Gjest Inverto Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Når du ser/dater etter en potensiell partner, hvor mye i prosent vil du si du bryr deg om personlighet vs utseendet til personen? Noen er bare interessert i det ytre, andre bare det indre, og noen begge deler. Et vakkert ytre er selvsagt ganske subjektivt, hvilket betyr jeg er ute etter din subjektive mening. Hvor mye du bryr deg om et utseendet som appellerer til DEG. NB: prøv å hold dere siviliserte. Denne tråden er ikke stedet for å disse andre for deres preferanser Med meg så er det: 60% ytre 40% indre
Polkadots Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 95% indre. Jeg får ikke kjemi med noen før jeg kjenner dem litt, og de jeg har likt på den måten har sett vidt forskjellige ut. jeg har forsøkt date med noen jeg «objektivt» sett synes er skikkelig kjekk, men føler bare ingenting. Så kan hende det er nærmere 100% 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Tror det er sånn ca 80% indre og 20 utseendet om jeg liker det indre blir de 50% mer attraktive uansett 😍😍 Anonymkode: fdc3d...589 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Det blir vel teit å si at det er 100% personlighet, for det er jo ikke som om utseendet betyr null. Men jeg har som den over møtt dritkjekke menn som har gitt meg ingenting. Og jeg har blitt forelsket i menn jeg ikke syntes var veldig pene i utgangspunktet. Men jeg har aldri blitt sammen med en jeg syntes var veldig stygg, det må jeg jo innrømme. Så la oss si at det hjelper om du ser helt OK ut, men så kommer du absolutt ingen vei uten personligheten. Anonymkode: bceae...80f 3
Gregarious Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Det har vel vert forsket på dette, det viser seg at potensiell partner må over ett vist nivå når det kommer til utseendet før en vurderer personligheten. Slik sett er nok det ytre det viktigste for de aller fleste, selv om en gjerne ønsker å se på seg selv som en som vektlegger mest indre egenskaper. 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 15 minutter siden, Gregarious said: Det har vel vert forsket på dette, det viser seg at potensiell partner må over ett vist nivå når det kommer til utseendet før en vurderer personligheten. Slik sett er nok det ytre det viktigste for de aller fleste, selv om en gjerne ønsker å se på seg selv som en som vektlegger mest indre egenskaper. Før en første date er åpenbart utseende/tiltrekning viktig, ellers sier man jo nei. Etter første date betyr personlighet alt. Hjelper ikke være kjekk om det ikke er en match eller en trygg og fin kjemi Anonymkode: 22c2b...c64 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 100% indre, 70% utseende. Jeg kan ikke nedgradere det indre fordi det er det indre som er viktig for at man skal fungere sammen, holde sammen og ha det bra og givende sammen. Det indre er 100% viktig. Samtidig er det ytre, den seksuelle tiltrekningen viktig for å skille et kjæresteforhold fra et vennskap så jeg må også ha en jeg syns er fysisk tiltrekkende. Personlighet og det indre kan bidra til sexappeal og seksuell tiltrekning så derfor er det bare 70% det ytre for meg. Anonymkode: 7871b...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 Jeg vet ikke. Vanligvis er det først noe med utseendet som gjør at jeg legger merke til noen. Men det er småting, jeg blir egentlig bare skremt om hele mannen er fin. Men det kan være små særtrekk som fin øyenfarge, fine hender, men også faktisk inperfeksjon som fødselsmerke, arr ol. Blir nysgjerrig rett og slett. Så er resten personlighet. Anonymkode: 75f3e...7f2 4
Gregarious Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Før en første date er åpenbart utseende/tiltrekning viktig, ellers sier man jo nei. Etter første date betyr personlighet alt. Hjelper ikke være kjekk om det ikke er en match eller en trygg og fin kjemi Anonymkode: 22c2b...c64 Jeg er forsåvidt ening at personlighet er veldig viktig, men utseende betyr garantert svært mye selv etter første date. 1
Helene1982 Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 Jeg er på ca 15 % utseende fordelt ganske jevnt på hender, smil og blikk og 85 % personlighet fordelt på 20 % humor, 20 % verdier og 20 % kommunikasjonsevner, 10 % "på stell" 10 % modig og ambesiøs og 5 % sårbar med historie og bagasje. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Skrevet 16. juni 2023 7 minutter siden, Gregarious said: Jeg er forsåvidt ening at personlighet er veldig viktig, men utseende betyr garantert svært mye selv etter første date. Ja, men ikke nok til at man går videre. Har personlig møtt noen ordentlig pene menn jeg har blitt bergtatt av, men likevel sagt nei til nytt møte hvis jeg følte det ikke var fruktbart med en fremtid der. Skal sies at jeg fremdeles var ekstremt tiltrukket så krevde litt å si nei 😅 Men etter en viss alder blir man mer moden Anonymkode: 22c2b...c64
