Gå til innhold

Vil dere anbefale fast vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har råd, men er det verdt pengene? Vi opplever å ha alt for lite tid i hverdagen til å rekke over alt. Vi jobber 100% og jeg sliter med ryggen, så jeg kan ikke alltid bidra så mye som jeg ønsker. Leiligheten er ikke veldig stor, ca 78 kvadrat. Romløsningen er sånn at vi ikke kan rydde/vaske noe særlig på badet og gangen på kveldstid uten å vekke barnet vårt på ett år, så mye av vaskearbeidet må gjøres i helga, vi får på en måte ikke rasjonert det utover ukedagene. Hva er deres erfaring med å ha vaskehjelp? Er det verdt pengene?

Anonymkode: 6f84e...2f5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så veldig verdt penga, spør du meg! 🤩

Anonymkode: 849c1...e1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere god råd så ville jeg heller ha jobbet mindre.

Anonymkode: bec49...070

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt verdt hver eneste krone. Jeg må dessverre droppe min vaskehjelp nå for å redusere kostnadsbasen min litt

Anonymkode: f082e...657

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri fått meg til å ansette vaskehjelp. Liker ikke tanken på at noen fremmede skal gå rundt i hjemmet mitt og svinge kosten

Anonymkode: 176fd...13b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsket det😍vi hadde det da sønnen vår var liten. Vi bodde i stort hus på 3 etasjer. Var svigermor som ansatte ei i fødsels presang ❤️🎉hun ble hos oss lenge. I starten var det litt rart for meg. Min x og svigermor kommer fra en rik familie, jeg "fra gølvet". Så jeg var vokst opp med at alt skulle gjøres selv. Jeg trur faktisk vårt forhold varte lenger pga denne vaske hjelpen. Anbefales absolutt, har du råd så gjør det! 

Anonymkode: 9755c...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri syntes det når vi har prøvd. 

Føler vi gjør en bedre jobb selv, og ikke minst vet vi at det er gjort skikkelig. 

Det krever ikke så mye å holde det rent og ryddig, både jeg og mannen er av typen som heller tar i et tak enn å sette oss på sofaen. 

Og ønsker heller ikke tanken på fremmede i huset. 

Anonymkode: 9622e...d9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man får ikke jobber så veldig mye mindre for prisen av en vaskehjelp.

Anonymkode: 4dfa0...dac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskehjelp annen hver uke, og elsker det😀 Hadde også da vi bodde i leilighet på 80kvm. Du må fortsatt gå over kjøkken og bad i mellomtiden, men slipper som regel gulvvask og sengetøyskift.

Anonymkode: 0286d...c9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskehjelp en gang i måneden. Vi har det så sjeldent fordi vi bestiller via Freska, så det koster mye. Jeg kan ikke kjøpe svart pga jobben (og synes heller ikke det er ok). En gang i måneden blir dermed hele leiligheten vasket, resten av tiden blir det et rom i ny og ne. For oss er det verdt det, men bare såvidt med prisøkningene. For en leilighet på 78 m2 bør prisen være overkommelig, og jeg ville anbefalt å prøve! 

Anonymkode: c2362...e3e

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg absolutt. Kommer en gang i uka, og gjør det som vi har satt opp på en liste. Hatt samme i flere år. 

Anonymkode: 9b241...dea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en privat person, ville ikke følt det greit med en fremmed som vasket her. Har kjøpt meg en super robotstøvsuger som også kan vaske gulvet. Den er min beste hjelper 🌞

Anonymkode: 51716...6a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 13.18):

Jobbe mindre for å vaske?!

Anonymkode: 16fb9...265

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 13.18):

Gå ned f.eks 10% i stilling (om mulig) for å vaske mer hjemme? Det er dumt både økonomisk og arbeidsøkonomisk. Da er det billigere å bli i jobben og heller ansette vaskehjelp.

Og jeg synes det er litt tåpelig at det skal være noe galt i å ansatte hushjelp. De tilbyr jo en tjeneste mot en lønn. Såkalt lønnet arbeid. Som alle oss andre. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Elooon
Skrevet

Det er vanskelig å si på forhånd om det er verdt pengene eller ikke. Fordi det kommer an på vaskehjelpen og hvor flink de faktisk er. 

Er det noen som vasker grundig og er flink så er det absolutt verdt pengene. Uten tvil. 

Så finnes det jo noen som ikke vasker så bra som de burde og det blir ikke skikkelig rent, du gjør en mye bedre jobb selv. 

Det er noe du bør prøve i alle fall å se hvor flink og grundig vaskehjelpen(e) er. Er du fornøyd så fortsetter du med vaskehjelp for da er det verdt å betale for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skulle ikke det være ok? 

Det er vel opp til enhver især å bestemme for seg selv?

Skrevet

Verdt hver eneste krone. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som også er fint med vaskehjelp er at man tvinges til å holde det litt ryddig. Man «MÅ» rydde innen en viss dag. Det hjelper på motivasjonen her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (17 timer siden):

Renholdere er mennesker de også, og fortjener respekt for sin arbeidsinnsats på lik linje med alle andre. 

Man trenger ikke oppmuntre barna til å snakke stygt og eller til dem

Absolutt! Jobbet som renholder. Aldri følt meg som "tjenestefolk" eller at jeg ble utnyttet. Renholdere gjør en frivillig jobb for deg og om du velger å ha noen til å vaske hjemme hos deg så er det kanskje noe dere unner dere eller noe som gjør hverdagen lettere. Ikke noe galt i det heller. Mange av svarene bærer litt preg av dårlige holdninger til renholdere. Du er ikke et dårlig menneske for å betale for hjelp i hjemmet heller. 

Anonymkode: 0680b...742

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (18 timer siden):

Hvis du synes det er OK at barnet ditt vokser opp med tjenestefolk, så er det vel OK.

Hjemmesykepleiere, rørleggere, elektrikere ol. utfører også sitt yrke ved å tilby tjenester i andres hjem. Hvorfor skal dette være skambelagt?

Anonymkode: 4dfa0...dac

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...