Gjest Inverto Skrevet 29. august 2023 #21 Skrevet 29. august 2023 Oh damn! Jeg hadde glemt denne tråden Alright, la meg komme tilbake til denne etter å ha fått i meg koffein xD
Gjest Inverto Skrevet 29. august 2023 #22 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville du foretrukket å ikke være autist? Anonymkode: d579b...031 Hm. Slike spørsmål er ganske enkle og straightforward for normale folk. Men siden jeg er autistisk og tenker ganske logisk, kan jeg ikke deg det svaret du ønsker. Slike spørsmål kan jeg svare på bare hvis jeg selv har erfart livet som nevrotypiker. Og det har jeg ikke. Det eneste jeg da kan si er: jeg lever et godt liv AnonymBruker skrev (3 timer siden): På hvilken måte har diagnosen vært nyttig for deg? Og på hvilken måte har det hatt ulemper? Kan diagnosen du fikk som 18-åring ha vært med på å forme deg til den du er i dag? På en annen måte enn 9 om du ikke hadde noen diagnose? Anonymkode: f1729...3c9 Diagnosen kan være nyttig for meg med at det kan brukes som en forklaring på hvorfor jeg av og til kommuniserer dårlig og blir misforstått. Da kan folk bli litt mer sympatisk. Der har du også ulempen med diagnosen: utilstrekkelig elokvens. Jeg er svært dårlig til å debattere og komme med argumenter, som dere absolutt har sett her på KG. Jeg er treg, og trenger tid alene for å komme på gode svar flere minutter etterpå. Jeg har ofte hatt lyst til å si til folk på KG at jeg mistenker at de VET jeg har autisme og bevisst velger å utnytte min utilstrekkelige evne til å argumentere og prate. Det synes jeg er umoralsk. Easy prey liksom Diagnosen er absolutt nyttig når jeg skal skrive eller design videospill (det er det jeg gjør). Jeg våger meg på å si at det er naturlig og derved mye enklere for autister på komme på originale og transgressive ideer, spesielt fordi våre følelser ikke kommer i veien. Nei, diagnosen har ikke definert meg og heller ikke forandret meg. Jeg brydde meg egentlig fint lite når psykologen fortalte meg at jeg hadde den 😅
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #23 Skrevet 29. august 2023 Spørsmål: Har du bamser eller andre barnlige ting rundt deg? Jeg synes ofte autister, meg selv inkludert, har det. Er det for å få en trygghetsfølelse, eller er det fordi vi ikke er så opptatt av normer, tro? Når de andre beveger seg videre i det sosiale spillet, til kurtise. Så gir muligens ikke vi slipp på barnelykken i like stor grad. Anonymkode: 2be32...9f2 1
Gjest Inverto Skrevet 29. august 2023 #24 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørsmål: Har du bamser eller andre barnlige ting rundt deg? Jeg synes ofte autister, meg selv inkludert, har det. Er det for å få en trygghetsfølelse, eller er det fordi vi ikke er så opptatt av normer, tro? Når de andre beveger seg videre i det sosiale spillet, til kurtise. Så gir muligens ikke vi slipp på barnelykken i like stor grad. Anonymkode: 2be32...9f2 Haha. Nei jeg har ikke slik. Musikk er den eneste stimulien jeg trenger
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #25 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørsmål: Har du bamser eller andre barnlige ting rundt deg? Jeg synes ofte autister, meg selv inkludert, har det. Er det for å få en trygghetsfølelse, eller er det fordi vi ikke er så opptatt av normer, tro? Når de andre beveger seg videre i det sosiale spillet, til kurtise. Så gir muligens ikke vi slipp på barnelykken i like stor grad. Anonymkode: 2be32...9f2 Vet ikke hvilket kjønn du er , men tror at dette er mere vanlig blant kvinner med autisme enn blant mennene. Jeg har også bamser og babydukke som jeg har hatt siden barndommen. Anonymkode: 9ce56...b04 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #26 Skrevet 29. august 2023 Du virker snill @Inverto 😊 Kanskje vi møtes via treff i autismeforeningen en gang i tiden. Jeg er nydiagnostisert og kjenner på en lettelse over å endelig vite hvorfor jeg er så rar! Godt å se det er andre der ute som tenker annerledes! Anonymkode: 73dd2...f5d