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #13 Skrevet 16. juni 2023 Jeg svarer 90 % personlighet, for jeg møtte typen på date usett. Vi møttes via felles interesser på nett. Var betatt av måten han skrev på og var på. Ikke at jeg opplevde ham som perfekt men at han...angikk meg. Og ting jeg håpte stemte ved hans personlighet, gjorde det. Han er på mange måter veldig sær men på måter jeg liker. Kan ikke sverge på at jeg hadde gått videre om jeg ikke syntes han var litt fysisk attraktiv, men kan si det sånn at jeg har et lite overtak på ham som at jeg ikke er overfladisk. Han vet jo at jeg tok ham usett. Virkelig en spesiell start på forholdet at jeg "så" ham kun via skrift først. Anonymkode: 76329...a6b
AprilLudgate Skrevet 16. juni 2023 #14 Skrevet 16. juni 2023 Hm…. Utseende er jo viktig for meg i den forstand at man må oppleve en tiltrekning. Men den blir jo basert på kjemi og personlighet. Men si….50/50? Det må jo være en balanse der. Men det har ingenting å gjøre med hvordan personen ser ut for det jevne flertall. Jeg gir jo blaffen i om folk har trekk X eller Y sånn helt generelt.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #15 Skrevet 16. juni 2023 Inverto skrev (1 time siden): Når du ser/dater etter en potensiell partner, hvor mye i prosent vil du si du bryr deg om personlighet vs utseendet til personen? Noen er bare interessert i det ytre, andre bare det indre, og noen begge deler. Et vakkert ytre er selvsagt ganske subjektivt, hvilket betyr jeg er ute etter din subjektive mening. Hvor mye du bryr deg om et utseendet som appellerer til DEG. NB: prøv å hold dere siviliserte. Denne tråden er ikke stedet for å disse andre for deres preferanser Med meg så er det: 60% ytre 40% indre Jeg skal være ærlig å si at utseende fanger meg, men om personligheten ikke er bra så faller også personen fort ned også i utseende i mine øyne. Ikke like attraktiv lenger lettere sagt. Klassisk dame sånn sett. Anonymkode: 723cb...610 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Skrevet 16. juni 2023 Jeg tror det er kun de som blir sett på som kjekke nok som i det hele tatt blir vurdert. Så kan man kanskje si at blant de som er kjekke nok så er personlighet viktigst, men det er vel egentlig utseendet som teller mest Anonymkode: e25f6...6e5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #17 Skrevet 16. juni 2023 Gregarious skrev (2 timer siden): Jeg er forsåvidt ening at personlighet er veldig viktig, men utseende betyr garantert svært mye selv etter første date. Ikke om personlighet ikke er noen god match. Jeg har datet menn på utseendenivå med David Beckham, i tillegg rike også, men alikevel dumpet etter et par dates fordi personlighetene våre ikke passet sammen. En av de likte Trump og da hjalp det ikke hvor mye han dro ut stolen og holdt dører for meg 😂 Anonymkode: 7871b...0bb 2
Helene1982 Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 Jeg har en teori: vi har alle en mix av egenskaper. Ingen bryr seg kun om én ting, men jeg mener at oftere enn ikke kan vi deles inn i 2 grupper som er: Utseende, penger og status utdanning, humor og intellekt Begge gruppene bryr seg om sosiale egenskaper, verdier, lojal, grei, religion osv. Men om man skal velge en av disse 6 egenskapene som sin sterkeste egenskap, ønsker man oftere enn ikke en partner i samme gruppe. Tar jeg feil? 1 1
Gjest Refreng Skrevet 17. juni 2023 #19 Skrevet 17. juni 2023 Kunne aldri blitt sammen med noen som bare var kjekk. Har heller aldri falt for noen som er pen og som ikke hadde noe appellerende i personligheten. Sjeldent jeg faller for noen i det hele tatt, egentlig Samtidig, så aner jeg ikke om jeg ville falt for noen som jeg anså som veldig stygg. Jeg antar at utseende ville spilt en rolle. Jeg tror jeg lett kunne falt for en sjarmerende mann noe under snittet i utseende, jeg har møtt menn som er det som jeg syntes er sjarmerende og hadde appellerende vesen. Men jeg har vært i forhold lenge, og jeg opplever ikke umiddelbar forelskelse, så dette har ikke vært relevant for meg siden jeg var ganske ung. Jeg tror kanskje jeg har en tendens til å like litt eksentriske nerdete menn som har uvanlig utseende, samtidig som man ikke nødvendigvis ville kalt dem stygge. De har bare et utseende som ikke vanligvis appellerer til kvinner flest. Kanskje. Man syntes jo uansett en sjarmerende mann automatisk blir mer attraktiv og kjekk
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Skrevet 17. juni 2023 20 minutter siden, Helene1982 said: Jeg har en teori: vi har alle en mix av egenskaper. Ingen bryr seg kun om én ting, men jeg mener at oftere enn ikke kan vi deles inn i 2 grupper som er: Utseende, penger og status utdanning, humor og intellekt Begge gruppene bryr seg om sosiale egenskaper, verdier, lojal, grei, religion osv. Men om man skal velge en av disse 6 egenskapene som sin sterkeste egenskap, ønsker man oftere enn ikke en partner i samme gruppe. Tar jeg feil? Jeg er definitivt i utdanning, humor og intellekt gruppa! Og er lettet over at det finnes menn som verdsetter samme greiene, fordi ellers hadde jeg ikke hatt stort å tilby. Er mye feil med utseende mitt, dessverre. Anonymkode: 670fc...c79 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå