AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Jeg er en kvinne som ble singel for en stund siden. Jeg har begynt å date igjen, men biter meg merke i èn ting: når jeg går på date med en fyr, så er han ikke egentlig interessert i å bli kjent med meg! Det går igjen at menn snakker og snakker om seg selv, seg og sitt, og spør ikke meg om noen ting! Jeg må liksom tvinge gjennom å si noe om meg selv, slik at de kan få en viss peiling på hvem jeg er som person (for å finne ut om man passer sammen osv). De kommer aldri med oppfølgingsspørsmål om noe. Man skulle nesten tro at jeg har levd et intetsigende liv som ikke er spennende for noen, men det stemmer jo ikke. Når de forteller om livet sitt eller sine interesser, så spør jeg alltid spørsmål ut i fra det de sier og holder god flyt, men får ikke noe tilbake. Hva er greia med dette, menn?? Og til dere kvinner, kjenner dere dere igjen i mine dating-opplevelser? Er dette en "manneting" å ikke være særlig interessert i datens liv? Hilsen forundret kvinne, 35 år. Anonymkode: a4cab...44d 2 3
Friluftsmann70 Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Tror nok dette gjelder begge kjønn, Men langt fra alle, Disse personene er mer opptatt av seg selv og bryr seg ikke om å bli kjent med andre. Tror ikke det er noe grunn til å bruke tid på disse mennene, da de aldri vil bli en god match for deg. Det er mange menn som er gode både å lytte, spørre og fortelle. 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Menn må bli valgt, kvinner velger. Om du er inneforstått med dette så vil du forstå dynamikken mellom kvinner og menn bedre. Menn må imponere deg og prestere for at det skal bli noe. Du trenger ikke gjøre noe, du må bare si ja eller nei. Det du beskriver er ganske naturlig i en bli-kjent fase, hvor det jo egentlig handler om at du skal avgjøre om du velger fyren. Anonymkode: c21df...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Du skal nå bare pules. Ikke inngå en kontrakt om en felles biografi. Anonymkode: 3174e...afc
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Menn må bli valgt, kvinner velger. Om du er inneforstått med dette så vil du forstå dynamikken mellom kvinner og menn bedre. Menn må imponere deg og prestere for at det skal bli noe. Du trenger ikke gjøre noe, du må bare si ja eller nei. Det du beskriver er ganske naturlig i en bli-kjent fase, hvor det jo egentlig handler om at du skal avgjøre om du velger fyren. Anonymkode: c21df...6bb Nei Anonymkode: 35741...79e 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skal nå bare pules. Ikke inngå en kontrakt om en felles biografi. Anonymkode: 3174e...afc Blir lite pulings når han bare prater om seg selv. TS. Anonymkode: a4cab...44d 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er en kvinne som ble singel for en stund siden. Jeg har begynt å date igjen, men biter meg merke i èn ting: når jeg går på date med en fyr, så er han ikke egentlig interessert i å bli kjent med meg! Det går igjen at menn snakker og snakker om seg selv, seg og sitt, og spør ikke meg om noen ting! Jeg må liksom tvinge gjennom å si noe om meg selv, slik at de kan få en viss peiling på hvem jeg er som person (for å finne ut om man passer sammen osv). De kommer aldri med oppfølgingsspørsmål om noe. Man skulle nesten tro at jeg har levd et intetsigende liv som ikke er spennende for noen, men det stemmer jo ikke. Når de forteller om livet sitt eller sine interesser, så spør jeg alltid spørsmål ut i fra det de sier og holder god flyt, men får ikke noe tilbake. Hva er greia med dette, menn?? Og til dere kvinner, kjenner dere dere igjen i mine dating-opplevelser? Er dette en "manneting" å ikke være særlig interessert i datens liv? Hilsen forundret kvinne, 35 år. Anonymkode: a4cab...44d Du er ikke interessant, du er bare en rekvisita i hans liv, du skal være med som en planet rundt den sola han er, for å fullføre hans univers. Og jeg kødder ikke 😅 Jeg møtte en sånn, og ble