Gå til innhold

Hvor mange fiskeboller spiser du ca?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så ofte vi har, men jeg spiser vel 3-4 og mannen det samme. Her fikk jeg bekreftet at mannen spiser unormalt få (fysisk tung jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 17.22):

Er usikker på hvor mange jeg skal beregne per pers. Da jeg spiser 3 og mamma mener det er unormalt lite.... det er eneste referansepunktet jeg har. Så jeg lurer, er det lite for en voksen kvinne? Hvor mange spiser du?

Anonymkode: 363fc...e24

Tenk gram fisk per person som utgangspunkt. 1 filetber typisk 125g. Er det mater fisk (som fiskeboller er), spiser jeg to fileter. Har du nok av potet, saus,og grønnsaker kan du ha mindre fiskeboller, og vice versa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser 2-4. Riktignok ikke så glad i fiskeboller, men spiser det om det blir servert.

Anonymkode: 99090...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 17.22):

Er usikker på hvor mange jeg skal beregne per pers. Da jeg spiser 3 og mamma mener det er unormalt lite.... det er eneste referansepunktet jeg har. Så jeg lurer, er det lite for en voksen kvinne? Hvor mange spiser du?

Anonymkode: 363fc...e24

Av kjøpte fiskeboller spiser jeg kun Vesterålens. Beregner en halv boks pr pers. 3 fiskeboller er mindre enn nevøen min på 1,5 spiser…

Anonymkode: 3d55b...cfe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Av kjøpte fiskeboller spiser jeg kun Vesterålens. Beregner en halv boks pr pers. 3 fiskeboller er mindre enn nevøen min på 1,5 spiser…

Anonymkode: 3d55b...cfe

Jeg spiser også kun Vesterålens, og beregner det samme. 

Anonymkode: 1e01d...08d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/21/2023 at 12:06 PM, AnonymBruker said:

Kommer an på tilbehøret, men om du mener de små fiskebollene på boks (de som er en 3 cm i dm eller så), så spiser jeg minst 5-6 stk, og da masse potet og gulrot og makaroni attåt. Selv to-åringen trøkker nedpå minst fem-seks av dem. 

Om du skal servere det til voksne folk, ville jeg beregnet minst seks til hver. Du trenger ikke varme alle på en gang, og de du ikke bruker, kan helt fint fryses om pakken er åpnet. 

Anonymkode: a447d...d99

Makaroni? I hvit saus? Ble nysgjerrig for det hørtes godt ut. 

Anonymkode: 76355...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte vi har fiskeboller (foretrekker ren fisk, men av og til er det godt med fiskeboller) og jeg 3-4 stk av Vesterålens. Har potet, bacon og gulrot til. Og masse karri på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er hermetiske (Vesterålens, Bjellands) spiser jeg 8-10. Noen færre av mer "hjemmelagede" typer siden de oftest er større.

Anonymkode: eb3be...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på typen fiskeboller og tilbehøret.

Anonymkode: c07d5...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...