Gå til innhold

Tips meg om en fornuftig bil!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ut å kjøpe ny bil og hverken jeg eller noen i omgangskretsen min kan knapt frem og tilbake på biler. Bilen skal koste i underkant av 100.000kr og helst ikke være mer enn rundt 10 år gammel. Den bør bruke lite drivstoff og ikke koste all verdens hverken å reparere (ikke bilen med de dyreste delene) eller å forsikre. Størrelsesmessig trenger jeg plass til meg, en 4 åring og en liten hund. Kanskje noe på str med en Golf eller lignende? Jeg pendler ganske langt til jobb, så jeg vil tro at EL-biler i min prisklasse utgår. Jeg har heller ikke lademuligheter hjemme. Samboer har en større bil til langturer osv, så vi trenger ikke superkomfort på vei til barnehagen og hundetrening :) 

Har noen noe tips til hvilken type bil jeg bør se etter og hvilken typer jeg bør styre unna? 

Anonymkode: 3d4a2...4e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er bilen din:

https://www.finn.no/246867377

Bygd på Golf-plattform med bedre byggekvalitet og bedre utprøve komponenter

Stasjonsvognen har god plass, men er fremdeles kompakt og smidig. Lav km på drivstoffgjerrig og sikker dieselmotor med ny regreim.

Denne bilen vil gi mye glede og få problemer.

IKKE bruk Møller når den skal på service.

Endret av Snok1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (20 minutter siden):

Her er bilen din:

Stasjonsvognen har god plass, men er fremdeles kompakt og smidig. Lav km på drivstoffgjerrig og sikker dieselmotor med ny regreim.

Tusen takk :)

Jeg har faktisk kikket litt på disse :) Akkurat denne står nok i feil del av landet, men kanskje det står noen nærmere her jeg bor!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Octavia er et ok forslag, men skal du ha pålitelig bil rimelig, er vel Honda, Kia, Hyundai og Toyota tingen. Det er et stort utvalg i din prisklasse.

Anonymkode: 9349f...8f2

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en audi a1, diesel. Betalte under 100.000 for en 2014 modell. Bruker lite diesel og er god å kjøre! Hatt lite problem med min. Det er ikke en stor bil, men vil tro den er stor nok også til ditt bruk ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skoda octavia, Toyota yaris eller corolla! 

Anonymkode: cffa2...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Tusen takk for alle tips, skal kikke litt på alle :) Det gjør ikke noe om den er litt eldre enn 10 år, men vil ikke ha en 20 år gammel bil lissom. Så ca 10 år :)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Snok1 said:

Her er bilen din:

din annonse?

Anonymkode: 23b49...673

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

din annonse?

Anonymkode: 23b49...673

Neida, ingen fare for det! 😂
En litt eldre Octavia er bilen jeg alltid tenker jeg bør eie, men som jeg aldri har eid.

Endret av Snok1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har Madzda 2, liten og driftsikker, så har vi Skoda superb, den er det gooood plass i med hele familien, også har vi Volvo xc90, den er dyr. 

Anonymkode: 65807...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mazda 2 er for øvrig et knallgodt forslag. Pålitelig, rimelig, god å kjøre.

Anonymkode: 9349f...8f2

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Tusen takk igjen :) Hjelper mye å vite hva andre har vært fornøyde med :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også Toyota Yaris eller Prius. Har selv Prius og er ufattelig fornøyd, men vær veldig bevisst på modell hvis du går for den. 2010 er så full av feil at den vil du ikke ha gratis engang, og en del 2011 er ombygde 2010 så de vil du heller ikke ha. Og da står man igjen med biler som er såpass nye at de overstiger budsjettet ditt. Det sagt, så er Gen2 (2005-2009) kjent for å være nærmest udødelige. Finner du en 2009-modell som ikke har gått over 150k og som har fulgt alle servicer så har du en gullgruve. Men utrolig vanskelig å få tak i. Selv endte jeg opp med en 2007-modell, litt eldre enn det jeg hadde sett for meg men bilen går som ei klokke og er utrolig billig i drift. På langkjøring går den på el 80% av tiden.

Går du for Yaris finner du nok en nyere bil innenfor budsjettet ditt.

Anonymkode: 8f81c...910

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg skal ut å kjøpe ny bil og hverken jeg eller noen i omgangskretsen min kan knapt frem og tilbake på biler. Bilen skal koste i underkant av 100.000kr og helst ikke være mer enn rundt 10 år gammel. Den bør bruke lite drivstoff og ikke koste all verdens hverken å reparere (ikke bilen med de dyreste delene) eller å forsikre. Størrelsesmessig trenger jeg plass til meg, en 4 åring og en liten hund. Kanskje noe på str med en Golf eller lignende? Jeg pendler ganske langt til jobb, så jeg vil tro at EL-biler i min prisklasse utgår. Jeg har heller ikke lademuligheter hjemme. Samboer har en større bil til langturer osv, så vi trenger ikke superkomfort på vei til barnehagen og hundetrening :) 

Har noen noe tips til hvilken type bil jeg bør se etter og hvilken typer jeg bør styre unna? 

Hvor langt pendler du? Jeg har en 2018 Leaf og har 4,5 mil hver vei til jobb. På sommeren kan jeg lade annenhver dag, på vinteren lader jeg hver dag fordi jeg ikke gidder å hurtiglade mer enn jeg må... Litt usikker på hvordan de ligger i pris nå, men vinninga i forhold til drivstoffpriser gjør at man kan gå litt opp i pris. 

Eventuelt ville jeg kikka på en Golf. De er rimelige å reparere og billige i bruk + at det har greit plass til å være så liten. Litt mindre enn Leaf, men det er få småbiler som har plass til fire dekk i bagasjen som Leaf'n har 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
CX86 skrev (2 timer siden):

Hvor langt pendler du? Jeg har en 2018 Leaf og har 4,5 mil hver vei til jobb. På sommeren kan jeg lade annenhver dag, på vinteren lader jeg hver dag fordi jeg ikke gidder å hurtiglade mer enn jeg må... Litt usikker på hvordan de ligger i pris nå, men vinninga i forhold til drivstoffpriser gjør at man kan gå litt opp i pris. 

Eventuelt ville jeg kikka på en Golf. De er rimelige å reparere og billige i bruk + at det har greit plass til å være så liten. Litt mindre enn Leaf, men det er få småbiler som har plass til fire dekk i bagasjen som Leaf'n har 😅

TS:

Til kontoret pendler jeg 6 mil om dagen (ca 8-9 med barnehage og de dagene jeg har hundetrening), så ikke superlangt. Men bruker jevnlig privatbilen til og fra kundemøter osv og da blir det en del mil ekstra. Har ikke mulighet til å lade hjemme enda så da blir det tungvint å måtte hurtiglade omtrent daglig syntes jeg. 

Golf har jeg blitt advart mot at har veldig dyre deler?

AnonymBruker
Skrevet

VW De har mange familie biler der med godt plass og kjørekomfort

Anonymkode: 37ae7...4f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS:

Til kontoret pendler jeg 6 mil om dagen (ca 8-9 med barnehage og de dagene jeg har hundetrening), så ikke superlangt. Men bruker jevnlig privatbilen til og fra kundemøter osv og da blir det en del mil ekstra. Har ikke mulighet til å lade hjemme enda så da blir det tungvint å måtte hurtiglade omtrent daglig syntes jeg. 

Golf har jeg blitt advart mot at har veldig dyre deler?

Da blir det litt snaut, ja... 

Golf har ikke dyre deler? Er vel en av de rimeligste, var hvertfall det før!

AnonymBruker
Skrevet
CX86 skrev (30 minutter siden):

Da blir det litt snaut, ja... 

Golf har ikke dyre deler? Er vel en av de rimeligste, var hvertfall det før!

TS:

Takk, da kan jeg kanskje putte Golf tilbake på lista 😅 Ble spesifikt advart mot Golf/Volkswagen av en bekjent ser du, så slo lissom den fra meg 🙈 Men Golf, Polo, Audi A3/A1 osv er lissom perfekte sånn størrelsesmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...