Gå til innhold

Bilforsikring med betalingsanmerkning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vanligvis ville jeg brukt Gjensidige siden jeg har hatt forsikring der før, men man må betale forskudd på 12 mnd der for bilforsikring med betalingsanmerkning. 

Jeg har ikke noen oppsparte midler men jeg er nødt til å bruke bil. Er det noen selskaper som lar en opprette forsikring med månedsbetaling på tross av betalingsanmerkningen?

Anonymkode: efd8d...c5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du allerede er kunde er det ikke unormalt at de lar være å kredittsjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke måtte betale 12 mnd på forskudd på de bilene jeg har eid. Det var i Gjensidige og jeg har betalingsanmerkninger også. 

Bilforsikring er jo noe man må ha på bilen, så det høres rart ut at man må forhåndsbetale 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er veldig nøye på dette nå. De krever forskudd for 12 -14 mnd. De ønsker i utgangspunktet ikke kunder med anmerkning, men er forpliktet i henhold til lovverk å tilby forsikring. Der for er det lurt å ha en billig bil du ikke trenger mer enn en ansvarsforsikring på. Ei venninne ringte nylig rundt til absolutt alle selskap. Ho var ganske fortvilt ettersom ho litt uforskyldt var satt i denne situasjonen pga spillegal ( nå x ) mann som kjørte deres økonomi og hjem til grunne. 

Anonymkode: 4ff79...213

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Vanligvis ville jeg brukt Gjensidige siden jeg har hatt forsikring der før, men man må betale forskudd på 12 mnd der for bilforsikring med betalingsanmerkning. 

Jeg har ikke noen oppsparte midler men jeg er nødt til å bruke bil. Er det noen selskaper som lar en opprette forsikring med månedsbetaling på tross av betalingsanmerkningen?

Anonymkode: efd8d...c5a

Tvilsomt, men mulig at det er et eller 2 som kanskje gjør det

Anonymkode: 2556d...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk i alle fall ansvarsforsikring fra tryg for ca. 6 mnd siden. Betaler mnd for mnd (ingen forhåndsbetaling), med (desverre) flere betalingsanmerkninger 

Anonymkode: 35cef...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttet nettopp fra storebrand til fremtind. Har gjeldsordning. 

prøvde å flytte til KLP tidligere da de kommer absolutt best ut. Men der måtte jeg betale for 1 år og kunne få hver mnd etter det. 

hverken storebrand eller fremtind har krevd noe annet enn hver mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke måtte betale 12 mnd på forskudd på de bilene jeg har eid. Det var i Gjensidige og jeg har betalingsanmerkninger også. 

Bilforsikring er jo noe man må ha på bilen, så det høres rart ut at man må forhåndsbetale 🤔

Her er det snakk om BETALINGSANMERKNING. Les HI en gang til. Derfor må Gjensidige sikre seg for å få betalt for forsikringen.

Anonymkode: e1cfb...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det snakk om BETALINGSANMERKNING. Les HI en gang til. Derfor må Gjensidige sikre seg for å få betalt for forsikringen.

Anonymkode: e1cfb...34d

Hvis du leser det jeg skrev, så står det betalingsanmerkning der. Jeg har brukt Gjensidige i flere omganger og har aldri måtte forhåndsbetale for 12 mnd på forsikring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...