Gå til innhold

Bryllupsgjest - rosa kjole, innafor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det innafor med rosa kjole (ganske sterk rosafarge) med blomsterprint på som bryllupsgjest? 
Vet man ikke skal ha rød, og er derfor litt redd det blir for likt!

Anonymkode: 9f446...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det innafor med rosa kjole (ganske sterk rosafarge) med blomsterprint på som bryllupsgjest? 
Vet man ikke skal ha rød, og er derfor litt redd det blir for likt!

Så lenge den ikke er for kort eller utringet eller ser ut som en brudekjole. Kjør på!

Anonymkode: 63d9a...037

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Rød går forøvrig også helt fint.

Anonymkode: 669f2...413

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selvsagt. Rød går forøvrig også helt fint.

TS:

Selvfølgelig ikke rødt!
Den er heller ikke utringet eller kort, bare sterk rosa farge, og er redd det skal bli for mye blikkfang pga fargen! Men den er nydelig, skulle gjerne hatt i blå eller grønn, men den kommer kun i rosa, så alternativet er å ha en helt annen kjole!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS:

Selvfølgelig ikke rødt!
Den er heller ikke utringet eller kort, bare sterk rosa farge, og er redd det skal bli for mye blikkfang pga fargen! Men den er nydelig, skulle gjerne hatt i blå eller grønn, men den kommer kun i rosa, så alternativet er å ha en helt annen kjole!

Men slapp av! Det går bra! Jeg bare påpeker at det går selvfølgelig fint å ha rød kjole også. Eller mener du at dronninger som Margrethe og Maxima ikke har peiling på skikk og bruk?

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men slapp av! Det går bra! Jeg bare påpeker at det går selvfølgelig fint å ha rød kjole også. Eller mener du at dronninger som Margrethe og Maxima ikke har peiling på skikk og bruk?

Kan være TS faktisk har ligget med brudgommen da, og derfor freaker ut over en gammel utgått regel😏

TS: kjolen høres helt innafor.

Anonymkode: ab140...c05

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være TS faktisk har ligget med brudgommen da, og derfor freaker ut over en gammel utgått regel😏

TS: kjolen høres helt innafor.

Anonymkode: ab140...c05

Det er ikke en gammel utgått regel, det har aldri vært en regel i Norge. 

Anonymkode: be9bc...3e1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i mange bryllup, og har ennå til gode å se en hvit eller rød kjole hos bryllupsgjestene. Så dette er nok en uskreven regel i Norge.

Anonymkode: 957f5...d6a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har vært i mange bryllup, og har ennå til gode å se en hvit eller rød kjole hos bryllupsgjestene. Så dette er nok en uskreven regel i Norge.

Anonymkode: 957f5...d6a

Det med rød kjole er noe nytt. Har vært i bryllup hvor forlover har rød kjole, ingen har hørt om denne teite «regelen».

Anonymkode: 81108...0ef

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

selvfølgelig må folk få gå i det dem ønsker, men jeg ønsker å følge normene. Om di er nye, gamle, amerikanse eller noe annet kan være det samme, jeg vil ikke stikke meg ut på noen som helst møte, ønsker bare å være «safe» og blende inn.

Har åpenbart ikke vært i så mange bryllup, og i akkurat dette kjenner jeg ikke brudeparet så veldig godt da det er perifer familie på hans side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at rødt betyr at man er midtpunkt/hovedperson, og at det er derfor det er uhøflig å kle seg i rødt i andres bryllup (men også i aldre sammenhenger hvor en annen er hovedperson/æresgjesr, feks i noens bursdagsselskap). 

Anonymkode: d4972...5d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at kjolen er innafor😊👍🏼 Så fint at du tar hensyn og ikke ønsker å tråkke brudeparet på tærne!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her.

selvfølgelig må folk få gå i det dem ønsker, men jeg ønsker å følge normene. Om di er nye, gamle, amerikanse eller noe annet kan være det samme, jeg vil ikke stikke meg ut på noen som helst møte, ønsker bare å være «safe» og blende inn.

Har åpenbart ikke vært i så mange bryllup, og i akkurat dette kjenner jeg ikke brudeparet så veldig godt da det er perifer familie på hans side. 

Du kommer nok kanskje til å stikke deg ut om du går i en kjole med en knallsterk farge uansett farge...

Anonymkode: ae449...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har lært at rødt betyr at man er midtpunkt/hovedperson, og at det er derfor det er uhøflig å kle seg i rødt i andres bryllup (men også i aldre sammenhenger hvor en annen er hovedperson/æresgjesr, feks i noens bursdagsselskap). 

Det. Er. Feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kommer nok kanskje til å stikke deg ut om du går i en kjole med en knallsterk farge uansett farge...

Anonymkode: ae449...d0d

TS

Det er ikke planen, har både en lyseblå blomstrete og en dus grønn som alternativ. Har brukt begge disse før i bryllup, men har en ny (og veldig fin) rosa kjole som jeg gjerne ville bruke, men det blir nok i en annen anledning😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er greit, for jeg har alltid valgt rosa kjole i bryllup 😂 og 1 av de var neon rosa 🙈

Anonymkode: c1e4b...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 1.14):

Tradisjonelt sett så indikerer en rød kjole i et bryllup at man har liggi med brudgommen. 

Anonymkode: b83dc...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tradisjonelt sett så indikerer en rød kjole i et bryllup at man har liggi med brudgommen. 

Anonymkode: b83dc...4ea

Nei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres kjempefin ut, jeg synes du skal velge den hvis det er den du helst vil ha på deg!

Jeg var eneste bryllupdgjest i bunad en gang, min er ganske så prangende med mye farge og mye sølv. De fleste damene var pastellfargede så jeg skilte meg godt ut. Det var ikke en kjeft som brydde seg, brudepar, middag og taler var mye viktigere såklart :)

Anonymkode: 264f7...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei.

Jo

Anonymkode: 98326...e07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...