AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #1 Skrevet 18. juni 2023 Har en venninne som ble gravid etter et ons. Bå sier barnefar at han enten vil ha ungen 100% eller ingenting. Min venninne tror på han, og er helt fortvilet. Jeg tror han bløffer. Dette er bare noe han sier for å føle det bedre med å stikke av. Hva tror dere? Jeg hadde sagt ja, da kan du få ungen 100% etter fødsel, bare begynn å kjøp inn ting og gjør deg klar, og så sett hva han sa. Anonymkode: 70785...c78 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Skrevet 18. juni 2023 Ja det er bare for at han skal stikke av fra alt ansvar og prøve å legge grunnen til at han stikker av på henne. Manipulerende dust, ikke la han komme unna med noe som helst. Fint at han har dokumentert skriftlig at han påtar seg farsansvaret for da kommer han ikke unna barnebidrag heller Anonymkode: 5b7cd...8f4 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Skrevet 18. juni 2023 Lol etter fødsel får man som far bare noen få timer samvær hjemme hos mor i laaaang tid. Men maks barnebidrag er greit da. Håper hun forstår at det beste hun kan gjøre for seg selv er å bygge et liv for seg og baby og heller holde far på avstand så lenge han er dust. Anonymkode: be309...6ce 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Ta han på ordet. Så får vi se hvor lenge det varer. Anonymkode: a59ca...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #5 Skrevet 18. juni 2023 Ganske uansvarlig å få barn med en på ons, spesielt når mannen er en slik dust. Stor fare for et slitsomt liv for ungen om man velger å beholde. Anonymkode: 27214...c00 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Skrevet 18. juni 2023 Skjønner ikke hvorfor hun skal si ja til det? Det er ikke en test som er verdt å ta. Jeg hadde bare sagt at det er uaktuelt, jeg skal også ha kontakt med mitt eget barn. Synd du ikke ønsker det beste for barnet. Anonymkode: b1d64...e82 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #7 Skrevet 18. juni 2023 Han aner ikke hva han snakker om. Bare å ignorere det. Anonymkode: a962c...dd4 1 3
Andro Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Tenker at hun trygt kan ignorere ham, og slike innspill. Babyen trenger amming, som bare en kvinne kan gi, og den trenger ett sted å bo så lenge hun fullammer. Far må tåle å få mor med på lasset når han treffer barnet sitt, temmelig lenge. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ganske uansvarlig å få barn med en på ons, spesielt når mannen er en slik dust. Stor fare for et slitsomt liv for ungen om man velger å beholde. Ja, det skulle han tenkt på før, ikke sant? -Og holdt kuken innpakka, men nå blir han far. Det er ikke uansvarlig å få barn. Mannen kommer ikke til å takle å stå i konflikt. Alt blir annerledes når barnet er født, og de må forholde seg til hva som er best for ungen - og kun det. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Det han egentlig sier, er at han virkelig ikke ønsker noe kontakt eller samarbeid med henne. Og det kan man jo på et vis forstå. Anonymkode: 684ac...fde 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Hvis man velger å bære fram barn etter ons må man jo være forberedt på å ha barnet alene. Jeg skjønner ikke hva hun er fortvilet over, hvis hun ikke ønsker å ha barnet alene er jo alternativet å ikke få barn. Velger hun å få barnet uansett kan svaret faren får være: ok. Du hører fra nav om ni måneder, de beregner bidraget ditt. Anonymkode: 51fa8...901 4
Topsi Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det han egentlig sier, er at han virkelig ikke ønsker noe kontakt eller samarbeid med henne. Og det kan man jo på et vis forstå. Anonymkode: 684ac...fde Så. Hvorfor er han så mye bedre enn henne i dine øyne? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er bare for at han skal stikke av fra alt ansvar og prøve å legge grunnen til at han stikker av på henne. Manipulerende dust, ikke la han komme unna med noe som helst. Fint at han har dokumentert skriftlig at han påtar seg farsansvaret for da kommer han ikke unna barnebidrag heller Anonymkode: 5b7cd...8f4 Ah, ja! Det tenkte jeg ikke på! ts Anonymkode: 70785...c78
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta han på ordet. Så får vi se hvor lenge det varer. Anonymkode: a59ca...4c6 Ja, det syntes jeg også hun skal. Bare dra det helt ut og si «da reiser jeg rett fra sykehuset og hjem til deg da.» Da tipper jeg han hadde begynt å svette. ts Anonymkode: 70785...c78
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #14 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske uansvarlig å få barn med en på ons, spesielt når mannen er en slik dust. Stor fare for et slitsomt liv for ungen om man velger å beholde. Anonymkode: 27214...c00 Hun ønsker jo barnet da, og har masse tid og kjærlighet å gi. 99% sikkert blir hun jo helt kvitt han også, så det blir mer som om hun skulle fått barn via inseminasjon. ts Anonymkode: 70785...c78 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #15 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor hun skal si ja til det? Det er ikke en test som er verdt å ta. Jeg hadde bare sagt at det er uaktuelt, jeg skal også ha kontakt med mitt eget barn. Synd du ikke ønsker det beste for barnet. Anonymkode: b1d64...e82 For å bekrefte at han bare bløffer. Han sier jo bare dette for å kunne trøste seg selv med/si til andre at egentlig ønsket han 100% omsorg. ts Anonymkode: 70785...c78 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Skrevet 18. juni 2023 Det er ikke spesielt imponerende å si til venner at man ikke ønsker at barnet skal kjenne moren sin. Anonymkode: 242ad...b11 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 Andro skrev (49 minutter siden): Tenker at hun trygt kan ignorere ham, og slike innspill. Babyen trenger amming, som bare en kvinne kan gi, og den trenger ett sted å bo så lenge hun fullammer. Far må tåle å få mor med på lasset når han treffer barnet sitt, temmelig lenge. Ja, det skulle han tenkt på før, ikke sant? -Og holdt kuken innpakka, men nå blir han far. Det er ikke uansvarlig å få barn. Mannen kommer ikke til å takle å stå i konflikt. Alt blir annerledes når barnet er født, og de må forholde seg til hva som er best for ungen - og kun det. Han vil at hun skal kutte all kontakt fra dag 1. hvis ikke vil han ikke være involvert i barnets liv. ts Anonymkode: 70785...c78
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det han egentlig sier, er at han virkelig ikke ønsker noe kontakt eller samarbeid med henne. Og det kan man jo på et vis forstå. Anonymkode: 684ac...fde Kan man? Svelger man ikke den kamelen og gjør det som er best for barnet sitt? ts Anonymkode: 70785...c78 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis man velger å bære fram barn etter ons må man jo være forberedt på å ha barnet alene. Jeg skjønner ikke hva hun er fortvilet over, hvis hun ikke ønsker å ha barnet alene er jo alternativet å ikke få barn. Velger hun å få barnet uansett kan svaret faren får være: ok. Du hører fra nav om ni måneder, de beregner bidraget ditt. Anonymkode: 51fa8...901 Det er hun, hun gleder seg. Det hun er fortvilet over er at han setter dette ultimate og nærmest gir henne skylden om han velger å kutte ut sitt eget barn. Det hadde jo vært mye ryddigere og greiere om han bare sa, «nei, Sorry dette takler jeg ikke. Jeg vil ikke ha noe foreldreansvar.» ts Anonymkode: 70785...c78
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke spesielt imponerende å si til venner at man ikke ønsker at barnet skal kjenne moren sin. Anonymkode: 242ad...b11 Neppe det han kommer til å si. Han kommer vel til å si: «jeg var forberedt på å påta meg alt ansvar, sa til og med at jeg kunne ha barnet 100%, men hun var så gal/vanskelig å samarbeide med, så nå får jeg ikke se barnet.» ts Anonymkode: 70785...c78 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå