AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 Ser på en leilighet jeg muligens skal kjøpe. Den er bare 40 kvadratmeter. Har et soverom men dette er veldig trangt og lite. Har vært innom tanken at jeg kan slå ned veggen mellom stue og soverom slik at det blir åpen løsning. Planen er at det kan bli litt "master bedroom" følelse. Har noen erfaringer med det? Fordeler og ulemper? Anonymkode: 2fafa...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Del Skrevet 22. juni 2023 Så soverom og stue skal være i ett? Det vil si at leiligheten skal bestå av kjøkken, bad, soverom? Anonymkode: c0d59...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Del Skrevet 22. juni 2023 Dårlig idé. At soverommet er lite betyr ikke så mye, du skal bare sove der. Men du vil ikke ha seng i stua hvis du kan unngå det. Anonymkode: 0134c...2aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Del Skrevet 22. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Så soverom og stue skal være i ett? Det vil si at leiligheten skal bestå av kjøkken, bad, soverom? Anonymkode: c0d59...547 Ja, kombinasjon av stue/soverom, kjøkken og bad. Anonymkode: 2fafa...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Del Skrevet 22. juni 2023 Da blir det mer "Hybel"-følelse. Jeg ville i det minste da sørget for at det som nå er soverommet, blir en sovealkove, så du kan skille av den delen med en gardin e.l. Mannen min bodde på 35 kvm, og der var det sovealkove i en krok, som han kunne stenge av med en gardin, så han fremdeles hadde "soverom" nå rhan skulle sov,e og slapp å ha sengen på utstilling i stuen, og ikke ha noe skille på soveplass og stueplass. Anonymkode: 30ae2...2f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg ville heller slått ned og laget åpen kjøkkenløsning mot stue da. Jeg hadde ikke klart kombinere stue og soverom, jeg sliter med å sove om jeg ikke har en dedikert soveplass, uten andre forstyrrelser. Soverommet er kun for sex, soving og klesskift her. I tillegg så foretrekker jeg ha mulighet til å variere temperatur mellom sovested og oppholdsrom. Jeg ville ikke fått "master bedroom" følelsen du beskriver, jeg ville fått "tilbake til studenthybel" følelsen. Anonymkode: 16e3a...af7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Del Skrevet 22. juni 2023 Det hadde jeg ikke kjøpt, heller et lite soverom enn samlet soverom og stue. Anonymkode: bcc9b...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ser på en leilighet jeg muligens skal kjøpe. Den er bare 40 kvadratmeter. Har et soverom men dette er veldig trangt og lite. Har vært innom tanken at jeg kan slå ned veggen mellom stue og soverom slik at det blir åpen løsning. Planen er at det kan bli litt "master bedroom" følelse. Har noen erfaringer med det? Fordeler og ulemper? Anonymkode: 2fafa...985 Ulempen er når du skal selge den. 2-roms er mer verdt enn 1-roms, uansett om soverommet er lite eller ikke. Men, til slutt er det du som må bestemme hva du vil. Det er tross alt du som skal bo og trives, noe som er viktig. Anonymkode: f5b63...9e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ser på en leilighet jeg muligens skal kjøpe. Den er bare 40 kvadratmeter. Har et soverom men dette er veldig trangt og lite. Har vært innom tanken at jeg kan slå ned veggen mellom stue og soverom slik at det blir åpen løsning. Planen er at det kan bli litt "master bedroom" følelse. Har noen erfaringer med det? Fordeler og ulemper? Anonymkode: 2fafa...985 Ikke verdens beste ide. Jeg har bodd på 40 kvm. Det er GULL å ha et separat rom (soverom), når du får besøk. Så kan du bare hive alt rotet inn der 😅 På soverommet kan du også lagre andre ting enn klær. Feks strykebrett, kjøkkenmaskin, hobbyting osv. Anonymkode: cc7b6...122 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Del Skrevet 22. juni 2023 Det kommer helt an på hva du liker selv. Om jeg var yngre og bodde alene, kunne jeg gjerne gjort det du forslår. Da blir det studio-apartment-aktig, med god plass. Det du bør tenke på, er at du lett skal kunne bygge opp igjen til 2-roms om du skal selge. Ta vare på dør og eventuelt andre materialer om du har mulighet. Å sette opp lettvegger igjen før salg er ikke så vanskelig eller kostbart. Anonymkode: bf6bf...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Del Skrevet 22. juni 2023 Men da hadde jeg heller kjøpt en 1 roms til lavere pris. Anonymkode: bff94...417 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Del Skrevet 22. juni 2023 Flere rom = bedre takst. Uansett hvor små de rommene skulle være. Bare vær obs på det. Anonymkode: e2be0...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå