AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Dere som jobber med flere utenlandske fra samme land, snakker de sitt eget språk på jobben? I pausene? Anonymkode: a83bc...6f8
Ins0mniac Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Ja, og vi andre snakker deres språk, siden vi behersker engelsk bedre enn de behersker norsk 😊
Newgirll Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Nei vi prater sammen som voksne mennesker 😊 hører bare morsmål hvis de er i telefonen med er familiemedlem feks. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Newgirll skrev (1 minutt siden): Nei vi prater sammen som voksne mennesker 😊 hører bare morsmål hvis de er i telefonen med er familiemedlem feks. Takk for svar. Jeg spørr pga i pausene blir jeg sliten av å høre mange forskjellige språk. Og noen snakker høyt også Anonymkode: a83bc...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Ja, her prates det mange ulike språk hele tiden. Det er spesielt mye thai, polsk, russisk, arabisk og svensk. Ser ikke noe problem med det. Anonymkode: 3cfd2...8e3
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 Det kommer vel an på kultur og lederform. Da jeg jobba i hjemmetjenesten repterte leder på hvert personalmøte at "hos oss snakker alle norsk på jobben". Jeg hørte at det ble snakket/hvisket andre språk mellom folk, men det var tydelig at leders formaning preget hele kulturen på arbeidsstedet.
Portia Catonis Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 Ja, vi norske snakker norsk oss imellom selv om arbeidsspråket er engelsk. Kommer det noen og setter seg ved bordet i lunsjen som ikke snakker norsk bytter vi selvfølgelig over til engelsk, det er basic høflighet.
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 Ja, er bussjåfør. Så her er det alt fra polakker og fra ulike land i Afrika. Hører ofte 3-4 forskjellige språk som snakkes når pauserommet er fult. Kan bli veldig slitsomt, så jeg putter i airpods hvis det blir for mye for meg.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som jobber med flere utenlandske fra samme land, snakker de sitt eget språk på jobben? I pausene? Anonymkode: a83bc...6f8 Ja, de gjør dette. Det er ganske irriterende og skaper et dårlig miljø. Anonymkode: 42083...07f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som jobber med flere utenlandske fra samme land, snakker de sitt eget språk på jobben? I pausene? Anonymkode: a83bc...6f8 De snakker norsk og engelsk, litt om hverandre. Ingen problem i det hele tatt. Kan for øvrig legge til at de utenlanske jeg jobber med er utrolig hyggelige. Tenker ikke så mye over hvor de kommer fra eller se ur ut. Vi er der av samme grunn - gjøre en god jobb. Og det klarer vi sammen uten problem. Anonymkode: 2956f...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som jobber med flere utenlandske fra samme land, snakker de sitt eget språk på jobben? I pausene? Anonymkode: a83bc...6f8 Jeg jobber med mange utenlandske, men ingen som er fast på kontoret. Regelen er at i kontorbygget snakkes det norsk og det er faktisk det høflige å gjøre. Hvis de absolutt må snakke sammen på eget språk om noe ikke andre skal høre får de gjøre det et annet sted 😊 Anonymkode: 63524...b7d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 Vi snakker norsk ja, de som ansettes er pålagt å lære seg norsk innen en viss tid, så det er bra for språkutviklingen deres. Om det er noe de ikke forstår oversettes det til engelsk. Jobber på et universitet. Anonymkode: 4cc20...d77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå