GÃ¥ til innhold

XXL - for en opplevelse😛

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dagens utblåsning 🤯
Jeg var på XXL for å kjøpe inn 4 
badeshortser til mine sønner

Med noe dårlig tid gikk jeg inn i butikken for å finne, og fant ett stativ der det var nedsatt til 199 kr stk.

Tidligere på dagen hadde jeg brettet klær hjemme, da brettet jeg en badeshorts i str L så jeg var ganske sikker på at det var str L jeg skulle kjøpe.

Jeg fant – og tok med meg 3 str L Jeg hastet av gårde til kassen og betalte. Da hun i kassen brettet sammen badeshortsene såg jeg at de virket veldig store i str. Så jeg ba om kvittering fordi jeg muligens trengte å bytte. 

Da sa hun at det ikke er mulig å bytte badeshorts. 

Ok, men da må jeg se litt mere på de og vurdere om de er for store eller om jeg skal ha str M i stedet, sa jeg. Så jeg gikk litt til siden for kassen og etter nøye vurdering kom jeg frem til at str M ville være det beste.

Jeg sa til hun i kassen at jeg heller går for str M. Hun sa jeg skulle gå inn i butikken å hente 3 stk str M. 
jeg traff på en hyggelig ansatt der som fant str M til meg etter at jeg forklarte at jeg nettopp hadde betalt 3 stk i str L, men at de så noe store ut. Hun sa jeg skulle ta de med til kassen.

Så gikk jeg tilbake til kassen og sa at jeg har funnet 3 str M. Da måtte hun tilkalle hjelp – muligens for å slå i retur. 

Hjelpen kom og hun fikk forklart hvorfor jeg ville bytte, så ringte hun inn i butikken og sa jeg måtte gå inn til avdelingen. Det nektet jeg fordi jeg hadde dårlig tid og det var langt å gå (stor butikk) Og jeg sa at jeg hadde snakket med ei inne i butikken som hjalp meg med å finne str M.

Da ringte hun igjen inn i butikken og sa så til meg : «Vi kan ikke bytte badeklær»

DA hisset jeg opp! Det endte med at jeg fikk bytte – men jeg følte meg som den «Karen» og blikkene deres viste at de mente jeg var en urimelig og vanskelig kunde. Og jeg måtte huske til neste gang at jeg ikke kunne bytte(!) Det var skikkelig ubehagelig og flaut å stå der og forklare ørten ganger at jeg hadde nettopp betalt de og bedt om kvittering i tilfelle de ikke passet og at jeg fikk fortalt at de ikke kunne byttes  - og at jeg  derfor ville vurdere en annen størrelse før jeg gikk hjem. 

Jeg skjønner at unge folk som jobber der ønsker å fylle regler og slikt. Men her var det total mangel på sunn fornuft og evne til å se situasjonen som oppstod. Ja, jeg burde nok ha studert str før jeg betalte, men de hang på hengerel noe brettet  og jeg var som sagt rimelig sikker på str L. Og jeg var ikke klar over at de ikke kunne byttes, vanlige bukser kan jo byttes, og det er da ingen som prøver badeshortser uten boxere/truser på. Men jeg skjønner jo prinsippet om å ikke få bytte badeklær.
Men jeg hadde ikke engang vært utenfor butikken når jeg fant ut jeg hadde kjøpt feil størrelse 😅😅

Anonymkode: ab558...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne du vurdert når du sto ved stativet og ikke i kassen. At du tar dårlige valg når du har det travelt er ikke personen i kassa, eller forsåvidt xxl sin feil. Det er helt vanlig at badetøy ikke kan byttes, shorts eller bikinitruse. 

Dette er ikke flaut for noen andre enn deg, med god grunn. 

Anonymkode: 8e7c5...baf

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Enig, med den over her. Dette burde du vurdert før du betalte. Du lagde unødig mye styr fordi du ikke vurderte størrelsen før du «så» shortsene i kassa. 

Anonymkode: c29ac...936

• Liker 5
Skrevet

Har vært ute for slike kunder som TS. For noen bråkebøtter. Må på død å liv lage mest mulig styr.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne ha vurdert bedre og XXL kunne ha visst bedre skjønn. Men hey, det er Norge, alt skal gå etter tekstboka og skjønn er vi for late til å bruke i hverdagen.  

Anonymkode: 7be8f...1ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du plukker feil størrelse.

Du tenker deg ikke om før du er i kassa.

Du har ikke satt deg inn i butikkens regler (og det som egentlig er generelle regler i butikker); badetøy/undertøy byttes ikke.

Du drar et Karen-tantrum i kassa. 

Huff.... 

Anonymkode: 5a63c...934

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, skjerp dere! Dette er jo usedvanlig dårlig kundebehandling (jeg har selv jobbet mange år i butikk). Det er lov å bruke hodet og skjønn - her har ikke TS vært ute av butikken. Det er en grunn til at badetøy ikke kan byttes, men i dette tilfellet var jo den grunnen åpenbart ikke til stede.

Anonymkode: ac7ad...1ba

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet

Her er ikke TS "Karen" eller spesielt vanskelig.  Å  nekte "bytte" varer som ikke har vært utenfor butikken tyder på "regelstyrt" personale som ikke forstår årsaken til at en del varer ikke byttes.

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, selvsagt kunne hun bytte når hun fortsatt var i kassa 😂 er jo av hygieniske årsaker det ikke byttes, så dette var bare tåpelig av betjeningen.

Anonymkode: 1c45f...b86

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herlighet, skjerp dere! Dette er jo usedvanlig dårlig kundebehandling (jeg har selv jobbet mange år i butikk). Det er lov å bruke hodet og skjønn - her har ikke TS vært ute av butikken. Det er en grunn til at badetøy ikke kan byttes, men i dette tilfellet var jo den grunnen åpenbart ikke til stede.

Om du selv har jobbet i butikk så vet du følgende;

Badeshorten er solgt. De er slått inn i kassa. Det er sperre for å bytte disse. Selvfølgelig må en tenåring/sommervikar ha hjelp når noen er så tette at de ikke tenker seg om før de handler ting som ikke kan byttes. 

Fullt mulig de måtte overkjøre systemet og gjøre noe de senere ville fått refs for bare for å få Karen bort fra butikken. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Her er ikke TS "Karen" eller spesielt vanskelig.  Å  nekte "bytte" varer som ikke har vært utenfor butikken tyder på "regelstyrt" personale som ikke forstår årsaken til at en del varer ikke byttes.

Eller et kassesystem som er låst for returer av varer som ikke kan byttes. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt poeng som jeg ikke tenkte på.

AnonymBruker
Skrevet
anonym 4545 skrev (Akkurat nå):

Godt poeng som jeg ikke tenkte på.

Alt kan overstyres, men ikke alle ansatte kan gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig kundeservice når du fortsatt var inne i butikken. Litt ekstra burde man gi, det er ikke et problem for de om det ikke er mye folk 

Anonymkode: 60980...776

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at ts reagerte på at hun ikke skulle få bytte badetøy som ikke hadde vært ute av butikken engang.

Men litt spesielt at du betalte før du sa i fra at du ville bytte.

Anonymkode: ae014...d47

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om du selv har jobbet i butikk så vet du følgende;

Badeshorten er solgt. De er slått inn i kassa. Det er sperre for å bytte disse. Selvfølgelig må en tenåring/sommervikar ha hjelp når noen er så tette at de ikke tenker seg om før de handler ting som ikke kan byttes. 

Fullt mulig de måtte overkjøre systemet og gjøre noe de senere ville fått refs for bare for å få Karen bort fra butikken. 

De skriver jo bare en forklaring bak på byttelappen som legges i kassen, kvitteringen vil jo vise at det gikk så kort tid mellom byttet at ts umulig kan ha brukt badebuksen utenfor butikken.

Den i kassen fikk jo hjelp av en som kunne overstyre systemet, så da kunne de spart seg for protester når byttet skjedde så raskt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at de burde byttet med en gang. Men du bør ikke la din dårlige tid gå utover andre, du nektet å gå inn i butikken igjen, noen andre måtte finne i str M, det er dårlig gjort. Det er sånn som gjør at andre og blir vanskelige. 

Anonymkode: e2ea2...7d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (1 minutt siden):

De skriver jo bare en forklaring bak på byttelappen som legges i kassen, kvitteringen vil jo vise at det gikk så kort tid mellom byttet at ts umulig kan ha brukt badebuksen utenfor butikken.

Den i kassen fikk jo hjelp av en som kunne overstyre systemet, så da kunne de spart seg for protester når byttet skjedde så raskt.

"Bare" er ikke alltid "bare" for en ungdom som er ny i jobben. Selv ikke for første som blir tilkalt. 

Vil anta antall personer som ombestemmer seg for kjøp ca 5 sekunder etter at de er ferdig i kassen er forsvinnende lavt. 

Dessuten...dette er en lavpriskjede. Handler jeg på Høier forventer jeg at de løper rundt og finner riktig størrelse. På XXL forstår jeg at jeg må løpe selv. 

• Liker 1
Gjest Elooon
Skrevet

Nå vet du det til neste gang at du må du finne ut av dette før du betaler. At du har dårlig tid er ingen unnskyldning. Da må du gi deg selv bedre tid.
De som jobber i butikken har ikke gjort noe galt her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kassene våre kunne åpnes for retur av "låste" varer, så ikke alle kassesystemer er like og det er dumt å anta det.

Anonymkode: 7be8f...1ff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...