sammen med ham for jeg tenkte at det ville endre seg da. Han var opphavet til uttrykket "Først meg, så min neste (meg) hvis det er til mitt beste". Løp, måten en sånn person ignorerer deg, utsletter din selvfølelse og betydning, du virker ikke så usikker og håpefull som jeg var den gangen så good for you. Jeg ble skikkelig knust. Å være glad i noen som ikke en gang bryr seg om deg, er noe av det verste. Anonymkode: 6613e...e35 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Menn må bli valgt, kvinner velger. Om du er inneforstått med dette så vil du forstå dynamikken mellom kvinner og menn bedre. Menn må imponere deg og prestere for at det skal bli noe. Du trenger ikke gjøre noe, du må bare si ja eller nei. Det du beskriver er ganske naturlig i en bli-kjent fase, hvor det jo egentlig handler om at du skal avgjøre om du velger fyren. Anonymkode: c21df...6bb De imponerer lite når de ikke viser interesse for meg. Jeg velger vekk disse mennene. Jeg forstår argumentene sine, men menn burde velge en annen "strategi" for å bli valgt i så fall. Anonymkode: a4cab...44d 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke interessant, du er bare en rekvisita i hans liv, du skal være med som en planet rundt den sola han er, for å fullføre hans univers. Og jeg kødder ikke 😅 Jeg møtte en sånn, og ble sammen med ham for jeg tenkte at det ville endre seg da. Han var opphavet til uttrykket "Først meg, så min neste (meg) hvis det er til mitt beste". Løp, måten en sånn person ignorerer deg, utsletter din selvfølelse og betydning, du virker ikke så usikker og håpefull som jeg var den gangen så good for you. Jeg ble skikkelig knust. Å være glad i noen som ikke en gang bryr seg om deg, er noe av det verste. Anonymkode: 6613e...e35 Off, ja det er triste greier. Takk for input, jeg skal følge rådet ditt og løpe i motsatt retning! Anonymkode: a4cab...44d 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Off, ja det er triste greier. Takk for input, jeg skal følge rådet ditt og løpe i motsatt retning! Anonymkode: a4cab...44d Ja gjør det, jeg har tendens til å fikse og hjelpe, så jeg ville vel bare høre på og trøste og hjelpe, og så kunne det være min tur kanskje. Men ikke trengte han hjelp eller trøst, og verre ble det, og hvis jeg hadde behov for å snakke om noe så ble jeg ignorert og kjeftet på. Nå, flere år senere, holder han fortsatt slik på med andre. Men fint at han viste deg hvem han var på første date, da slipper du å lure på om han eeegentlig var en fin fyr som var klønete sosialt, slik jeg tenkte Anonymkode: 6613e...e35 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: De imponerer lite når de ikke viser interesse for meg. Jeg velger vekk disse mennene. Jeg forstår argumentene sine, men menn burde velge en annen "strategi" for å bli valgt i så fall. Anonymkode: a4cab...44d Jeg tror ikke det er lurt å velge en annen strategi. Det er 4 milliarder kvinner i verden, ikke alle liker det samme. Men stort sett er det et veldig kort tidsvindu for å imponere, og det lureste er nok å forholde seg til realitetene. Anonymkode: c21df...6bb
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en kvinne som ble singel for en stund siden. Jeg har begynt å date igjen, men biter meg merke i èn ting: når jeg går på date med en fyr, så er han ikke egentlig interessert i å bli kjent med meg! Det går igjen at menn snakker og snakker om seg selv, seg og sitt, og spør ikke meg om noen ting! Jeg må liksom tvinge gjennom å si noe om meg selv, slik at de kan få en viss peiling på hvem jeg er som person (for å finne ut om man passer sammen osv). De kommer aldri med oppfølgingsspørsmål om noe. Man skulle nesten tro at jeg har levd et intetsigende liv som ikke er spennende for noen, men det stemmer jo ikke. Når de forteller om livet sitt eller sine interesser, så spør jeg alltid spørsmål ut i fra det de sier og holder god flyt, men får ikke noe tilbake. Hva er greia med dette, menn?? Og til dere kvinner, kjenner dere dere igjen i mine dating-opplevelser? Er dette en "manneting" å ikke være særlig interessert i datens liv? Hilsen forundret kvinne, 35 år. Anonymkode: a4cab...44d Ja! Dette gjelder ekstremt mange menn. De samme mennene skjønner ikke hvorfor de aldri blir valgt… Jeg har vært i et forhold med en sånn, og gjør aldri den feilen igjen. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Menn må bli valgt, kvinner velger. Om du er inneforstått med dette så vil du forstå dynamikken mellom kvinner og menn bedre. Menn må imponere deg og prestere for at det skal bli noe. Du trenger ikke gjøre noe, du må bare si ja eller nei. Det du beskriver er ganske naturlig i en bli-kjent fase, hvor det jo egentlig handler om at du skal avgjøre om du velger fyren. Anonymkode: c21df...6bb Menn glemmer at for å imponere kvinner, så må man skjønne hvordan og hva som imponerer kvinner. Selvopptatthet, selvskryt og mangel på sosial intelligens er ikke sjarmerende. Det er bare å logge på tinder og se på de fleste menns profiler. Skryt, skryt og skryt.. Det hjelper ikke å betale for tinder og booste profilen, hvis man fremstår sånn. Anonymkode: c25d6...c41 1 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #13 Skrevet 17. juni 2023 Det berømte utsagnet" menn er fra mars og kvinner fra venus " stemmer i de fleste sammenhenger. Vi forstår hverandre ikke rett og slett. Anonymkode: 48e6b...1f3
Andro Skrevet 17. juni 2023 #14 Skrevet 17. juni 2023 (endret) Leste nylig en undersøkelse som konkluderte med at kvinner velger den rette, mens menn tar den som er tilgjengelig. De er rett og slett ikke interessert i hvem du er, men i hva du kan gjøre for dem, og det er et trist menneskesyn. Det er en fin tommelfingerregel gjennom livet: Om noen oppfører seg som om de ikke bryr seg om deg: Tro dem. Endret 17. juni 2023 av Andro 1 1 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Skrevet 17. juni 2023 Gjenganger da jeg datet også. Menn virket interessert i meg angående en eneste ting; Om jeg var attraktiv nok for dem. Var det slått fast var de ikke interessert i meg som person utover dette, men pratet bare om seg selv for å liksom "selge seg inn ". Veldig koselig date, mente de jevnt over, for jeg er en god lytter, og viser høflig interesse, selv om jeg selvfølgelig noterte meg at de var "en slik". Så de ville gjerne på date igjen, men slike datet jeg ikke en gang til. Menn som fikk flere dater viste oppriktig interesse tilbake for meg som person også. Omtrent 80% menn gjorde denne feilen da jeg datet. Ingen av dem fikk en sjanse til. Anonymkode: 01153...508 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #16 Skrevet 17. juni 2023 Det er veldig vanlig. Vi lever i en manns verden hvor menn er hovedpersonen og ser på kvinner som statisten i sitt liv. På et plan anerkjenner de ikke kvinner som likeverdige og bryr seg ikke om å bli kjent med henne som person, fordi de fra før har ubevisste eller bevisste fordommer om at damer er kjedelige, ikke like smarte som de selv, ikke like interessante som menn osv. De er bare kulisser i menns liv. Disse type menn er også kun ute etter "en dame", en kulisse og statist i sitt liv som kan ta kjæresterolle (gi omsorg og sex og få de til å utad fremstå som at har alt i livet på stell med dame og full pakke i boks) men ikke en likeverdig livspartner, sjelevenn og bestevenn som DE også skal ha en kjæresterolle og sjelevenn rolle for SAMMEN MED. Så styr unna sånne menn. Altfor mange kvinner lever i parforhold med menn som ikke engang vet hvor mange søsken dama si har, hvilken øyenfarge hun har eller hvilket instrument hun drar på øving å spiller to ganger i uken... Om en mann ikke engasjerer seg i DEG som MENNESKE så vil han heller aldri elske DEG, men kun elske det du gjør for han og den du gjør han til som en statist i hans liv. Anonymkode: e09b3...6c1 2 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Skrevet 18. juni 2023 Han vet allerede det han trenger å vite om deg. Han har jo øyne og kan se. Snakking er for at du skal vite hvem han er, sånn at du kan ta beslutningen om det blir sex eller ikke. At du skal fortelle om din personlighet bidrar ikke til noe i denne situasjonen og er egentlig bare bortkastet tid. Anonymkode: 6cc59...78f 1
ClausSaus Skrevet 18. juni 2023 #18 Skrevet 18. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 8.28): Jeg er en kvinne som ble singel for en stund siden. Jeg har begynt å date igjen, men biter meg merke i èn ting: når jeg går på date med en fyr, så er han ikke egentlig interessert i å bli kjent med meg! Det går igjen at menn snakker og snakker om seg selv, seg og sitt, og spør ikke meg om noen ting! Jeg må liksom tvinge gjennom å si noe om meg selv, slik at de kan få en viss peiling på hvem jeg er som person (for å finne ut om man passer sammen osv). De kommer aldri med oppfølgingsspørsmål om noe. Man skulle nesten tro at jeg har levd et intetsigende liv som ikke er spennende for noen, men det stemmer jo ikke. Når de forteller om livet sitt eller sine interesser, så spør jeg alltid spørsmål ut i fra det de sier og holder god flyt, men får ikke noe tilbake. Hva er greia med dette, menn?? Og til dere kvinner, kjenner dere dere igjen i mine dating-opplevelser? Er dette en "manneting" å ikke være særlig interessert i datens liv? Hilsen forundret kvinne, 35 år. Anonymkode: a4cab...44d Dette har en veldig enkel forklaring: De fleste menn kan ikke sjekke damer. De aner rett og slett ikke hva som skal til for å vekke en dames interesse. Og i mangel på bedre viten opptrer de dermed som nærmest desperate "selgere", som prøver å pushe "produktet" sitt så hardt og grundig som mulig i forsøk på å overbevise en mulig "kjøper". Dette er helt klassisk, og noe de fleste som f.eks har jobbet i utelivet har sett utallige ganger. Endret 18. juni 2023 av ClausSaus 2
lillevill Skrevet 18. juni 2023 #19 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 8.28): Jeg er en kvinne som ble singel for en stund siden. Jeg har begynt å date igjen, men biter meg merke i èn ting: når jeg går på date med en fyr, så er han ikke egentlig interessert i å bli kjent med meg! Det går igjen at menn snakker og snakker om seg selv, seg og sitt, og spør ikke meg om noen ting! Jeg må liksom tvinge gjennom å si noe om meg selv, slik at de kan få en viss peiling på hvem jeg er som person (for å finne ut om man passer sammen osv). De kommer aldri med oppfølgingsspørsmål om noe. Man skulle nesten tro at jeg har levd et intetsigende liv som ikke er spennende for noen, men det stemmer jo ikke. Når de forteller om livet sitt eller sine interesser, så spør jeg alltid spørsmål ut i fra det de sier og holder god flyt, men får ikke noe tilbake. Hva er greia med dette, menn?? Og til dere kvinner, kjenner dere dere igjen i mine dating-opplevelser? Er dette en "manneting" å ikke være særlig interessert i datens liv? Hilsen forundret kvinne, 35 år. Anonymkode: a4cab...44d Du er på date med feil mann.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #20 Skrevet 18. juni 2023 Det er gjort ganske mye forskning på dette med hvordan menn kommuniserer, og hvordan kvinner kommuniserer. Kvinner er svært opptatt av dialog, og de bruker mye tid på å hjelpe samtalepartneren videre ved å stille spørsmål, og bl.a. nikke gjenkjennende og si mhm. Mens menn ikke er opptatt av dette i det hele tatt, og ikke engang legger merke til kvinnens innsats. For menn er det viktigst å være den som "vinner", dvs. den som får mest taletid. Og forskning viser at menn tror at de selv snakker omtrent 50% mindre enn hva de egentlig gjør, og at de tror at kvinnen snakker mer enn 50% av hva hun egentlig gjør. Menn har altså et veldig skjevt bilde av hvordan samtalen egentlig forløp, mens kvinner som regel har et mer korrekt bilde av taletidfordelingen når de gjengir en samtale. Anonymkode: 2d55a...a3e 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå