Gå til innhold

Noen som har D-LINK trådløs router


marta

Anbefalte innlegg

Jeg har nå installert både brebånd og trådløst nettverk til mine foreldre *krysomenhane*

Men jeg har ikke klart å lage en sikker nettverkskobling slik at evt naboer ikke klarer å "hække" seg inn på nettet dems.

Jeg trenger hjelp til kryptering. Forstår ikke det som står i veiledningen. (nettverket heter forøvrig "default" :ler: )

Noen som kan hjelpe en stakkars sjel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke den aktuelle routeren men sleit noe vannvittig når jeg skulle kryptere mitt eget nettverk da bruksanvisningen jeg fikk av nettleverandør ikke stemte overens i det hele tatt.

måtte ringe inn til nettleverandør og få de til å gjøre det derfra, kanskje verdt et forsøk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du ikke forsto da? Har du kommet deg inn på instillingssiden?

For å kunne hjelpe detaljert må du nesten oppgi nøyektig modellbeteglense på routeren for det er forskjellige menyer på de.

Det er vanligvis et hovedvalg for "Wireless" og så kan du velge å aktivere WEP. DA legger du inn nøkkel som alle trenger hvis de skal kunne koble seg til nettverket trådløst.

I denne menyen kan du også endre navnet på nettverket (SSID). Det er vanligvis også mulighet til å skjule SSID slik at de som skal koble seg på må ha dette i tillegg til nøkkelen, da blir det enda sikrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettverksleverandøren kunne ikke hjelpe meg for de hjelper ikke med trrådløse nettverk.

De kunne heller ikke svare meg på om jeg hadde en dynaisk ip adresse eller ikke :frustrert:

Vel, jeg kom meg ikke in på siden der jeg skal konfigurere nettverket. Tror jeg tar med meg hele utstyret til leverandøren og ber om hjelp der. Det er nok enklere en å få alt forklart via KG, men tusen takk for hjelp likevel :)

MVH Marta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimir ii

Det er enklest å sette opp nettverket fra en stasjonær PC, evt en bærbar som ikke kobler til trådløst. Om du kobler den bærbare til ruteren med en nettverkskabel er den pr definisjon stasjonær.

Gå inn i nettleseren, og skriv URL-en http://195.168.0.1 (tror jeg).

Logg på som Admin, passord finner du i veiledningen som følger med. Det samme gjelder korrekt url/ip-adresse til ruteren.

Velg "Wizard" og fyll ut informasjon etter hvert som du får beskjed om det.

Du skriver at du ikke vet om du har dynamisk eller fast IP: Sannsynligvis er den dynamisk. Prøv å velge PPPoE (Point to Point over Ethernet), i alle fall hvis du har Telenor.

Når dette er gjort, restarter du ruteren.

deretter går du inn på den bærbare, skanner etter trådløse nettverk, og velger nettverket ditt. Samtidig passer du på å velge samme krypteringsmetode som du valgte i ruteren, og legger inn det passordet som du la inn i ruteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...