Gå til innhold

Til dere kristne som tror på gud, hvordan i all verden klarer dere det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gud er ikke noe man kan resonnere seg til å tro på eller ikke. For min del tror jeg på Gud fordi jeg kan føle hans nærvær.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannhetsøkende skrev (9 minutter siden):

The Man in the mirror. Lytt til den. 

Why? Er det en ny religion jeg bør utforske? Frelse i Michael Jackson?

Mye nok visdom i Bibelen! 

Endret av Lawyam
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (23 minutter siden):

Why? Er det en ny religion jeg bør utforske? Frelse i Michael Jackson?

Mye nok visdom i Bibelen! 

Er det? Synd du ikke har lært noe da. Sitter og krangler med andre på nett. Og det bare fordi jeg ikke er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (28 minutter siden):

Er det? Synd du ikke har lært noe da. Sitter og krangler med andre på nett. Og det bare fordi jeg ikke er enig med deg. 

'Jeg sitter og krangler med andre på nett fordi DU ikke er enig med MEG'.... Hvor får du det fra? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

'Jeg sitter og krangler med andre på nett fordi DU ikke er enig med MEG'.... Hvor får du det fra? 

Se hvordan du holder på. Og du kaller deg kristen. Du sitter på sannheten, fasiten osv. Hva vil du egentlig?  Kom deg videre a. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (4 timer siden):

Se hvordan du holder på. Og du kaller deg kristen. Du sitter på sannheten, fasiten osv. Hva vil du egentlig?  Kom deg videre a. 

Er du som er kverulerende her. Ingen andre.. haha

Anonymkode: bcf9d...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Virker som vi har kommet dit at det ikke kommer svar på spørsmålet som man kan forstå seg på når man ikke tror, så kanskje bare greit å si seg enig i å være uenig?

Anonymkode: 1395d...4ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Somarfugelen skrev (10 timer siden):

Gud er ikke noe man kan resonnere seg til å tro på eller ikke. For min del tror jeg på Gud fordi jeg kan føle hans nærvær.

Men om du hadde vært født for 1200 år siden, ville du kalt det «nærværet» du «føler» for Odin, Frøya, Frigg kanskje? Hadde du vært født i India, kanskje Vishnu eller Shiva? Om du var født i Iran, ville det vært Allahs nærvær.

Anonymkode: bb325...bbe

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men om du hadde vært født for 1200 år siden, ville du kalt det «nærværet» du «føler» for Odin, Frøya, Frigg kanskje? Hadde du vært født i India, kanskje Vishnu eller Shiva? Om du var født i Iran, ville det vært Allahs nærvær.

Nei. Jesus velger deg. Du velger ikke Ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Goddag mann økseskaft…. Jesus «velger deg» ikke hvis du er født på landsbygda i Afghanistan. Eller om du var født i Setesdalen i år 875.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Goddag mann økseskaft…. Jesus «velger deg» ikke hvis du er født på landsbygda i Afghanistan. Eller om du var født i Setesdalen i år 875.

Jo det gjør han. 

«Jesus sa til disiplene sine: Sannelig sier jeg dere: Det er vanskelig for en rik å komme inn i himlenes rike.»
‭‭Matteus‬ ‭19‬:‭23‬ ‭NB‬‬

«Igjen sier jeg dere: Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye, enn for en rik å komme inn i Guds rike.»
‭‭Matteus‬ ‭19‬:‭24‬ ‭NB‬‬

Hvorfor? Fordi er du rik - så lever du i overflod av verdens goder. En fattig er takknemlig for alt han får.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så? Lever vi ikke NÅ og født der vi er født? I Norge kan vi velge mellom så mange religioner vi vil og valget falt på Kristendommen hos dem som er kristne. Vi er ikke en gjeng som kun har hatt tilgang til Bibelen og mange har vært innom flere religioner før de landet på kristendommen også. Vi trenger ikke belæres av noen ikke-troende hvertfall. Hvis vi er i tvil om noe finnes det kristne vi kan spørre eller lese litt mer i Bibelen og også be om svar. Vi går ikke til slakteren for å spørre om bakeråd. Det er også utrolig teit om slakteren begynner å belære bakeren.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er grunnen til at jeg ikke har noen tro? Eller at noen er buddhister eller hinduister? Jesus har valgt oss bort? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er grunnen til at jeg ikke har noen tro? Eller at noen er buddhister eller hinduister? Jesus har valgt oss bort? 

DU har nå hørt om Han hører jeg, så Han må ha ropt på deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Lawyam said:

DU har nå hørt om Han hører jeg, så Han må ha ropt på deg.

Åja, det skal ikke mer til enn det nei. Jeg har egentlig ikke følt noen kragt som ønsker å tiltrekke seg meg, må jeg innrømme. Men alle de som ikke har hørt om Jesus fordi de ikke lever i et kristent land/miljø, de er da valgt vekk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Åja, det skal ikke mer til enn det nei. Jeg har egentlig ikke følt noen kragt som ønsker å tiltrekke seg meg, må jeg innrømme. Men alle de som ikke har hørt om Jesus fordi de ikke lever i et kristent land/miljø, de er da valgt vekk?

Jeg er ikke født eller oppvokst i et kristent miljø. Og Jesus fant meg da jeg var 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når noen roper på meg snur jeg meg oftest og spør hva de vil, men hvis jeg vifter det vekk betyr det avvisning.

Du avviser Ham.  Han tvinger seg ikke på! Det er Satans måte å jobbe på det. Kleggen selv.

De er ikke valgt vekk, nei! Men hvis du har hørt litt etter sa Jesus ganske tydelig i fra om at vi skulle spre evangeliet (misjonsbefalingen), så kristne kunne nok vært noe flinkere å spre det. Ikke sånn at alle skal bli misjonærer, men noen er litt 'innesluttede' så de hjelper jo ikke andre enn seg selv. Han gav oss ansvar etter at Hans oppdrag var over. Han har satt seg i Himmelen og venter på litt bevegelse fra kristenfolket. Be for andre, helbrede, lære bort, mye mer. Det er mye vi kan gjøre som vi ikke gjør, alt etter sin evne.

Endret av Lawyam
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lawyam skrev (25 minutter siden):

Når noen roper på meg snur jeg meg oftest og spør hva de vil, men hvis jeg vifter det vekk betyr det avvisning.

Du avviser Ham.  Han tvinger seg ikke på! Det er Satans måte å jobbe på det. Kleggen selv.

De er ikke valgt vekk, nei! Men hvis du har hørt litt etter sa Jesus ganske tydelig i fra om at vi skulle spre evangeliet (misjonsbefalingen), så kristne kunne nok vært noe flinkere å spre det. Ikke sånn at alle skal bli misjonærer, men noen er litt 'innesluttede' så de hjelper jo ikke andre enn seg selv. Han gav oss ansvar etter at Hans oppdrag var over. Han har satt seg i Himmelen og venter på litt bevegelse fra kristenfolket. Be for andre, helbrede, lære bort, mye mer. Det er mye vi kan gjøre som vi ikke gjør, alt etter sin evne.

Her tror jeg du dikter fritt. I mitt tilfelle var det jeg som ropte, men det kom ingen tro på gud og Jesus til meg. Til slutt sa jeg til dem at min dør er åpen og dere er velkommen inn, men det fungerer ikke for meg å leke at jeg tror på det: religiøs tro må være ekte, ikke skuespill. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Lawyam said:

Jeg tror kristendommen hadde vært mye lettere å leve side om side med hvis det ikke hadde vært for dåpsbefalingen. En ting er hva man tror på, og det kan være privat. Men den evige greia med å pushe egen religion på andre er ganske slitsom. Men jeg forstår jo hvorfor det er sånn. Hvis jeg skulle laget en religion ville jeg fulgt samme oppskrift som de fleste store religioner:

1. Finn opp en god kraft

2. Finn opp en ond kraft

3. Gi ordre om at den onde kraften er sterkere enn den gode, slik at man må følge strenge regler for å ikke falle under den og lide en evig pinsle

4. Gå ut i verden og gjør alle folkeslag til den gode kraften sine for å få stor makt over så mange som overhodet mulig

Men det er jo ikke mye godhet i dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Her tror jeg du dikter fritt. I mitt tilfelle var det jeg som ropte, men det kom ingen tro på gud og Jesus til meg. Til slutt sa jeg til dem at min dør er åpen og dere er velkommen inn, men det fungerer ikke for meg å leke at jeg tror på det: religiøs tro må være ekte, ikke skuespill. 

Troen kommer av hørelsen. Les, undersøk om du finner svar på bønnene i Bibelen. Plutselig finner du svar der som Han åpner opp. Noen ganger sakte og for andre med et PANG. Du kan ha lest 100 ganger før, og så plutselig er det som du får 'lyset'. Jeg var ikke PANG. Jeg ga bare ikke helt opp. Så bestemte jeg meg vel mer for å lytte enn å rope på hjelp jeg ikke egentlig forventet å få, bare håpet på. Han har ikke bedt meg håpe. Så kom det mer og mer tro/tilitt. Han svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...