Supermennesket Skrevet 17. juni 2023 #1 Del Skrevet 17. juni 2023 (endret) Jeg har en bil som har gateparkering. Nå er den blitt veldig skitten. Jeg har kjørt gjennom sånn greie på bensinstasjonen før og den ødelegger bare bilen. Kan man håndvaske på bensinstasjon? Hvor mye koster det? Endret 17. juni 2023 av Supermennesket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 17. juni 2023 #2 Del Skrevet 17. juni 2023 Det er ulik praksis på bensinstasjoner. Selvask er det beste om du kan det. Min helse tåler ikke det. Nå har jeg avtale om å vaske bilen hver dag, men det må vere børsteløs for den skader ikke lakken. Velg ett program med underspyling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Del Skrevet 17. juni 2023 Du trenger 90,- for en rask selvvask. 2 x 45,- i poletter. Bor du i Oslo? Konowsgate eller Karihaugen eller Shell nedenfor Sinsenkrysset har best skum. Legg skum over bilen og la det renne av på 2-3 minutter, og spyl deretter av. Gidder du bruke svamp i mellom blir det ekstra bra. Anonymkode: b8026...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Del Skrevet 17. juni 2023 LiseTV skrev (10 minutter siden): Det er ulik praksis på bensinstasjoner. Selvask er det beste om du kan det. Min helse tåler ikke det. Nå har jeg avtale om å vaske bilen hver dag, men det må vere børsteløs for den skader ikke lakken. Velg ett program med underspyling. Børsteløst er ikke bare bare det heller skjønner du. Enormt trykk på strålen, har hørt flere som har klaget på små hakk/rifter i lakken. Og er du ekstra uheldig, kan en stråle treffe en sånn rift og gjøre skaden verre. Her hvor jeg bor har det vært flere klager på børsteløs vask (Uno-X). Dagens miljølakk tåler heller ikke så mye som før, mindre robust. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du trenger 90,- for en rask selvvask. 2 x 45,- i poletter. Bor du i Oslo? Konowsgate eller Karihaugen eller Shell nedenfor Sinsenkrysset har best skum. Legg skum over bilen og la det renne av på 2-3 minutter, og spyl deretter av. Gidder du bruke svamp i mellom blir det ekstra bra. Anonymkode: b8026...f46 Helt enig ! Ca en hundrings rundt om på selvvask, så får du et ganske bra resultat. Jeg tar hjemmevask (bor på landet) hele sommerhalvåret, og selvvask i hall på vinterhalvåret. ALDRI maskinvask. Polerer en gang årlig, enten selv eller setter bort til bilpleiefirma. Anonymkode: 411c0...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. juni 2023 #5 Del Skrevet 18. juni 2023 Cirkle K har selvvask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå