AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Del Skrevet 16. juni 2023 Har "oppdaget" HRV appen slik som mange andre nå, og ønsker å bytte ut min Polar klokke og investere i en klokke med denne funksjonen for lettere å vite når jeg ikke bør trene i forhold til min long covid utmattelse. Har en skadet nakke og rygg etter kollisjon og er avhengig av styrketrening for å fungere, men etter at jeg endte opp med long covid, presser jeg meg på dager der jeg burde tatt det helt med ro har jeg funnet ut. Jeg har ikke så mange tusen å bruke, men skjønner jeg må over 3000- 4000 kroner? Anonymkode: c1175...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Del Skrevet 17. juni 2023 Polar unite Anonymkode: 1460a...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Del Skrevet 17. juni 2023 Hva er HRV? Anonymkode: 99a76...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Del Skrevet 17. juni 2023 Det er mange klokker som har den funksjonen. Gardiner forerunner, Fitbit charge 5, fitbit sense osv Men du kan også beholde klokka di, og laste ned en app som måler hrv. Anonymkode: ddf01...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er HRV? Anonymkode: 99a76...22f Pulsvariasjon, måler intervallet mellom hvert hjerteslag. Anonymkode: ddf01...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Del Skrevet 17. juni 2023 https://pulssonen.no/disse-klokkene-maler-hrv/ Her har du en grei oversikt over hvilke klokker som måler HRV. Anonymkode: ddf01...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange klokker som har den funksjonen. Gardiner forerunner, Fitbit charge 5, fitbit sense osv Men du kan også beholde klokka di, og laste ned en app som måler hrv. Anonymkode: ddf01...65a Jeg har en billig Polar Ignite til 1200,- kan jeg laste ned appen på den tror du? Ts Anonymkode: c1175...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjelper1 Skrevet 17. juni 2023 #8 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en billig Polar Ignite til 1200,- kan jeg laste ned appen på den tror du? Ts Anonymkode: c1175...869 Nei. Polar har ikke denne funksjonen innebygd i klokka. Det er jeg som har skrevet artikkelen det er linket til over her, og jeg som driver nettsiden Pulssonen.no. De fleste som snakker om HRV tenker på HRV Status funksjonen som finnes på utvalgte Garmin-klokker. Den rimeligste modellen som tilbyr dette er a Garmin Forerunner 255. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Del Skrevet 17. juni 2023 hjelper1 skrev (1 time siden): Nei. Polar har ikke denne funksjonen innebygd i klokka. Det er jeg som har skrevet artikkelen det er linket til over her, og jeg som driver nettsiden Pulssonen.no. De fleste som snakker om HRV tenker på HRV Status funksjonen som finnes på utvalgte Garmin-klokker. Den rimeligste modellen som tilbyr dette er a Garmin Forerunner 255. Jeg har fått lest at Garmin Vivosmart 4/5 også har HRV funksjon. Ts Anonymkode: c1175...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjelper1 Skrevet 17. juni 2023 #10 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått lest at Garmin Vivosmart 4/5 også har HRV funksjon. Ts Anonymkode: c1175...869 Den måler Body Battery som tar i bruk hrv i beregningsgrunnlaget, men den gir deg innen info om HRV. https://pulssonen.no/garmin-vivosmart-5-test/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Del Skrevet 17. juni 2023 hjelper1 skrev (1 time siden): Den måler Body Battery som tar i bruk hrv i beregningsgrunnlaget, men den gir deg innen info om HRV. https://pulssonen.no/garmin-vivosmart-5-test/ Hvilken anbefaler du av denne modellen og Garmin Forerunner 225? Skal primært brukes til å kontrollere energinivået, stress og oksygenmetning Ts Anonymkode: c1175...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjelper1 Skrevet 17. juni 2023 #12 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken anbefaler du av denne modellen og Garmin Forerunner 225? Skal primært brukes til å kontrollere energinivået, stress og oksygenmetning Ts Anonymkode: c1175...869 Forerunner 255. Vivosmart 5 er en ganske enkel aktivitetsmåler 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #13 Del Skrevet 17. juni 2023 hjelper1 skrev (5 timer siden): Nei. Polar har ikke denne funksjonen innebygd i klokka. Det er jeg som har skrevet artikkelen det er linket til over her, og jeg som driver nettsiden Pulssonen.no. De fleste som snakker om HRV tenker på HRV Status funksjonen som finnes på utvalgte Garmin-klokker. Den rimeligste modellen som tilbyr dette er a Garmin Forerunner 255. Jeg har polar unite, og den måler hrv Anonymkode: 1460a...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #14 Del Skrevet 17. juni 2023 hjelper1 skrev (2 timer siden): Den måler Body Battery som tar i bruk hrv i beregningsgrunnlaget, men den gir deg innen info om HRV. https://pulssonen.no/garmin-vivosmart-5-test/ Kan du forklare meg (og ts) forskjellen på det som heter "daily readiness score" på fitbit, og "body battery" på garmin, og det du kaller "hrv status"? Anonymkode: ddf01...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjelper1 Skrevet 18. juni 2023 #15 Del Skrevet 18. juni 2023 Du finner alt dette på nettsiden jeg refererer til. Litt mye å ta i en post her 🙂 https://pulssonen.no/garmin-training-readiness-score-og-hrv-status-forklart/ https://pulssonen.no/fitbit-daily-readiness-score-og-sovnprofiler-kort-forklart/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Del Skrevet 18. juni 2023 hjelper1 skrev (2 timer siden): Du finner alt dette på nettsiden jeg refererer til. Litt mye å ta i en post her 🙂 https://pulssonen.no/garmin-training-readiness-score-og-hrv-status-forklart/ https://pulssonen.no/fitbit-daily-readiness-score-og-sovnprofiler-kort-forklart/ Takk. Det jeg fikk ut av dette var at mens "Daily readiness score" (og body battery) bruker flere parametre for å gi en helhetlig vurdering av dagsform, mens HRV-status kun bruker HRV-score for å gi en vurdering av restitusjonsgrad, stemmer det? Jeg ser forskjellen i teori, men jeg klarer ikke helt å se forskjellen i praksis. Jeg har Fitbit sense 2 (med premium abonnement), og kan når som helst gå inn på HRV-målingene gjort om natten, og se om verdiene er stabile, ustabile, svakt stigende, brått stigende eller fallende/raskt fallende. Jeg får også varsel når pulsvariasjonen har hatt et brått fall og kroppen behøver ro, til tross for at verdien på "daily readiness score" egentlig er høy nok til at lett aktiv restitusjon er forsvarlig. Er ikke dette nøyaktig samme informasjon som HRV-status gir? Anonymkode: ddf01...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #17 Del Skrevet 19. juni 2023 hjelper1 skrev (På 17.6.2023 den 16.43): Nei. Polar har ikke denne funksjonen innebygd i klokka. Det er jeg som har skrevet artikkelen det er linket til over her, og jeg som driver nettsiden Pulssonen.no. De fleste som snakker om HRV tenker på HRV Status funksjonen som finnes på utvalgte Garmin-klokker. Den rimeligste modellen som tilbyr dette er a Garmin Forerunner 255. Hm, min Polar Ignite 2 oppgir HRV som en del av ANS-verdi. Anonymkode: a5884...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 19. juni 2023 #18 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 15.09): Det er mange klokker som har den funksjonen. Gardiner forerunner, Fitbit charge 5, fitbit sense osv Men du kan også beholde klokka di, og laste ned en app som måler hrv. Anonymkode: ddf01...65a Sense måler vel bare snittet for dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Del Skrevet 19. juni 2023 solsolsol skrev (3 timer siden): Sense måler vel bare snittet for dagen? Ja, men det er tilstrekkelig for de fleste som ikke trener flere økter om dagen. Anonymkode: ddf01...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 19. juni 2023 #20 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, men det er tilstrekkelig for de fleste som ikke trener flere økter om dagen. Anonymkode: ddf01...65a Joda, men man får ikke fulgt med på hvordan kroppen reagerer på forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå