Gå til innhold

Gjesteliste og familiefeider


RoadQueen

Anbefalte innlegg

Til lags åt alle kan ingen gjera. Min tilkommende vil ikke invitere sin bror i bryllupet da de av ulike årsaker ikke er helt på talefot og ikke har vært det over nå flere år. Jeg mener dog at blod er tykkere enn vann - og at vi ikke trenger å være så arrogante overfor familien som de er ved nettop å invitere de til bryllupet. Vi har blant annet ikke blitt invitert til deres barnedåp selv om vi var fadder...

Min tilkommende mener at han har ikke selv valgt sin familie slik man kan velge sine venner, han har mindre kontakt med broren enn de fleste vennene og ser ingen grunn til å invitere broren med familie

Er det slik i flere familier - eller er vi spesielle - jeg har også et noe anstrengt forhold til den ene av mine to brødre - men jeg inviterer min nærmeste familie i bryllupet fordi jeg ønsker at de skal være der. Det er ikke slik at jeg får angstnevroser ved synet av broren - vi har bare et litt anstrengt forhold... Jeg tror ikke slike anstrengte forhold blir bedre av å utelate familiemedlemmer - da får de heller selv velge å ikke delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Kjenner meg litt igjen , selv om det ikker så ille at jeg ikke er på talefot med min bror....

Vi har også et anstrengt forhold og pleier ingen kontakt utenom familiesamenkomster...alikvel vil jeg invitere han til vårt bryllup. Jeg hever meg over det og tenker som så at han tross alt er min bror.

Det ville heller ikke vært noe særlig ovenfor min mor om jeg unnlot å invitere han.

Det kunne jo også godt tenkes at man ville angre på det senere.....

Ingen konkrete råd og tips, men dere er iallefall ikke alene om slike "dilemmaer"

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat et slikt problem, men kan dere ikke invitere han så får han selv velge om han kommer eller ikke? Om de har et slikt anstrengt forhold ville jeg kanskje tro at han holdt seg hjemme eller? Men da står det iallefall ikke på dere at han ikke kommer..... Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette er hans dag også, og hvis han ikke vil invitere sin bror, ser jeg ingen grunn til at dere skal gjøre det. Det er mye bedre å invitere de som han har jevnlig kontakt med av venner. Selv om man skal kunne sette til side problemer på en sånn dag, så kan dette være vanskelig for noen, og da er det jo ingen vits i å skape en feide. Ta hensyn til din kommende mann, og la han til syvende og sist bestemme selv. Det er mitt råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...