AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #1 Skrevet 15. juni 2023 Ønsker synspunkt. Jeg er den som alltid avstår fra å nyte alkohol fordi samboer alltid drikker en 6pk øl når han drikker. Da avstår jeg fordi vi har barn og han begrenser seg ikke. Jeg blir sittende med ansvarsfølelsen iallefall. Om jeg kjøper meg vin, så blir det alltid til at samboer drikker vin fort og jeg ser at jeg kan bare avstå fordi han blir jo brisen før jeg har skjenket meg et glass. Så jeg får aldri tatt meg ett glass. Nå har jeg også hatt to svangerskap på rappen. I dag nevnte jeg til samboer at i morgen vil jeg kjøpe meg litt vin. (3 år siden sist) Da svarer han "jeg skal ha øl". Altså.. Blir det aldri MIN tur til å kose meg???han drikker jo øl hver helg! Blir så forbanna. Flere som har det slik.? Er ikke snakk om å drikke seg full her. Men å kose seg med et glass eller 2 når barna har lagt seg. Anonymkode: 878cf...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #2 Skrevet 15. juni 2023 Hvorfor kan ikke begge ta 1-2 glass når barna har lagt seg? Alle jeg kjenner gjør det.. 😅 Anonymkode: 7e0f9...42e 16
Gjest Warrior Skrevet 15. juni 2023 #3 Skrevet 15. juni 2023 Selvfølgelig er det greit å drikke litt alkohol selv om folk har barn, men ikke hver dag og ikke drikke seg full. Hvorfor kan ikke du ta deg ett glass eller to selv om han drikker litt også? Du drikker deg da ikke full regner jeg med? Nei vett du hva. Kos deg med ett glass og to du også
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Skrevet 15. juni 2023 Det handler om at han drikker seg brisen. Han tar ikke et glass eller 2 men bøtter nedpå. Anonymkode: 878cf...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #5 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det handler om at han drikker seg brisen. Han tar ikke et glass eller 2 men bøtter nedpå. Anonymkode: 878cf...3e4 Men det trenger jo ikke du å gjøre? Anonymkode: 05511...d0f 13
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #6 Skrevet 15. juni 2023 Synes han drikker alt for mye. Samboeren min hadde lik tendens, syntes øl er så godt at han godt kan bøtte nedpå, blir aldri full hjemme da. Nå har vi en regel om at han kan stoppe etter 3 halvlitere, med mindre han er på fest. Bare tull og ugreit å drikke en 6 pack når man er hjemme med barna. Tenker at 1. han har et alloholproblem eller2. Han er på vei til å få det. har du snakka med han på en skikkelig måte om dette? Anonymkode: d3b5d...698
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #7 Skrevet 15. juni 2023 Det at du avstår fra et glass eller veier ikke opp for at han drikker seg synlig beruset gang på gang. Jeg er helt for at en skal kunne ta et glass eller to forran barna, men de skal ikke trenge å se foreldre brisne. Så klarer ikke han begrense seg får han bare stå over helt. Klarer han ikke det har han et problem. Anonymkode: c3439...648 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #8 Skrevet 15. juni 2023 At begge, samtidig, drikker moderat med barn i nærheten synes jeg er ok. Slik er jeg oppvokst. Slik har vi det i familien nå. At en pappa, med barna til stedet, heller nedpå en six-pack. Det hadde jeg ikke akseptert uansett hvor edru jeg var. Anonymkode: 19d8b...64e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men det trenger jo ikke du å gjøre? Anonymkode: 05511...d0f Nei det er sant. Men synes kosen forsvinner når han alltid tyller nedpå fortest mulig. Han er ikke den som finner fram litt vin til oss begge så vi skal kose oss sammen. Han drikker mengder, gjerne i "skjul" og er plutselig bare brisen liksom. Jeg synes det er så turnoff at jeg avstår selv fordi jeg ser hvor det bærer. Han kan feks ha drukket 4 glass vin på kjøkkenet imens han lagde middag.(for å gi et konkret eksempel) Så jeg føler at om jeg skal få ta meg noe så kan han også avstå slik jeg gjør når han drikker. Synes også det er egoistisk av han. Å bare legg alt ansvar over på meg med og ikke begrense seg. Anonymkode: 878cf...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er sant. Men synes kosen forsvinner når han alltid tyller nedpå fortest mulig. Han er ikke den som finner fram litt vin til oss begge så vi skal kose oss sammen. Han drikker mengder, gjerne i "skjul" og er plutselig bare brisen liksom. Jeg synes det er så turnoff at jeg avstår selv fordi jeg ser hvor det bærer. Han kan feks ha drukket 4 glass vin på kjøkkenet imens han lagde middag.(for å gi et konkret eksempel) Så jeg føler at om jeg skal få ta meg noe så kan han også avstå slik jeg gjør når han drikker. Synes også det er egoistisk av han. Å bare legg alt ansvar over på meg med og ikke begrense seg. Anonymkode: 878cf...3e4 Og du lager en tråd der problemstillingen er at du aldri får kose deg med vin? Problemet ditt er at mannen har et alkoholproblem, med små barn til stedet. Anonymkode: 19d8b...64e 9 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er sant. Men synes kosen forsvinner når han alltid tyller nedpå fortest mulig. Han er ikke den som finner fram litt vin til oss begge så vi skal kose oss sammen. Han drikker mengder, gjerne i "skjul" og er plutselig bare brisen liksom. Jeg synes det er så turnoff at jeg avstår selv fordi jeg ser hvor det bærer. Han kan feks ha drukket 4 glass vin på kjøkkenet imens han lagde middag.(for å gi et konkret eksempel) Så jeg føler at om jeg skal få ta meg noe så kan han også avstå slik jeg gjør når han drikker. Synes også det er egoistisk av han. Å bare legg alt ansvar over på meg med og ikke begrense seg. Anonymkode: 878cf...3e4 Du får drikke vin når du er slanke hjemme da, eller sammen med venninner. Anonymkode: 05511...d0f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei det er sant. Men synes kosen forsvinner når han alltid tyller nedpå fortest mulig. Han er ikke den som finner fram litt vin til oss begge så vi skal kose oss sammen. Han drikker mengder, gjerne i "skjul" og er plutselig bare brisen liksom. Jeg synes det er så turnoff at jeg avstår selv fordi jeg ser hvor det bærer. Han kan feks ha drukket 4 glass vin på kjøkkenet imens han lagde middag.(for å gi et konkret eksempel) Så jeg føler at om jeg skal få ta meg noe så kan han også avstå slik jeg gjør når han drikker. Synes også det er egoistisk av han. Å bare legg alt ansvar over på meg med og ikke begrense seg. Anonymkode: 878cf...3e4 Hva sier han selv om at han drikker så mye? Anonymkode: 92893...09d
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 Drikker Whiskey nå jeg😅 Men om samboer blir full hver kveld vile jeg bekymret meg....
