Gå til innhold

Akupunktør og lege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akupunktør inngår så vidt jeg vet ikke i avtale om refusjon sånn som vanlig lege. Men hva med en lege som er akupunktør? Kan egenandelen for behandling hos vedkommende føres på kortet? Eller tas det en annen egenandel på akupunkturbehandling, sånn at det skilles mellom typene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de skiller, selv om de sikkert skal det... Blir som fysioterapeuter som jobber med akupunktur. Det finnes sikkert et lovverk på det. Spør på trygdekontoret.

Lykke til!

Skrevet

fastlegen min driver også med akupunktur. egenandelen ble ført på kortet. men jeg hadde timene på legekontoret, så det blir kanskje litt annerledes?

Skrevet

det blir jo egentlig fryktelig urettferdig da....

dersom man har en akupunktør som også jobber som lege, så får man skrive det opp på egenandelskortet.

har man en akupunktør som ikke er lege, så får man ikke føre det opp.

spør du meg, så burde akupunktur være til å skrive opp på egenandelskortet uansett om det var en lege eller en ren akupunktør, da det er behandling som er bevist fungerende på helsa til folk.

Skrevet

Sant nok aline, det blir litt urettferdig. Men som Ling sier så kan det jo hende at de egentlig skal skille på det. Tror jeg skal prøve å finne en som er begge deler og høre. Det er synd når økonomiske hensyn hindrer en i å få behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...