Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått sobril av lege til å bruke ved behov da jeg har sterk angst. Når jeg har tatt dem så har jeg hatt sånn kraftig angst med hjertebank, hyperventilering, skjelvinger og har rett og slett trodd jeg skal dø. I disse situasjonene så har sobril fungert helt perfekt. Idag så har jeg litt indre uro med skjelvinger og føler meg litt sånn nedfor, småuvel og vil helst bare ligge på sofaen, men jeg kan ikke det for jeg skal i bursdag idag. Jeg har aldri opplevd angsten såpas svak før så jeg er usikker på om det er det eller noe annet. Sett at det er mild angst, tror dere at det vil hjelpe å ta en sobril pga dette?

Anonymkode: 0e05b...499

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil hjelpe. Høres ut som mild angst. Om du overser symptomene kan de forsterke seg og bli til et kraftig angstanfall. 

Anonymkode: dc060...68f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la sobril bli et "bedre føre var"! Jeg hadde stått i nåværende følelse. Da blir du aldri bukt med angsten.

Anonymkode: 70581...ef3

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke la sobril bli et "bedre føre var"! Jeg hadde stått i nåværende følelse. Da blir du aldri bukt med angsten.

Anonymkode: 70581...ef3

Det er veldig lett å bli for glad i sobril om man har angst. Ekstremt vanskelig å slutte. 

Anonymkode: 04fc8...b11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar folkens. Ja, hadde jeg bare kunnet bli hjemme idag så hadde jeg ikke tatt noe, da ville jeg stått i det. Men, jeg syntes det er veldig trist hvis dette skal ødelegge den bursdagen for meg.

Anonymkode: 0e05b...499

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lite smart å tillate seg å ta det når man egentlig ikke har behov for det. Det kan gå helt fint, men det er veeldig lett å falle for fristelsen flere ganger når man først har fjernet den grensen. Alltid en god unnskyldning så klart. Tro meg, du kommer til å angre når du virkelig trenger den men du har spise opp alle eller ikke får mer på resept fordi du har brukt de opp for fort.  Beklager moralpreken men, det er viktig. Sobril er såpass mildt at det kan være lett å bli uforsiktig.

Anonymkode: af688...8b8

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, medisintips og potensielt helseskadelig innhold. 

Angående diskusjon rundt bruk av legemidler, minner vi om følgende regelpresisering: 

Sitat

* Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det vil hjelpe. Høres ut som mild angst. Om du overser symptomene kan de forsterke seg og bli til et kraftig angstanfall. 

Anonymkode: dc060...68f

Om du overser symptomene kan angsten forsvinne fordi den mister kraften sin, er vel mer riktig å si.

Bruk sobrilen når du MÅ, TS, ikke bare når du kan. 

Anonymkode: da96f...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...