Gå til innhold

Utleier Airbnb - hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skal leie ut huset i 3 dager via airbnb neste uke, og lurer bare på hvor mye dere erfarne rydder bort? Har endel skapplass på badet, burde alle skapene tømmes? Håndklær lar jeg selvfølgelig ligge igjen, men tenker mer på skapene med ekstra såper/shampoer, diverse hårpynt til barn og medisin (paracet for barn, nesesprayer og halspastiller). 

Anonymkode: a6ca7...387

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Medisiner ville jeg i hvert fall ha fjernet, også reseptfrie. Og hårpynt til barn hvis det er total krise hvis den forsvinner eller blir ødelagt. Jeg fjerner alt fra badet unntatt håndklær, og setter fram en billig shampoo og dusjsåpe. I medisinskapet er det kun plaster.

Ellers rydder vi bort alle personlige papirer (alt med fødselsdato/personnummer/kontonummer på) og gjenstander som ikke kan erstattes. Låser alt inn på det minste soverommet og tar med nøkkelen (ikke samme nøkkel som til de andre dørene i huset).

Anonymkode: 883bf...3ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha alt av dine ting stående i skap så lenge det er ryddig utenfor skapene 

Jeg satt hengelås på ett skap og la personlige bilder og medisiner og div inni der men ellers alt som det pleide å være 

Anonymkode: ffb1f...4ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt pris på om du hadde ryddet ut av ihvertfall ett skap på badet, så det var plass til mine ting der. 

Har aldri leid ut via airbnb, men har leid flere airbnb-hus selv. 

De aller fleste har ryddet ut av badeskapene, så man kan bruke dem. Ellers har jeg aldri gått og snoket i skap og skuffer, så aner ikke hva som har vært der. Eneste skap og skuffer jeg har vært i, har vært kjøkkenskapene. 

Anonymkode: 0f123...b77

• Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å leie ut eget soverom? Hva gjør dere med klesskapene? Lar dere klærne henge? Blir fort veldig mye arbeid hvis man skal pakke vekk garderobene for 2 personer.

Og hengelås på skap, blir ikke det veldig stygt? Har dere bilder? 

Anonymkode: e8270...030

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke leid vertens eget soverom, men det er begrenset hvor mye garderobeplass man behøver. Litt plass til å henge opp klær og et par skuffer er nok. Sett en lapp på med privat og gjør tydelig hva som kan brukes. Ting du er redde for eller som er veldig private, bør du sette på et låst sted. 

Anonymkode: 3e7c5...701

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut eget hus når vi er borte. Jeg rydder ikke plass i skapene på badene/soverom. Jeg har heller ikke huket av for at jeg tilbyr garderobeskap. Jeg har i utgangspunktet et ganske «sterilt» hjem, litt slik det ser ut på bilder i magasiner. Det er få bilder av familie etc i huset, de få som er der lar jeg være.

Jeg legger på senger, legger frem håndklær og diverse toalettsaker. 

jeg rydder plass i kjøleskapet og rydder bort ting jeg ikke vil at gjester skal bruke. Jeg har f.eks fått ødelagt kasseroller/stekepanner fra le cruset, så det fjerner jeg og setter frem billige produkter fra ikea. Jeg tar tømmer også garderoben i gangen for de dyreste veskene, jakkene og skoene; typ LV, RL og annet. Jeg tar også bort alle bunader og pelsen min (ja, jeg har pels, hvilket er en helt annen diskusjon). 

Anonymkode: e7e3c...fb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet bolig en uke i sommer. Sørget for at benken på badet og oppå vaskemaskina var tomme. Mer enn nok oppbevaring på bad det.

Tømte knaggrekker på soverom og hang noen tomme kleshengere utenpå skapdørene. 

Ellers ryddet jeg ikke bort noe.
Hadde sikkert fjernet pass, smykkeskrin og sølvtøy om jeg leide ut, men lot alt sånn ligge da jeg bare byttet. 

Anonymkode: c339b...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Rydder bort medisiner (har kun uten resept), personlige eiendeler, smykker mm. Låser alt inn på rommet til tenåringsdatter. Hun vil ikke at hennes rom skal bi brukt og det respekterer jeg. 

Legger lista på: Minst mulig privat fremme. Og det som står fremme og ikke er ryddet bort er gjestene velkommen til å benytte. 

Anonymkode: 6e057...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...