Gå til innhold

Den beste kondom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat møtt en fyr jeg kunne tenke meg å ligge med, men jeg bruker ikke prevensjon for tiden, i tillegg vil jeg bruke kondom siden det er ny partner og fordi det blir mindre søl. Noen som har tips (gjerne menn) om hvilken kondom som er best? 

Anonymkode: ce7c2...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Jeg anbefaler Geil Yr, jeg og den nye kjæresten (som er mann) bruker den. Den er tynn og føler som at han ikke bruker kondom, den er mye glid på:)

Anonymkode: 3f664...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen beste kondom da pikker og kondomer er ulike. Generelt vil en som sitter bra og ikke er for stram føles bra. Hvis man i tillegg finner en som er litt tynn samtidig som den passer, så blir sex skikkelig digg selv med kondom. 
Selv bruker jeg helst Durex feel etter å ha prøvd en del ulike.

Anonymkode: 314e8...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er ganske vanlig, så vil stort sett de fleste kondomer virke helt fint. Det er en grunn til at vanlig RFSU Profil er bestselgeren. Rull på, knull og ta av. Vi brukte kondom før, men kan ikke si at jeg merket så mye forskjell mellom de ulike typene. Vanlig, tynn, med nupper, ekstra magisk tingeling, kondomer som skal han holde lenger. Mye det samme for min del.

Klart, om du vil spice det opp litt kan du kjøpe en boks med litt forskjellig oppi. Kondomeriet har i hvert fall et par sånne "blandingsbokser"... så kan han velge selv. Uansett så tror jeg ikke kondomutvalget vil være utslagsgivende for hvordan sexen blir.

Plusspoeng for bruk av kondom i starten av nytt forhold.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFSU Grande XL hvis han er stor, hvilken som helst hvis han er vanlig. Ikke godt med for liten kondom.

Anonymkode: 06c3b...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

RFSU Grande XL hvis han er stor, hvilken som helst hvis han er vanlig. Ikke godt med for liten kondom.

Anonymkode: 06c3b...8f3

Mange kjøper ekstra store kondomer.
Langt færre trenger dem egentlig.

Heller ikke noe særlig med et for stort kondom. Er ikke noe særlig om det ikke sitter på.

 

Anonymkode: bf60c...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig kondom betyr mye! Vi er gift og har de to siste årene brukt kondom da jeg ikke lenger kunne ta hormoner. Skal steriliseres i sommer. Har prøvd oss frem, typen vi endte opp med sluttet de plutselig å produsere. De vanlige (profil, nøkken, thin, durex) er for stramme, grande for stor… glad for å snart være ute av kondomhelvettet(men all cred til deg som er fornuftig). Ikke bestill gratis kondomer, de sprekker er vår erfaring. 

Anonymkode: fcb61...8ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange kjøper ekstra store kondomer.
Langt færre trenger dem egentlig.

Heller ikke noe særlig med et for stort kondom. Er ikke noe særlig om det ikke sitter på.

 

Anonymkode: bf60c...0df

Absolutt, men jeg tar utgangspunkt i at jeg skriver til en med tresifret IQ som ikke kjøper kondomer for å booste mannen sitt ego eller skryte til venninner. De fleste kondomer er laget for gjennomsnittspenis, så er man over eller under snittet må man prøve seg fram. For stram kondom er ukomfortabelt, svekker blodsirkulasjon/ereksjon og går lettere hull på. Man trenger ikke være veldig mye over snittet før de vanlige er ukomfortable. Hvis TS ikke vet hvordan det står til med den aktuelle mannen er det best å be han ordne kondom selv. 

Anonymkode: 06c3b...8f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Mange kjøper ekstra store kondomer.
Langt færre trenger dem egentlig.

Heller ikke noe særlig med et for stort kondom. Er ikke noe særlig om det ikke sitter på.

 

Anonymkode: bf60c...0df

Dette er sant. Den Grande kondomen er litt snål egentlig. Jeg har 20 cm men den sitter ikke bra på meg. Tror du må være relativt stor for at den skal sitte bra. I tillegg så er den ikke av de tynneste så jeg liker den ikke. Man vil ha en som sitter godt, men ikke for stramt. Jeg er ikke superfan av noen av RFSU sine, men den som heter Thin er den beste av de for meg.

Kondomeriet, Apotek og Normal seleger Durex, som jeg liker mye bedre. Feel kondomen er greia for meg. Husker enda første gangen jeg prøvde den. Hadde ons på et hotel midt i Nord Norge. Tredde den på etter langt deilig forspill og gled forsiktig inn i jenta.... og bare kjente varmen fra ei våt deilig mus som jeg aldri har opplevd før med kondom. Det var skikkelig digg og jeg kunne nesten ikke tro at det var med kondom.

Det er sikkert ikke den rette for alle, men å påstå at det ikke er forskjell på kondomer er tull. De er ulike i form og tykkelse. Tynnere er bedre, forutsatt at den passer bra.

Anonymkode: 314e8...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Absolutt, men jeg tar utgangspunkt i at jeg skriver til en med tresifret IQ som ikke kjøper kondomer for å booste mannen sitt ego eller skryte til venninner. De fleste kondomer er laget for gjennomsnittspenis, så er man over eller under snittet må man prøve seg fram. For stram kondom er ukomfortabelt, svekker blodsirkulasjon/ereksjon og går lettere hull på. Man trenger ikke være veldig mye over snittet før de vanlige er ukomfortable. Hvis TS ikke vet hvordan det står til med den aktuelle mannen er det best å be han ordne kondom selv. 

Anonymkode: 06c3b...8f3

Dette er også veldig sant. Ereksjon med en kondom som er for stram kan være vrient.

Anonymkode: 314e8...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Størrelse på kondom er veldig viktig, da spesielt omkrets. I butikker og ofte på apotek er utvalget lite. Uheldigvis er kondomer oppgitt i bredde ex 50-til rfsu grande xl 60mm Opptil 12cm i omkrets. For å finne kondomen som passer for deg anbefaler eg kondomkalkulator som og kommer med anbefalinger på hvilken kondom som passer deg. For min del var kondomkalkulatoren og rett størrelse på kondomen ei ny oppleving.

Har kondomen rett størrelse så suger den seg fast i penis uten å være for stram. Lykke til med kondomkjøp .

my- size har bra utvalg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 19.47):

Mange kjøper ekstra store kondomer.
Langt færre trenger dem egentlig.

Heller ikke noe særlig med et for stort kondom. Er ikke noe særlig om det ikke sitter på.

 

Anonymkode: bf60c...0df

Signerer denne. Viktigere med en som passer perfekt en tykkelsen på kondomet. Et tynt kondom føles ikke bra om det ikke passer.

Anonymkode: 3e001...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør ham. Og du kan bestille flere forskjellige gratiskondomer via Helsenorge.no Dog kun èn type av gangen. Kan være litt artig å prøve seg frem med de forskjellige også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsenorge har lite utvalg i forhold til størrelse/omkrets. Har typen over 13 cm i omkrets vil ikkje helsenore sine kondomer være førstvalget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...