Gå til innhold

Pass av hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal passe en venninne sin hund i 3 uker.

Hun har med alt av mat og utstyr til hunden, så jeg har ikke noe utgifter på den. 

Den skal være hos meg, og jeg skal såklart gå flere turer med den hver dag.

Hvor mye ville dere tatt for hundepass i 3 uker. Dette er en rolig hund. 

Anonymkode: 940bf...bcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en nær venninne hadde jeg ansett det som en vennetjeneste og ikke tatt noe for det. 

Anonymkode: a5bc0...874

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke falt meg inn engang å ta betalt for å passe hunden til en venn. Å få utgiftene dekket, ja, men ikke få betalt for å passe den. 

Anonymkode: 2bd60...f9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

3 uker er lenge, men ville tatt mindre siden det er en vennetjeneste. En plass mellom 500-1000 kr.

Eller at hun kan gjøre en tjeneste tilbake kanskje?

Anonymkode: 16008...b60

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skal passe en venninne sin hund i 3 uker.

Hun har med alt av mat og utstyr til hunden, så jeg har ikke noe utgifter på den. 

Den skal være hos meg, og jeg skal såklart gå flere turer med den hver dag.

Hvor mye ville dere tatt for hundepass i 3 uker. Dette er en rolig hund. 

Jeg gjør dette fra tid til annen for en kamerat. Gjør det alltid som en vennetjeneste, men det kommer rett som det er litt vin og/eller sjokolade min vei.

Endret av Snok1
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

sånt gjør jeg hele tiden. 

Jeg tar betalt i en vinflaske og en liten feriegave fra hvor de reiser. En magnet til kjøleskapet eks. Men vi gjør så mye for hverandre i vennegjengen vår at noe annet hadde bare vært bytting av penger 

Anonymkode: 4d5fb...4cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passet to hunder i 10 dager, tok ikke en krone for det. Dette var ikke en nær venninne engang, kun en bekjent.

Anonymkode: 81bd9...bc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

sånt gjør jeg hele tiden. 

Jeg tar betalt i en vinflaske og en liten feriegave fra hvor de reiser. En magnet til kjøleskapet eks. Men vi gjør så mye for hverandre i vennegjengen vår at noe annet hadde bare vært bytting av penger 

Magnet på kjøleskapet fra et sted du ikke har vært er veldig rart.

Anonymkode: 1b350...2f1

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg skulle passet hunden til venninna mi så hadde jeg ikke tatt betalt for det. Men ville blitt veldig glad om hun hadde kjøpt med en liten gave (ikke noe dyrt) som takk for hjelpen :) hadde jeg drukket alkohol så ville jeg blitt glad for ei flaske vin, og kanskje noe snop fra taxfree hvis de har vært utenlands

Vi har hund og eksen min og kona hans er faste hundepassere for hunden vår. De har heller aldri ville hatt betaling, så vi kjøper gaver til de (feks ei flaske konjakk og et fint smykke eller noe som er typisk for den plassen vi har vært på til henne) Til gjengjeld så passer vi kattene deres + tar inn post og vanner planter når de er ute å reiser 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Magnet på kjøleskapet fra et sted du ikke har vært er veldig rart.

ÅNEI anonym bruker på KG synes mine kjøleskapsmagneter er rare ! 

Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Skal jeg brenne de synes du, eller holder det at jeg kaster de? 😂

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For en nær venninne hadde jeg ansett det som en vennetjeneste og ikke tatt noe for det. 

Anonymkode: a5bc0...874

Det er ikke noen nær venninne. Kanskje heller mer bekjent. 

Det var hun som ville høre med meg hva hun skulle betale, for hun ville betale for tjenesten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte en god venn 1000 kroner for en langhelg for å passe min og bo i huset mitt, men nå er også hunden min ganske krevende.

Anonymkode: 1d7e1...c91

• Liker 1
Skrevet

Passet på en staffordshire bull terrier for en kamerat i fjor sommer.

Jeg krevde null betaling.

Det var en fryd å passe på en så energirik og sosial hund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koster vel hos kennel rundt 250kr døgnet for hund. Hadde noen spurt om jeg kunne passe deres hund for betaling hadde jeg nok sagt 1000kr uka. Så fremst det ikke er en vennetjeneste.

Anonymkode: 629de...aaa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var hun som ville høre med meg hva hun skulle betale, for hun ville betale for tjenesten. 

Da ville jeg bare bedt om noe sjokolade/vin fra taxfreen. Jeg ville ikke tatt betalt i penger, og heller ikke bedt om mye. 

Anonymkode: 2bd60...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 1000,- i uka til vår datter (ikke hjemmeboende) for å passe to hunder i vårt hus.

Anonymkode: 914e3...921

AnonymBruker
Skrevet

Hadde i ikke tatt betalt når et er en venninne. 

Anonymkode: ad929...371

Skrevet

For venner - tar ikke betalt ei heller har de tatt betalt, men ser på det som en vennetjeneste og spanderer på de en liten gave som takk for hjelpen. 

For perifere bekjente - kommer litt an på hvordan de er bekjente, hunden og hvor lenge, men eneste jeg har tatt i betaling hittil var 5 stk. sjokoladeplater og en 4 pakning med Pepsi Max for ei langhelg. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Er dere venninner eller? Man tar vel ikke betalt fra venninner. 
Kanskje du trenger en tjeneste engang. 

Anonymkode: 6659a...cd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ok så det blir en slags sommerjobb du tar. Du kan jo høre hva hun kunne tenke seg å gi og så blir dere enige utifra det. Kos deg masse med hunden i sommer. Husk å gi den masse friskt vann og ikke la den bli igjen i varm bil. Just saying🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...