Honey Dew Skrevet 13. juli 2023 #21 Skrevet 13. juli 2023 ops2 skrev (31 minutter siden): Jeg har fastende blodsukker på 5-6. Det er langtidsblodsukkeret som måles hos legen. Ikke det vi måler hjemme selv. Det er veldig viktig å få det gjort. Jeg måler hjemme en gang imellom, siden jeg bare har diabetes 2. Jeg var nettopp til optiker, og har ikke fått skadet syn. Jeg spiser som normalt, men drikker mest vann og holder meg unna drikker med sukker. Spiser hjemmebakt brød, men kan også ta en bolle med brunost når jeg baker boller. Medisineringen er ikke så vanskelig som en tror... jeg klarte ikke å få det bra med Metformin, men bruker Ozempic. Det blir en tilvenningsperiode, og du må bare innstille deg på legekontroller til blodsukkeret ditt er velregulert. Da trenger du ikke å være så redd for å spise litt karbohydrater, blodsukkeret ditt blir normalt og du tåler litt sukker. Men det er kjempebra at du spiser som du gjør. Det går nok bra. De måler også vanlig blodsukker i tillegg til hba1c.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå