Gå til innhold

Vask av bil

Supermennesket

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil som har gateparkering. Nå er den blitt veldig skitten. Jeg har kjørt gjennom sånn greie på bensinstasjonen før og den ødelegger bare bilen. Kan man håndvaske på bensinstasjon? Hvor mye koster det?

Endret av Supermennesket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ulik praksis på bensinstasjoner. Selvask er det beste om du kan det. Min helse tåler ikke det. Nå har jeg avtale om å vaske bilen hver dag, men det må vere børsteløs for den skader ikke lakken. Velg ett program med underspyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger 90,- for en rask selvvask. 2 x 45,- i poletter. Bor du i Oslo? Konowsgate eller Karihaugen eller Shell nedenfor Sinsenkrysset har best skum. Legg skum over bilen og la det renne av på 2-3 minutter, og spyl deretter av. Gidder du bruke svamp i mellom blir det ekstra bra. 

Anonymkode: b8026...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LiseTV skrev (10 minutter siden):

Det er ulik praksis på bensinstasjoner. Selvask er det beste om du kan det. Min helse tåler ikke det. Nå har jeg avtale om å vaske bilen hver dag, men det må vere børsteløs for den skader ikke lakken. Velg ett program med underspyling.

Børsteløst er ikke bare bare det heller skjønner du.  Enormt trykk på strålen, har hørt flere som har klaget på små hakk/rifter i lakken. Og er du ekstra uheldig, kan en stråle treffe en sånn rift og gjøre skaden verre. 

Her hvor jeg bor har det vært flere klager på børsteløs vask (Uno-X). Dagens miljølakk tåler heller ikke så mye som før, mindre robust.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du trenger 90,- for en rask selvvask. 2 x 45,- i poletter. Bor du i Oslo? Konowsgate eller Karihaugen eller Shell nedenfor Sinsenkrysset har best skum. Legg skum over bilen og la det renne av på 2-3 minutter, og spyl deretter av. Gidder du bruke svamp i mellom blir det ekstra bra. 

Anonymkode: b8026...f46

Helt enig !   Ca en hundrings rundt om på selvvask, så får du et ganske bra resultat.  Jeg tar hjemmevask (bor på landet) hele sommerhalvåret, og selvvask i hall på vinterhalvåret. ALDRI maskinvask.  Polerer en gang årlig, enten selv eller setter bort til bilpleiefirma. 

Anonymkode: 411c0...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...