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #14 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei det er sant. Men synes kosen forsvinner når han alltid tyller nedpå fortest mulig. Han er ikke den som finner fram litt vin til oss begge så vi skal kose oss sammen. Han drikker mengder, gjerne i "skjul" og er plutselig bare brisen liksom. Jeg synes det er så turnoff at jeg avstår selv fordi jeg ser hvor det bærer. Han kan feks ha drukket 4 glass vin på kjøkkenet imens han lagde middag.(for å gi et konkret eksempel) Så jeg føler at om jeg skal få ta meg noe så kan han også avstå slik jeg gjør når han drikker. Synes også det er egoistisk av han. Å bare legg alt ansvar over på meg med og ikke begrense seg. Anonymkode: 878cf...3e4 Altså, dere har jo et totalt annet problem. At han har alkoholproblemer. Da kan du ikke forvente at han skal avstå, «bare fordi». Hvis jeg skal bare svare på hovedinnlegget ditt tenker jeg dere kan begge kose dere med et glass eller to, du også, selv om han drikker. Helsesøster sa til oss rett etter fødsel at det er greit man drikker, men det er fint om ikke begge blir brisne eller fulle. Vi drikker ikke så mye, men vi kan ta oss et glass eller to sammen. Når det er sagt, dere har et annet problem her. Anonymkode: 1419c...3ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #15 Skrevet 15. juni 2023 Min eks var lik, han hadde ett alkoholproblem. Han drakk også gjerne seks øl på kvelden opp til flere ganger i uken, og mer hvis det var tilgjengelig. Hadde jeg vin eller noe satt han å maste om jeg ikke ville ha ett glass vin, bare ett lite osv kun for at den skulle bli åpnet og han skulle få helt i seg resten. Sånn som du beskriver din samboer syns jeg det høres ut som han har ett problem og ikke klarer å begrense seg. Syns ikke det er greit å sitte å drikke når man har ansvar for barn, de kan både våkne, bli syke osv. Spesielt når man ikke klarer å begrense seg Anonymkode: b68f8...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #16 Skrevet 15. juni 2023 Hva skal man med alkohol når man har barn, tenker jeg..? Foreldre burde være total avholds, noe annet er barnemishandling. Anonymkode: d8a22...4d3
ueifh9w8yf98wfnhw9 Skrevet 15. juni 2023 #17 Skrevet 15. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skal man med alkohol når man har barn, tenker jeg..? Foreldre burde være total avholds, noe annet er barnemishandling. Anonymkode: d8a22...4d3 Barnemishandling? Snakker om nedtrykt bedehuskjerring... 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #18 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal man med alkohol når man har barn, tenker jeg..? Foreldre burde være total avholds, noe annet er barnemishandling. Anonymkode: d8a22...4d3 Det er så klart ingen mellomting. Anonymkode: 32d5c...ada
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #19 Skrevet 15. juni 2023 1. lage klar avtale med samboer om at dere drikker hver sin gang, spesielt om du også har lyst til å bli brisen for en gangs skyld, hvilket er forståelig. 2. Moderat alkoholinntak på begge etter klar avtale (virker urealistisk, men snakk med den ansvarsløse samboeren om det uansett, han skjønner det ikke av seg selv). 3. Samboer fortsetter i samme spor og du fortsetter å være avholds eller tar 1-3 glass vin over en lang kveld. 4. Du ordner jentetreff/vors/etellerannet så du også får drukket mer enn et glass. betinger at du kan stole på at samboer holder seg edru 5. ALVORLIG SAMTALE MED SAMBOER SOM ER TOTALT ANSVARSLØS OG I FERD MED Å UTVIKLE ET ALKOHOLPROBLEM OG SOM I TILLEGG DRITER I DINE BEHOV (OG FELLES BARN) Anonymkode: 89374...2e5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #20 Skrevet 15. juni 2023 Din mann har et alkoholproblem, og det bør tas tak i. Ingen barn fortjener å vokse opp med en alkoholisert forelder. Anonymkode: c139c...d53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå