehagen fikk foreldrene mine kommentar på at jeg var "annerledes" og at jeg hadde en oppførsel som nå vil regnes som tegn på autisme. Anonymkode: d579b...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 11. september 2023 #54 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 1.50): Skjønner, er selv autist. Men jeg er en man merker det ganske godt på. Fikk diagnosen sent fordi det var dårlig kunnskap om autisme da jeg var barn. Men allerede i barnehagen fikk foreldrene mine kommentar på at jeg var "annerledes" og at jeg hadde en oppførsel som nå vil regnes som tegn på autisme. Anonymkode: d579b...031 Ok forstår. Når ble du født forresten? Siden du sier at det var dårlig med kunnskap om autisme på din tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #55 Del Skrevet 11. september 2023 9 hours ago, Inverto said: Ok forstår. Når ble du født forresten? Siden du sier at det var dårlig med kunnskap om autisme på din tid Er født tidlig på 80-tallet. Anonymkode: d579b...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #56 Del Skrevet 12. september 2023 Var du flink faglig på skolen? Anonymkode: 4fc11...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 12. september 2023 #57 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På hvilken måte er du rigid? Hvordan merker man det på deg? Og hvordan er dine snevre interesser? Anonymkode: 9e1e9...3e3 Jeg er rigid på 2 forskjellige måter: den første er at jeg har ganske solide meninger om temaer jeg føler sterkt om. Det er nesten helt umulig å få meg til å forandre mening. Den andre rigiditeten er at jeg ikke liker forandring av hverdagslige rutiner Mine 2 snevre interesser er videospilldesign og musikk. Førstnevnte er den jeg er best på og jeg har både profesjonell og privat erfaring. Den andre er mer nylig. Jeg ble komponist i April og skriver orkestermusikk AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var du flink faglig på skolen? Anonymkode: 4fc11...b56 Overhodet ikke. Jeg hatet skolen, det var dritkjedelig. Dette er selvsagt fordi jeg hadde mine få og snevre autistiske interesser. Problemet var da at på skolen ble man tvunget til å lære alt annet enn det man likte. Men jeg var eksepsjonell i engelsk og delvis flink i geografi, takket være flysimulatorer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 12. september 2023 #58 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan pleier du å reagere når de hverdagslige rutinene ble forandret? Og hvordan reagerte du som barn? Anonymkode: 9e1e9...3e3 Hmm, jeg kan ikke huske helt. Men jeg tror jeg ble litt gretten som barn når rutiner ble brutt og uforventede overraskelser kom. Det er vel litt det samme nå, at jeg blir litt grumpy haha. Men jeg får ikke noe utbrudd eller meltdown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 12. september 2023 #59 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En reaksjon lik som de uten autisme da med andre ord? Anonymkode: 9e1e9...3e3 Fullt mulig det ja. Jeg har jo en mild variant av autisme også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 21. september 2023 #60 Del Skrevet 21. september 2023 (endret) Bumper denne tråden etter at jeg så at "høystatus" tråden ble populær, som provoserte meg litt. Autisme er ikke en motediagnose. Igjen: alle spørsmål er velkomne Endret 21. september 2023 av Inverto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå