AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #101 Skrevet 20. juni 2023 I Grosny skrev (1 time siden): Men hva med å sykle? Da får du vel litt mer avstand til mennesker? Og det gir godfølelse. Hvis jeg er i tungt humør og sykler så fort jeg kan en stund så blåser det tunge humøret bort. Det kan være kombinasjonen av frisk luft, fokus på aktivitet og fysisk utfoldelse som til sammen har virkning. Ja, sykling var noe jeg virkelig likte å gjøre. Dessverre har jeg ingen sykkel nå, ingen å låne av og ikke penger til å kjøpe en ny. Men jeg sparer til en, for jeg har også tenkt på det. Takk. Anonymkode: e4f57...f33 1
I Grosny Skrevet 20. juni 2023 #102 Skrevet 20. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, sykling var noe jeg virkelig likte å gjøre. Dessverre har jeg ingen sykkel nå, ingen å låne av og ikke penger til å kjøpe en ny. Men jeg sparer til en, for jeg har også tenkt på det. Takk. Anonymkode: e4f57...f33 Jeg gikk inn på Finn nå og så etter brukte sykler. Dersom man finner en som er i god stand og har riktig størrelse så blir det bra. Denne så fin ut. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=307795084 2500 kroner. Det er en dyrt utstyrt sykkel, men prisen på terrengsykler med 26 tommers hjul er lav på bruktmarkedet siden 29 tommershjul går littegrann fortere. Endret 20. juni 2023 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #103 Skrevet 20. juni 2023 I Grosny skrev (10 minutter siden): Jeg gikk inn på Finn nå og så etter brukte sykler. Dersom man finner en som er i god stand og har riktig størrelse så blir det bra. Denne så fin ut. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=307795084 2500 kroner. Det er en dyrt utstyrt sykkel, men prisen på terrengsykler med 26 tommers hjul er lav på bruktmarkedet siden 29 tommershjul går littegrann fortere. Jeg har dessverre ikke økonomisk mulighet til det for tiden. Anonymkode: e4f57...f33
I Grosny Skrevet 20. juni 2023 #104 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har dessverre ikke økonomisk mulighet til det for tiden. Anonymkode: e4f57...f33 Oi, da sliter du. Pengeknipe er en tilleggsbelastning som forverrer depresjon. Jeg har en teori som kunne vært artig å testet, nemlig om å få utbetalt de pengene medisiner koster i stedet for medisinering gir bedre psykisk effekt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #105 Skrevet 20. juni 2023 Det første du bør gjøre er en blodprøve iht om du har mangel på vitaminer feks lavt eller for lite b vitaminer og d vitaminer forsterker depresjon. Dette kan du gjøre noe med og veldig vanlig å ha litt mangel. Du er i samtale hver uke. Hos meg hjalp det mye å sortere hele livet. Hos psykolog. Jeg har også traumer som gikk over i depresjon når det ble mye negativt rundt familie situasjon og korona og alt på en gang. Forstå mine reaksjonsmønstre. Forstå at jeg faktisk var litt sint på mamma, selv om hun betydde all verden for meg. Men noe løsnet litt i meg ved å anerkjenne det. Selv om hun alltid sto ved min side. Så var det også hun som kunne tatt meg ut av situasjonen, men gjorde det ikke. Jeg setter ikke mindre pris på henne av den grunnen, men det hjelper å se at det var en innebygd og fortrengt sinne mot henne, jeg ikke har uttrykt tidligere. Det som har vært får jeg ikke gjort noe med. Men jeg kan jobbe med det jeg har i dag. Så akkurat nå har jeg det veldig fint. Jeg har også kuttet 100% ut noen i familien. Jeg møter opp i selskaper ol der disse er. Men utover det, 0 kontakt. Og jeg kommer aldri til å gjenoppta den kontakten heller. Tidligere fant jeg meg i alt for mye dritt. Og spesielt min søster gjør alt hun kan uten tegn til å gi seg, å skade meg mest mulig. Hun har fått mange sjanser over 30år. Og nå får hun ikke flere. Skaden er for stor. Litt vondt å komme frem til det. Ett år senere , har jeg i sett at for meg er det beste avgjørelsen mon noen sinne. Sliter fortsatt litt her og der. Men jeg takler det bedre, og går fortere over. Hvis du blir så uttafor etter jobb. Tenker jeg 50% sykmelding en periode ville ha hjulpet deg litt på vei. Heller bruke tiden litt ute i det grønne slik andre foreslår. Jeg fotograferte, og det hjalp meg svært mye. Anonymkode: aa6d0...d8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå