Gå til innhold

quetapin som beroligende?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kptsd og uspesifikk dissosiativ lidelse. Står nå på 200 mg på kveld, og dosen min har variert mellom 50-200 mg etter hvor gode/dårlige perioder jeg har. Har også perioder uten.  Har også 25mg inntil tre tabletter jeg kan ta ved behov hvis jeg trenger det. Har gått på den i mange år og dette er medisinen som fungerer best for meg og har minst bivirkninger, og jeg har prøvd mye oppigjennom årene. 
Det hjelper mot indre uro, tankekaos, det hjelper meg til å få sove. 
Jeg har ikke gått opp i vekt av den, har merket at jeg kan bli litt mer sulten når jeg har økt dosen men når man er obs på det så hjelper det å drikke vann for å dempe sulten. Øker man sakte er ikke bivirkningene et problem. Det samme gjelder når man skal slutte på dem, trapper man ned 50/25 mg pr uke så går det greit. 
Mitt beste tips når det gjelder å prøve nye medisiner er å faktisk prøve dem, for hva on du plutselig går glipp av en medisin som faktisk kan hjelpe deg enormt mye. 

Anonymkode: 042c4...0f1

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på doktoronline under psykiatri. Mye kunnskap. 

Anonymkode: 984c8...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 7.14):

Den er jo ikke det, den misbrukes av leger til dette. Livsfarlig.

TS kan selv lese på google.

Anonymkode: acaa2...ff1

Jeg har brukt den nå i lav dose i 3 år. Den er absolutt ikke livsfarlig, må du slutte å spre feilinformasjon! 
Hadde vært mye farligere for min psykiske og fysiske helse og ikke få sove. Denne gjør at jeg fungerer, kommer meg på jobb, ikke kjører på søvnmangel og dermed ikke utgjør noe fare i trafikken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt så groteske mareritt som på Serokvæl. De var så makabre at ikke engang helsepersonell orket å høre hva jeg drømte om hver forbanna natt. 

Anonymkode: f272a...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...