Gå til innhold

Jaguar I-Pace eller Ford Mustang Mach E

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er en del ting jeg misliker med Tesla som gjør at jeg er fornøyd med Jaguar.

Tesla går alt for langt i å styre alt fra skjemen. Det er ikke brukervennlig når man kjører bil. I Tesla S sitter man veldig lavt og rart i baksetet.

Akkurat det med strømforbruk etc er en stor greie i elbiltester. Det virker veldig viktig før man kjøper bil og veldig uviktig etterpå. Vi lader hjemme og bruker aldri noe strømsparemodus.

Forøvrig er I-Pace utviklet helt fra bunn av som elbil. Jeg tror det finnes mer moderne plattformer.

Jeg tør ikke være først ute med de nye kinesiske merkene.Nio, BYD og gud vet hva. Hva er kvaliteten? Er det bare å overby Tesla med "enda større rekkevidde (batteri)?Er det bare ræl og gimmick? 

Forresten kommer Audi e-tron ut omtrent på topp i kvalitet. Det er kanskje ikke noen ulempe at de har lagd biler før.

Anonymkode: 34dca...71c

Du skal ikke kimse av kinabilene, for slik som BYD går Tesla en høy gang på det meste. De har laget biler i glere år enn Tesla har vert på veien, og de nye batteriene som Tesla nå bruker, jo de er det BYD som lager. Men styr uansett unna Tesla, de støyer mye. Det er å sette seg ned og se biltester fra Elbilforeningen m.fl på Youtube, så får du svaret.

Anonymkode: 1ff4f...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke folk se på biler som nyttekjøretøy som skal frakte deg fra A til B istedenfor å representere en forlengelse av eget ego? Man hadde i det minste spart mye penger... 

Man får forresten en flunkende ny Enyaq 80max til 450k inkl. vinterdekk på kampanje nå 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan ikke folk se på biler som nyttekjøretøy som skal frakte deg fra A til B istedenfor å representere en forlengelse av eget ego? Man hadde i det minste spart mye penger... 

Man får forresten en flunkende ny Enyaq 80max til 450k inkl. vinterdekk på kampanje nå 

Fordi bil er mye mer enn et transportmiddel, på samme måte som et klær er mer enn stoff for å skjule tissen og holde varmen. 

Klokker viser også mer enn tiden. 

bare fordi DU ikke bryr deg om det, betyr ikke at vi andre skal la være. 

Anonymkode: 34caf...407

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (59 minutter siden):

De alle fleste av oss har et hode som fungerer utmerket, uten å bli påvirket av andre i sine meninger. Derfor er det uaktuelt, og følge råd fra selvpålagte eksperter. Det være seg på KG eller utenfor KG.

Anonymkode: 1ff4f...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fordi bil er mye mer enn et transportmiddel, på samme måte som et klær er mer enn stoff for å skjule tissen og holde varmen. 

Klokker viser også mer enn tiden. 

bare fordi DU ikke bryr deg om det, betyr ikke at vi andre skal la være. 

Anonymkode: 34caf...407

Godt sagt. Da jeg kjøpte bil var det bare Tesla og Jaguar som hadde litt større elbiler. Jeg er veldig fornøyd med valget (Jaguar), men vil ikke late som om det bare er fornuft. Det er fordi jeg så Teslaer over alt og fordi jeg synes det var en kulere bil. Selvsagt også fordi jeg har drømt om en Jaguar.

Jeg synes det er rart at elbil bare skal handle om tall og spek. Jeg synes det er rart å ikke se forskjell på Porsche og Hyndai. Volvo er mer premuim-segment enn Kia. Noen bryr seg om det. Andre bryr seg ikke. All respekt til de som kun går for det praktiske, men jeg er ikke helt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en del ting jeg misliker med Tesla som gjør at jeg er fornøyd med Jaguar.

Tesla går alt for langt i å styre alt fra skjemen. Det er ikke brukervennlig når man kjører bil. I Tesla S sitter man veldig lavt og rart i baksetet.

Akkurat det med strømforbruk etc er en stor greie i elbiltester. Det virker veldig viktig før man kjøper bil og veldig uviktig etterpå. Vi lader hjemme og bruker aldri noe strømsparemodus.

Forøvrig er I-Pace utviklet helt fra bunn av som elbil. Jeg tror det finnes mer moderne plattformer.

Jeg tør ikke være først ute med de nye kinesiske merkene.Nio, BYD og gud vet hva. Hva er kvaliteten? Er det bare å overby Tesla med "enda større rekkevidde (batteri)?Er det bare ræl og gimmick? 

Forresten kommer Audi e-tron ut omtrent på topp i kvalitet. Det er kanskje ikke noen ulempe at de har lagd biler før.

Kina er verdensledende på mange områder innen tech. Dette med at alt fra Kina er billig og dårlig er en gammel, rasistisk myte. Kina har hatt en voldsom utvikling de siste tiårene. De produserer mye høykvalitet innen data, bil osv.

Anonymkode: 0e1f4...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er rart at elbil bare skal handle om tall og spek. Jeg synes det er rart å ikke se forskjell på Porsche og Hyndai. Volvo er mer premuim-segment enn Kia. Noen bryr seg om det. Andre bryr seg ikke. All respekt til de som kun går for det praktiske, men jeg er ikke helt der.

Jeg er nok blant de eldre her og har eid Volvo 145, 242, 245, byttet omsider til V70 (P2) og da elbilene kapret markedet, så jeg på Polestar først. Jeg må ærlig si at skuffelsen her var katastrofal - at den bilen og den platformen assosieres med Volvo er en skam.

Bilanmeldelser, YouTube videoer og alt det der er hvordan jeg får tiden til å gå. Du kommer bare ikke forbi Kia og Hyundai i dag og den meningen du presenterer overfor finner jeg igjen i mine kamerater som fortsatt synes at Golf 3 er en ganske ny bil, og som ikke holder seg oppdatert på hva som rører seg i bilmarkedet.

Vi hadde en Kia Sephia på jobb for 20 (?) år siden. Den bilen var knapt bedre enn de originale Škoda med motoren i bak. Ingen sammenlikner dagens Škoda med denne lenger. Dagens EV6 går nesten alle andre elbiler en høygang. Kvaliteten er uten tvil knallgod, ergonomien med knapper for alle viktige funksjoner slår alle sammen - Tesla, Polestar, BYD. I tillegg kommer 800V arkitekturen som er bedre enn konkurrentene. 

Det betyr selvsagt ikke at Kia gjør alt rett. Ingen vindusvisker bak og ingen lyktespylere eller -viskere er steinidiotisk i Norge. Men selv om jeg følelsesmessig velger Volvo, kommer jeg ikke forbi at Kia/Hyundai har stålkontroll på gode elbiler, designet fornuftig fra grunnen av, i utmerket kvalitet med Norges lengste garanti.

Anonymkode: 41367...0a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at Jaguaren skal komme med ny modell i 2025 og denne skal sikte seg inn på å ha en rekkevidde på 700km. Og visstnok kunne lade 32 mil på 15min

Anonymkode: 8a105...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...