Gå til innhold

Til dere kristne som tror på gud, hvordan i all verden klarer dere det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lawyam skrev (1 time siden):

Troen kommer av hørelsen. Les, undersøk om du finner svar på bønnene i Bibelen. Plutselig finner du svar der som Han åpner opp. Noen ganger sakte og for andre med et PANG. Du kan ha lest 100 ganger før, og så plutselig er det som du får 'lyset'. Jeg var ikke PANG. Jeg ga bare ikke helt opp. Så bestemte jeg meg vel mer for å lytte enn å rope på hjelp jeg ikke egentlig forventet å få, bare håpet på. Han har ikke bedt meg håpe. Så kom det mer og mer tro/tilitt. Han svarer.

Guds kvern maler langsomt, sier de. Det stemmer vel det. Er over 45 år siden jeg opplevde det jeg skrev over. Men døra er fortsatt åpen, han trenger ikke stå og banke. det er bare å komme rett inn.

Anonymkode: bb325...bbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lawyam skrev (1 time siden):

Troen kommer av hørelsen. Les, undersøk om du finner svar på bønnene i Bibelen. Plutselig finner du svar der som Han åpner opp. Noen ganger sakte og for andre med et PANG. Du kan ha lest 100 ganger før, og så plutselig er det som du får 'lyset'. Jeg var ikke PANG. Jeg ga bare ikke helt opp. Så bestemte jeg meg vel mer for å lytte enn å rope på hjelp jeg ikke egentlig forventet å få, bare håpet på. Han har ikke bedt meg håpe. Så kom det mer og mer tro/tilitt. Han svarer.

Og ps - svar på bønnene? Jeg har ingen bønner. Jeg har det godt. Og de tingene som er vanskelige, løser jeg, eller bærer. Jeg er ikke interessert i å tro bare for å kunne be om greier og få det oppfylt, den delen av religionen er jo noe av det mer - hva skal jeg si - problematiske. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal lete etter svar på bønner i Bibelen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og ps - svar på bønnene? Jeg har ingen bønner. Jeg har det godt. Og de tingene som er vanskelige, løser jeg, eller bærer. Jeg er ikke interessert i å tro bare for å kunne be om greier og få det oppfylt, den delen av religionen er jo noe av det mer - hva skal jeg si - problematiske. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal lete etter svar på bønner i Bibelen?

Du gjør som du vil, du! Troen på seg selv er vel en slags religion det også. Det (gjør hva vi vil) troende også, men de hører på Gud og ikke på mennesker som ikke vil de skal høre på Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du som er kverulerende her. Ingen andre.. haha

Anonymkode: bcf9d...45d

Til å være kristen har du,dere veldig dårlig selvinnsikt. Dere som svarte meg på det jeg la ut. Jeg spurte ikke om deres mening, men svarte på ts sitt innlegg. Falt i dårlig jord for dere som tror og dere måtte ty til angrep for å fortelle meg at det er meg det er noe galt med. Jeg er forført osv. 

Så nei, det er dere som driver og kverulerer. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (1 minutt siden):

Til å være kristen har du,dere veldig dårlig selvinnsikt. Dere som svarte meg på det jeg la ut. Jeg spurte ikke om deres mening, men svarte på ts sitt innlegg. Falt i dårlig jord for dere som tror og dere måtte ty til angrep for å fortelle meg at det er meg det er noe galt med. Jeg er forført osv. 

Så nei, det er dere som driver og kverulerer. 

Ts spurte kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 minutter siden):

Ts spurte kristne.

Så bare fordi jeg svarte, en ikke troende, så har dere rett til å angripe meg i jesu navn? 

Vet du hva? Ingen av dere har den berømte ånden over dere. Ingen ro eller tålmodighet. Viktig for dere å kverulere og få alle andre til å føle at det er dem det er noe galt med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, Sannhetsøkende said:

Så bare fordi jeg svarte, en ikke troende, så har dere rett til å angripe meg i jesu navn? 

Vet du hva? Ingen av dere har den berømte ånden over dere. Ingen ro eller tålmodighet. Viktig for dere å kverulere og få alle andre til å føle at det er dem det er noe galt med. 

Anbefaler deg å holde deg unna tråden "Religionskritikk er Ateistenes hovedaktivitet". Den er helt rabiat. 

Anonymkode: 1395d...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (16 minutter siden):

Du er avgudsdyrker. Så ja- den hellige ånd finnes ikke i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (16 minutter siden):

Ingen som angriper deg. Men tale i mot skal da være lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Anbefaler deg å holde deg unna tråden "Religionskritikk er Ateistenes hovedaktivitet". Den er helt rabiat. 

Er ikke ateist selv. Syns ateister kan være intense også, men mange kristne er jo ikke bedre. Så takk for advarselen. Skal holde meg unna den tråden.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er avgudsdyrker. Så ja- den hellige ånd finnes ikke i deg.

Finnes ikke i deg heller. Trodde den hellige ånd var kjærlighet, men ser det er en mangelvare hos deg. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ingen som angriper deg. Men tale i mot skal da være lov?

Dere talte ikke i mot, men angrep meg som person. Men skjønner. At du kaller deg kristen betyr ikke automatisk at du har dhå over deg. Gud ser jo hjertet og ditt er fult av deg selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (1 minutt siden):

Er ikke ateist selv. Syns ateister kan være intense også, men mange kristne er jo ikke bedre. Så takk for advarselen. Skal holde meg unna den tråden.

Finnes ikke i deg heller. Trodde den hellige ånd var kjærlighet, men ser det er en mangelvare hos deg. 

Dere talte ikke i mot, men angrep meg som person. Men skjønner. At du kaller deg kristen betyr ikke automatisk at du har dhå over deg. Gud ser jo hjertet og ditt er fult av deg selv.

Ingen som har angrepet deg her.

Men for all del. Det er mennesker i dag som blir krenket for ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo. du taler i tre tunger. Du angriper med den ene, nekter for det med den andre og tar personlig krenkelse av litt religionskritikk med den tredje. Det er dette som er grunnen for at diskusjoner strander, når folk ikke evner å oppføre seg og se deg selv utenfra.

Jeg gir meg der, for her er det ikke mer å hente. Takk for meg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der feis den rette ræva.

Når dere sier andre er forførte og driver avgudsdyrkelse osv, så er det angrep. Dere er krenket for at vi ikke deler samme tro som dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (14 minutter siden):

Der feis den rette ræva.

Når dere sier andre er forførte og driver avgudsdyrkelse osv, så er det angrep. Dere er krenket for at vi ikke deler samme tro som dere. 

Det er ikke angrep. Det er fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (14 minutter siden):

Der feis den rette ræva.

Bare fordi du ikke innser sannheten angående din egen tro. Så ikke la det gå utover meg. 
Hade bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke angrep. Det er fakta. 

Rettelse. Din fakta 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare fordi du ikke innser sannheten angående din egen tro. Så ikke la det gå utover meg. 
Hade bra!

Du ble krenket fordi du ikke er sterk i troen. Må slutte å projisere dine følelser over på andre nå. Ha det bra 

Endret av Sannhetsøkende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (23 minutter siden):

Rettelse. Dim fakta 

Du ble krenket fordi du ikke er sterk i troen. Må slutte å projisere dine følelser over på andre nå. Ha det bra 

Tror du må sjekke ditt hovmod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lawyam skrev (3 timer siden):

Du gjør som du vil, du! Troen på seg selv er vel en slags religion det også. Det (gjør hva vi vil) troende også, men de hører på Gud og ikke på mennesker som ikke vil de skal høre på Gud. 

Du svarer jo helt vilkårlig og ikke på det jeg skriver. Gjøre som vi vil? Eh, ja, så klart, men det var jo ikke tema.

Du skrev man må ta i mot Jesus når han roper, og at det kan ta tid. Jeg forklarte at det ba jeg ham om å gjøre for 45 år siden, og døra mi er fortsatt åpen. Hvor lang tid tar det, mener du? 

Og ps-et mitt om at jeg ikke trenger, som du anbefalte, å lete etter svar på mine bønner i bibelen, siden jeg ikke har noen bønner, svarer du ovenstående på.

Jeg vet at noen av dere «kirkens menn» faktisk er i stand til å føre en samtale der man svarer på eller kommenterer det den andre faktisk sier. Det virker som om du ikke er en av dem. Men jeg antar du klarer det i samtaler med kompiser osv om ikke-religiøse temaer. Kan du ikke overføre den samtalekompetansen til denne diskusjonen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du svarer jo helt vilkårlig og ikke på det jeg skriver. Gjøre som vi vil? Eh, ja, så klart, men det var jo ikke tema.

Du skrev man må ta i mot Jesus når han roper, og at det kan ta tid. Jeg forklarte at det ba jeg ham om å gjøre for 45 år siden, og døra mi er fortsatt åpen. Hvor lang tid tar det, mener du? 

Og ps-et mitt om at jeg ikke trenger, som du anbefalte, å lete etter svar på mine bønner i bibelen, siden jeg ikke har noen bønner, svarer du ovenstående på.

Jeg vet at noen av dere «kirkens menn» faktisk er i stand til å føre en samtale der man svarer på eller kommenterer det den andre faktisk sier. Det virker som om du ikke er en av dem. Men jeg antar du klarer det i samtaler med kompiser osv om ikke-religiøse temaer. Kan du ikke overføre den samtalekompetansen til denne diskusjonen?

Du er sikkert på at du har sett dine egne feil da og angrer deg? En stor del er jo å se sine feil, innrømme de.. ikke gjøre det igjen. Når Den hellige ånd overtar ditt liv- så gjør du ikke de samme feilene- av kjærlighet til Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (2 timer siden):

Der feis den rette ræva.

Strengt tatt synes ikke jeg at 'vi' passet her. Det er din diskusjonsstil det reageres på og ikke andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...