Gjest Inverto Skrevet 29. august 2023 #27 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du virker snill @Inverto 😊 Kanskje vi møtes via treff i autismeforeningen en gang i tiden. Jeg er nydiagnostisert og kjenner på en lettelse over å endelig vite hvorfor jeg er så rar! Godt å se det er andre der ute som tenker annerledes! Anonymkode: 73dd2...f5d Haha. Joda, jeg er en chill og ålreit fyr selv om mange på KG vil si det motsatte. Jeg skriver kanskje på en veldig direkte og "konfronterende" måte som nevrotypikere hater. Men som jeg ofte sier om internettfolk: hadde vi møttes i virkeligheten, så hadde vi suttet oss ned og hatt en diplomatisk samtale 🤣 Jeg har hørt om autismeforeningen. Kan jeg spør circa hvor du er i Norge? Jeg er i Sunnmøre. Send meg gjerne en PM om du vil haha
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #28 Skrevet 29. august 2023 Inverto skrev (48 minutter siden): Haha. Joda, jeg er en chill og ålreit fyr selv om mange på KG vil si det motsatte. Jeg skriver kanskje på en veldig direkte og "konfronterende" måte som nevrotypikere hater. Men som jeg ofte sier om internettfolk: hadde vi møttes i virkeligheten, så hadde vi suttet oss ned og hatt en diplomatisk samtale 🤣 Jeg har hørt om autismeforeningen. Kan jeg spør circa hvor du er i Norge? Jeg er i Sunnmøre. Send meg gjerne en PM om du vil haha Det er vel disse direkte talemåtene NTer ikke liker ja. Har også skjønt at de ikke liker punktum, så jeg drøsser alltid på en ekstra emoji for sikkerhets skyld 🤷🏻♀️😅🎈 Ja, de gjør visst mye bra, og har en del arrangementer som virker interessant. Jeg er i Oslo! Anonymkode: 73dd2...f5d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #29 Skrevet 31. august 2023 Hei😊 Nyter du sanseinntrykk veldig? Og er du veldig glad i naturen?😊 Anonymkode: 2be32...9f2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #30 Skrevet 31. august 2023 Hvorfor er det så vanskelig for autister å innrømme og ta ansvar for egne feil? Anonymkode: 8f0bc...b8e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #31 Skrevet 31. august 2023 For en fin tråd ❤️ Har ingen spørsmål foreløpig, men synes du er tøff! Anonymkode: fc7bd...d47 2
Gjest Inverto Skrevet 31. august 2023 #32 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei😊 Nyter du sanseinntrykk veldig? Og er du veldig glad i naturen?😊 Anonymkode: 2be32...9f2 Hey! Jeg er dessverre ikke noe turmenneske, men jeg elsker foto av hav, alper og fjell. Merkelig haha. Ja jeg er veldig "sensorisk" som jeg kaller det. Jeg reagerer veldig sterkt på kvinnelig parfyme og orkestral musikk haha! Da resulterer det i at jeg blir litt feminin i kroppspråk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det så vanskelig for autister å innrømme og ta ansvar for egne feil? Anonymkode: 8f0bc...b8e Autisme er et spektrum, alle er forskjellig. Jeg vet ikke hvor utbredt det du nevner der er, men en teori er vel at noen autister mangler sosiale antenner. Derfor føler de at de ikke har gjort noe galt og derved sier de ikke unnskyld etc. Kanskje jeg tar feil der haha! AnonymBruker skrev (1 time siden): For en fin tråd ❤️ Har ingen spørsmål foreløpig, men synes du er tøff! Anonymkode: fc7bd...d47 Haha, det er helt til vi flyr i tottene på hverandre. Da er jeg en sta pain-in-the-ass 🤣 Men takk skal du ha. Hyggelig!
Duraton Skrevet 1. september 2023 #33 Skrevet 1. september 2023 God, gammeldags Aspie her. Har du Apanthasia?
Gjest Inverto Skrevet 2. september 2023 #34 Skrevet 2. september 2023 Duraton skrev (På 1.9.2023 den 12.56): Har du Apanthasia? Nei det har jeg heldigvis ikke haha
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #35 Skrevet 2. september 2023 1. Hvordan har autismen din påvirket og påvirker det sosiale for deg? Har du noen venner nå? Hadde du venner på barneskolen? 2. Hva slags symptomer har du? Anonymkode: bce36...599
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #36 Skrevet 2. september 2023 Inverto skrev (På 23.6.2023 den 20.51): Jeg fikk diagnosen i Oktober 2011 når jeg var 18 år, etter at psykologene gikk gjennom tidligere tester (inkl. IQ-tester) så vel som journalen min. Konklusjonen var Gjennomgripende Utviklingsforstyrrelse (Pervasive Developmental Disorder PDD) også kjent som Atypisk Autisme. Basically, det svarte fåret i gjengen Jeg er annerledes fra nevrotypiske på den måten at jeg har en tendens til å være veldig logisk, analytisk, nerdete, filosofisk og grublete.....hvis jeg bestemmer meg for det. Ærlighet er også min største dyd, og dette kan skremme nevrotypiske siden de er genetisk programmert til å sugarcoate ting. Merk deg det at når jeg sier ærlig, så mener jeg ikke å være direkte på en frekk eller frastøtende måte. Vi snakker her om ren elokvent ærlighet med finesse. Det samme gjelder tilståelser også. Du kan trygt si at jeg er sønnen til Aletheia Jeg vil ikke si at menneskehetens overlevelse hviler på autisters skuldre, men det er helt klart at jeg synes vi trenger annerledes eller transgressive folk. Jeg snakket nettopp om ærlighet og analytisk tenking. Der er ikke nevrotypiske folk tilstrekkelig. Vi trenger radikale hjerner STERKE SIDER: Lojalitet Ydmykhet Empati (whaaat) Ærlighet og tilståelser Filosofisk tenking Analytisk tenking PR-prat og business karisma (videospill) Videospillutvikling og lederstilling innen dette feltet SVAKE/MØRKE SIDER: Alexithymia Rigiditet Utmerket Løgner Svart/hvitt moral Vansker for å tilgi Veldig dømmende (før vi blir kjent) Stiv, formell og profesjonell oppførsel (før vi blir kjent) Wow, det var tunge saker da går vi videre på dine andre spørsmål Sanseinntrykk? Hva er det? Og hva gjør du på herretoalettet? 😮 Jeg har ikke førerkort Jeg sliter ikke med angst Musikken jeg hører på er som følgende: Bare sånn passe selvgod eller, ikke et spesielt sjarmerende trekk - «nevrotypisk» eller ei😉 Anonymkode: 388b4...cec
Gjest Inverto Skrevet 2. september 2023 #37 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare sånn passe selvgod eller, ikke et spesielt sjarmerende trekk - «nevrotypisk» eller ei😉 Anonymkode: 388b4...cec Det var en ganske lang tekst du siterte, så jeg vet ikke hva jeg skal svare her. Men spør gjerne noen spørsmål om du har det : )
Gjest Inverto Skrevet 2. september 2023 #38 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Hvordan har autismen din påvirket og påvirker det sosiale for deg? Har du noen venner nå? Hadde du venner på barneskolen? 2. Hva slags symptomer har du? Anonymkode: bce36...599 Autismen min er atypisk, så det er en mild versjon. Den har egentlig ikke preget livet mitt bortsatt fra at den har gjort meg veldig analytisk og effektiv innen mine interesser. På barneskolen hadde jeg ikke venner, og det var ok. Jeg trivdes best alene i fred jeg har noen få venner nå. Og jeg klarer meg fint uten dem symptomene mine er at jeg kan være veldig ærlig, tenke veldig bokstavelig og det største symptomet mitt er Alexithymia ^^
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #39 Skrevet 4. september 2023 Vinner du stirrekonkurranser mot ikke-autister? Anonymkode: 026f4...d5c
Gjest Inverto Skrevet 5. september 2023 #40 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vinner du stirrekonkurranser mot ikke-autister? Anonymkode: 026f4...d5c Jeg har aldri hatt stirrekonkurranser før og det høres kjedelig ut. Jeg velger verdige kamper med omhu. Stirreleker er sløsing med tid, og tid er en ressurs 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå