Gå til innhold

;)


Garm^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er nok inne på noe mdd det siste, at han trenger litt tid på å falle til ro etter at set har skjedd mye. Er det samme mat som han var vandt med fra før? 

Anonymkode: 6b19c...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 måneder eller mener du 15 uker?

Han er vel mer unghund enn valp om han er hele 15 måneder da?

Det kan bli vanskelig å miljøtrene en så gammel hund, og attpåtil en så sensitiv og "high strung" rase som tervueren også.

Anonymkode: 287ae...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppa tørrforet, det er junkfood uansett. Gi heller hunden et naturlig kosthold, den vet tydeligvis selv også at råfor er det beste.

Anonymkode: a8300...013

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mnd kan vel neppe kalles valp lenger. Om den faktisk spiser og er frisk, med god pels og avføring, hadde jeg ikke vært veldig stresset. Har den gått ned en kg uten å bli seende veldig tynn ut? Da hadde den kanskje litt å gå på. Jeg ville fortsatt å fôre med et tørrfôr av høy kvalitet + råfôr, og sett an situasjonen over tid.

Anonymkode: d461b...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser alltför fort og tygger ikke tørrforet. Jeg gir derfor tørrfôr først. Og så Vom etterpå. Det funker bra. (bare ikke la den lukte at du holder på å klargjøre Vommen:)

Anonymkode: 62f61...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke uvanlig at belgergutta får en periode men lite apetitt rundt den psykiske kjønnsmodningen. Dersom han virker frisk, er aktiv, har normal avføring og ikke oppkast, er det nok pga hormoner. Du kan prøve å gi mer rått, ev. gå over til et tørrfor med mer proteiner, f.eks. orijen. Du kan også holde han på valpefor lenger dersom dere er over på voksenfor. 

En del av belgerne trenger også en del aktivisering for å spise godt, så lengere turer i kupert terreng kan også prøves. 

Hør gjerne med eiere av kullsøsknene hvordan appetitt de har. Jeg har hatt belger i straks 30 år og ser at enkelte linjer sliter med appetitten, dessverre blir det vanligere og vanligere og er absolutt noe oppdrettere burde være oppmerksomme på. 

Anonymkode: 15ca2...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...