AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #221 Del Skrevet 10. august 2023 Får dere ingen napp er prisen feil og må ned, det har ikke noe med hva dere evnt har betalt så fort gjort å måtte spise ett tap på noen hundre lapper eller en million eller mer alt etter prisklasse og lokasjon. Anonymkode: 9b2e8...f32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #222 Del Skrevet 10. august 2023 Fjugur skrev (7 minutter siden): Det er vel 12 mnd en kan ha det, mulig noen er strengere… Mellomfinansiering innvilges for 6 mnd og kan i noen tilfeller forlenges. Anonymkode: 25b7a...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 10. august 2023 #223 Del Skrevet 10. august 2023 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sisini Skrevet 10. august 2023 #224 Del Skrevet 10. august 2023 On 8/4/2023 at 10:20 AM, AnonymBruker said: Utrolig uflaks og vondt å stå I 💔 Håper det ordner seg for henne. Har du brukernavn så kan jeg sende på pm? 😃 Ts Anonymkode: f885d...5a7 Har det gått fremover med boligsalget, TS? Vi har vært på et par visninger i august og synes det har vært mye folk der. Håper det løsner litt nå igjen 😊 Jeg vil gjerne også ha link om du ikke har solgt ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #225 Del Skrevet 11. august 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Verdi har absolutt null å si. Det som er interessant er mengde lån og renter. Anonymkode: 25b7a...dc6 Mente lån da æ skrev verdi Anonymkode: edebd...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #226 Del Skrevet 11. august 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Kan noen forklare månedlige utgifter fordelt på vanlige lån og mellomfinansiering totalt for meg i en mellomfinansieringsperiode fra og med 1.september? Verdi lån ny bolig: 4500000, overtakelse 1.september Verdi lån gammel bolig: 3100000, får ikke solgt Egenkapital bundet opp i gammel bolig, som vil bli flyttet over til ny bolig ved salg: Egenkapital 700000 Anonymkode: edebd...6a5 Ta 5% i rente og 6% i mellomfinansiering Anonymkode: edebd...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 2. september 2023 #227 Del Skrevet 2. september 2023 Har dere hatt flere visninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #228 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 18.55): Ja, det besvarer jo TS sitt spørsmål 😑 Anonymkode: a3e7a...a95 Typisk kgsvar, kongen over alle should have could have would have Anonymkode: 8a7df...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #229 Del Skrevet 3. september 2023 LibertyNoCap skrev (På 2.9.2023 den 9.55): Har dere hatt flere visninger? Hatt flere visninger, men ingen som kom. Ts Anonymkode: f885d...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3. september 2023 #230 Del Skrevet 3. september 2023 Det er sikkert kjipt å høre, men kommer det ikke folk på visning eller om ikke folk legger inn bud, er prisen for høy. Kjenner flere som har kjøpt og solgt de siste månedene. De opplever fortsatt trykk i boligmarkedet, så folk kjøper fortsatt bolig om prisen er korrekt. Om du selger i et dødt marked, må dessverre prisen enda lenger ned. Men antar at det ikke gjelder dere. Man mellomfinansierer vel ikke i et dødt marked 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #231 Del Skrevet 3. september 2023 Vi prøver å få leid ut nå og finne ulike løsninger. Veldig kjedelig da vi gjorde dette for å få bedre økonomi, men bare kjørt oss ned i kjelleren både økonomisk og psykisk. Vi har noen måneder til før vi mister det vi eier og har. Ufattelig stressende. Ts Anonymkode: f885d...5a7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #232 Del Skrevet 3. september 2023 c_buk skrev (1 minutt siden): Det er sikkert kjipt å høre, men kommer det ikke folk på visning eller om ikke folk legger inn bud, er prisen for høy. Kjenner flere som har kjøpt og solgt de siste månedene. De opplever fortsatt trykk i boligmarkedet, så folk kjøper fortsatt bolig om prisen er korrekt. Om du selger i et dødt marked, må dessverre prisen enda lenger ned. Men antar at det ikke gjelder dere. Man mellomfinansierer vel ikke i et dødt marked 🤔 Se tidligere svar. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3. september 2023 #233 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Se tidligere svar. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Har lest noen av sidene, men 12 sider er for mye å studere i detalj. Men uansett. Krysser fingrene og håper du får solgt. Forsøkte bare å hjelpe. Ser flere boliger på Finn i marked jeg kjenner til som har prist seg helt ut. Legger ut likt som naboer, selv om boligen har en annen standard osv. De får solgt når prisen reflekterer markedsverdien. Masse lykke til. Forstår at det er stressende å sitte med to boliger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #234 Del Skrevet 3. september 2023 c_buk skrev (4 minutter siden): Har lest noen av sidene, men 12 sider er for mye å studere i detalj. Men uansett. Krysser fingrene og håper du får solgt. Forsøkte bare å hjelpe. Ser flere boliger på Finn i marked jeg kjenner til som har prist seg helt ut. Legger ut likt som naboer, selv om boligen har en annen standard osv. De får solgt når prisen reflekterer markedsverdien. Masse lykke til. Forstår at det er stressende å sitte med to boliger. Det skjønner jeg. Takk ❤️ Vi ligger lavere enn de i områder, men med høyere standard og bedre beliggenhet 😪 Vi kan ikke gå lavere i pris, det går ikke banken med på. Så vi er fucket. Ts Anonymkode: f885d...5a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #235 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi prøver å få leid ut nå og finne ulike løsninger. Veldig kjedelig da vi gjorde dette for å få bedre økonomi, men bare kjørt oss ned i kjelleren både økonomisk og psykisk. Vi har noen måneder til før vi mister det vi eier og har. Ufattelig stressende. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Leie ut ett år eller to er nok en bra løsning. Til våren får alle 4-5 % høyere lønn og om sannsynligvis ett år begynner Norges Bank å senke styringsrenten. Da vil boligprisene øke igjen. Anonymkode: 22352...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 3. september 2023 #236 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skjønner jeg. Takk ❤️ Vi ligger lavere enn de i områder, men med høyere standard og bedre beliggenhet 😪 Vi kan ikke gå lavere i pris, det går ikke banken med på. Så vi er fucket. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Tenker fortsatt på deg og ønsker deg all mulig hell og lykke. ❤️ Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg, men skjønner jo at det ikke er det. Håper virkelig det løser seg for dere og at dette blir et mareritt dere kan legge bak dere snart. Jeg får helt vondt av deg og skjønner godt at dere opplever dette som grusomt fælt å stå i, det hadde alle følt. De som sier dere ikke skulle kjøpt før dere solgte prøver bare å gni deg lenger ned, dessuten er det ikke alltid så enkelt. Hadde det vært så enkelt så hadde alle gjort det. Men et sted må man jo bo, så det å selge uten å vite om man har et sted å bo om få måneder er også en risiko. Spesielt når man har barn. Dere var max uheldige og det kunne skjedd hvem som helst. 💔 Jeg synes fortsatt boligen deres er skikkelig fin og jeg tror dere har gode sjanser selv om det hele ser bekmørkt ut fra deres side i den situasjonen dere står i. Det skjønner jeg så utrolig godt, det er dere som står med bekymringene og konsekvensene. Men huset er koselig, innbydende og har veldig god plassering. Det kommer til å bli solgt! ❤️ Så fint at dere har funnet en midlertidig løsning med utleie, selv om jeg vet det satt langt inne. Det viser at du er handlekraftig og en kvinne som prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Det vil føre til at denne situasjonen løser seg, det kommer du til å sørge for! Ønsker deg lykke til! ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #237 Del Skrevet 3. september 2023 Blåttvann skrev (4 timer siden): Tenker fortsatt på deg og ønsker deg all mulig hell og lykke. ❤️ Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg, men skjønner jo at det ikke er det. Håper virkelig det løser seg for dere og at dette blir et mareritt dere kan legge bak dere snart. Jeg får helt vondt av deg og skjønner godt at dere opplever dette som grusomt fælt å stå i, det hadde alle følt. De som sier dere ikke skulle kjøpt før dere solgte prøver bare å gni deg lenger ned, dessuten er det ikke alltid så enkelt. Hadde det vært så enkelt så hadde alle gjort det. Men et sted må man jo bo, så det å selge uten å vite om man har et sted å bo om få måneder er også en risiko. Spesielt når man har barn. Dere var max uheldige og det kunne skjedd hvem som helst. 💔 Jeg synes fortsatt boligen deres er skikkelig fin og jeg tror dere har gode sjanser selv om det hele ser bekmørkt ut fra deres side i den situasjonen dere står i. Det skjønner jeg så utrolig godt, det er dere som står med bekymringene og konsekvensene. Men huset er koselig, innbydende og har veldig god plassering. Det kommer til å bli solgt! ❤️ Så fint at dere har funnet en midlertidig løsning med utleie, selv om jeg vet det satt langt inne. Det viser at du er handlekraftig og en kvinne som prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Det vil føre til at denne situasjonen løser seg, det kommer du til å sørge for! Ønsker deg lykke til! ❤️ Du er en fantastisk sjel ❤️ Tusen takk for gode ord. Det er godt å bli sett og forstått i en slik situasjon ❤️ Vi har ikke fått leid ut, men vi prøver. Banken sier nå at i og med vi ikke har særlig tid igjen så kan vi prøve å leie ut, men det må dekke kostnadene. Det blir vanskelig, men vi prøver. ❤️❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #238 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det skjønner jeg. Takk ❤️ Vi ligger lavere enn de i områder, men med høyere standard og bedre beliggenhet 😪 Vi kan ikke gå lavere i pris, det går ikke banken med på. Så vi er fucket. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Kan dere leie ut det nye huset? Hva koster lånet på det nye huset, og hvor mye kunne dere eventuelt tatt i leie? Anonymkode: fab9e...4ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #239 Del Skrevet 6. september 2023 On 9/4/2023 at 12:59 AM, AnonymBruker said: Du er en fantastisk sjel ❤️ Tusen takk for gode ord. Det er godt å bli sett og forstått i en slik situasjon ❤️ Vi har ikke fått leid ut, men vi prøver. Banken sier nå at i og med vi ikke har særlig tid igjen så kan vi prøve å leie ut, men det må dekke kostnadene. Det blir vanskelig, men vi prøver. ❤️❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 Får dere lov til å leie ut selv om det er mellomfinansiering? Må dere da betale avdrag? jeg tror kanskje vi havner i samme klemma og lurer litt på reglene.. lykke til til dere 🫶🏽 Anonymkode: edebd...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #240 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får dere lov til å leie ut selv om det er mellomfinansiering? Må dere da betale avdrag? jeg tror kanskje vi havner i samme klemma og lurer litt på reglene.. lykke til til dere 🫶🏽 Anonymkode: edebd...6a5 Mellomfinansiering får man kun for en begrenset periode, vanligvis et halvt år. Det har vært oppe flere ganger i denne tråden, så nei… utleie stopper seg selv. Anonymkode: c9aa3...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå