Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva hadde du i din siste smoothie?

Liker å drikke smoothie som forfriskning på terrassen eller som dessert.

Har kjørt meg fast i en fast blanding av banan+juice+yoghurt+bær. Trenger inspirasjon.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

200g fryste jordbær, 50-100g fryste blåbær/skogsbærblanding, 1 liten banan (må ikke være fryst når det andre er fryst), 10g proteinpulver, 10g havregryn, spinat om jeg har, og vann. Karamelldråper om jeg føler for det. Dette er den som går igjen her.

Ellers er banan og jordbær med enten vaniljeyoghurt, eller appelsinjuice godt. Veldig enkelt, og ene er søtere, andre friskere, alt etter hva en ønsker der og da 😋 Kan utvides om en ønsker selvsagt. 

Kan også lage peanøttsmørsmothie. Par fryste bananer, 2ss PB2 (tørt peanøttsmør, evt 1-2 spiseskjeer vanlig), vanilje, en shot kaffe, vann eller melk (bruker soyamelk her om jeg har), og evt kakao. Jeg lager uten kakao, men putter i proteinpulver her også fordi jeg er glad i smaken og det gir litt mer, selv om ikke nødvendig her da. Vet noen putter dadler i også, men jeg gjør normalt ikke det, men kan ta i frisk spinat her også. 

Er så mange ulike smoothies en kan lage 🥰😋

Skrevet
Daisy-love skrev (31 minutter siden):

200g fryste jordbær, 50-100g fryste blåbær/skogsbærblanding, 1 liten banan (må ikke være fryst når det andre er fryst), 10g proteinpulver, 10g havregryn, spinat om jeg har, og vann. Karamelldråper om jeg føler for det. Dette er den som går igjen her.

Ellers er banan og jordbær med enten vaniljeyoghurt, eller appelsinjuice godt. Veldig enkelt, og ene er søtere, andre friskere, alt etter hva en ønsker der og da 😋 Kan utvides om en ønsker selvsagt. 

Kan også lage peanøttsmørsmothie. Par fryste bananer, 2ss PB2 (tørt peanøttsmør, evt 1-2 spiseskjeer vanlig), vanilje, en shot kaffe, vann eller melk (bruker soyamelk her om jeg har), og evt kakao. Jeg lager uten kakao, men putter i proteinpulver her også fordi jeg er glad i smaken og det gir litt mer, selv om ikke nødvendig her da. Vet noen putter dadler i også, men jeg gjør normalt ikke det, men kan ta i frisk spinat her også. 

Er så mange ulike smoothies en kan lage 🥰😋

Og dette bruker du som dessert/forfriskning i varmen? Jeg ser liksom ikke for meg havregryn, proteinpulver og spinat som noe friskt og godt, men kanskje jeg skal teste.

AnonymBruker
Skrevet

Litt spinat
Litt grønnkål
0,25 frossen banan
0,5 dl frossen mango
2 dl kald eplejuice

Anonymkode: 64509...f12

Skrevet (endret)

100 gram frossen mango

100 gram frossne jordbær

Littt frossen avokado

Fersk sitronmelisse og basilikum

En kule frossen spinat

Kapper opp alt dette i småbiter etter at det har tint noen minutter på kjøkkenbenken.

Topper med en god dose frossne blåbær

Fyller begeret med eplejuice til slutt. Det rommer 500 ml totalt.

Når jeg treffer helt riktig med urtene smaker det som twister-is. 

Endret av 17.11
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Hedda-78 said:

Og dette bruker du som dessert/forfriskning i varmen? Jeg ser liksom ikke for meg havregryn, proteinpulver og spinat som noe friskt og godt, men kanskje jeg skal teste.

Litt spinat smaker ingenting, og er sunt, det er bare derfor jeg alltid hiver det oppi. Havregryna er jeg enig i, jeg syns det gir en kornete og rar konsistens.

Skrevet
Hedda-78 skrev (3 timer siden):

Det er så lite proteinpulver i at det er mest for smaken. Frisk spinat smaker ikke noe, og jeg liker å bulke opp med litt havregryn, igjen kun litt havregryn. En kan jo bare la være å ha i akkurat de ingrediensene da 😊 For meg er dessert en del av et måltid, og kan godt inneholde litt ekstra skjult næring. 

AnonymBruker
Skrevet

Nektariner og epler og juice. Det var det vi hadde hjemme,vi bruker aldri banan i noe som helst av mat eller drikke.

Anonymkode: bc645...382

Skrevet

Blåbær Biola 

Banan

Frosne bringebær 

Frosne blåbær 

Litt honning 

AnonymBruker
Skrevet

Banan

Bringebær

Kokosvann

Fersk mynte

Anonymkode: 12461...49b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...