Gå til innhold

Snakke om bryllupet med venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt helt skrekken for å bombadere venninnene mine med alle bryllupsplanene mine. Ikke har de spurt om noe om bryllupet heller. Så jeg har planlagt og snakket mest med blåmann, mamma og svigermor.

Egentlig har jeg jo dødslyst til å fortelle om alt, men jeg er så redd for at de kommer til å kjede vettet av seg, så jeg holder kjeft.

Men så tenkte jeg at kanskje de ikke spør siden jeg ikke sier noe. Så i dag så nevnte jeg forsiktig at jeg hadde vært å sett på kjole. Og jeg hadde kanskje håpet at de hadde spurt litt om kjolen, men det ble bare feid vekk ved at det ble pratet om noe annet..................Jeg må innrømme at jeg ble veldig skuffet. Men på en annen side så gidder ikke jeg å sitte å velte ut info om ting som ikke innteresserer de.

Måtte bare få det ut. :tristbla::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Jeg har et par venninner som spør om bryllupet og som jeg forteller ting til. Ikke alle detaljer naturligvis, men f.eks. forteller at nå har vi bestilt ringer, jeg har funnet undertøy osv.

Det som jeg synes er mest trist, er at forloveren min er den som er aller mest uinteressert i bryllupet mitt. Det er skuffende..

Jeg slet mer med dette du sliter med i begynnelsen, nå synes jeg det er stas å bare planlegge sammen med Lassiemannen sånn at vi har litt "hemmeligheter" og overraskelser til bryllupet, jeg - men jeg skulle nok absolutt ønske at min forlover hadde vært bare bittelitt mer engasjert.

Skrevet

Skjønner godt at det er leit for dere begge. :klem:

Skrevet

Stakkars...

Jeg har heldigvis ikke de samme erfaringene. Her vil gjerne venninnene mine snakke om bryllupet mer enn det jeg vil (vil jo at noe skal komme som en overraskelse!). Storesøsteren min er også helt "vill". Kan kanskje ha noe med at jeg har venninner og søster som har giftet seg for ikke så lenge siden. De husker hvor spennende det var selv.

Nå skal det sies at jeg også har en ugift forlover, og hun er veldig ivrig! (Hun bruker å si at skulle tro det var hun som skulle gifte seg.) Forloveren min er med på planlegging av pynt, invitasjoner og kjolevalget. Jeg er henne evig takknemlig :klem:

Skrevet

Er det lenge til du skal gifte deg? For halvanna år sidan, då vi nett hadde forlova oss, hadde eg fryyykteleg lyst til å prate masse bryllup med venninner, men då syns dei det var ein heil evigehet til, så det vart ikkje så mykje prat. No, når det berre er 5 mnd att til vi giftar oss spør dei kjempe-masse! Så det blir nok betre når det nærmar seg, skal du sjå.. I mellomtida får du søke trøst i oss likesinna her på KG!!

Skrevet
Er det lenge til du skal gifte deg? For halvanna år sidan, då vi nett hadde forlova oss, hadde eg fryyykteleg lyst til å prate masse bryllup med venninner, men då syns dei det var ein heil evigehet til, så det vart ikkje så mykje prat. No, når det berre er 5 mnd att til vi giftar oss spør dei kjempe-masse! Så det blir nok betre når det nærmar seg, skal du sjå.. I mellomtida får du søke trøst i oss likesinna her på KG!!

Samme her :)

Skrevet
Er nok noen som er misunnelige...

Oh nokon som rett og slett ikkje forstår "greia" med bryllup. Eg hata alt sånt jente-dill før eg møtte min kjære og fann ut at vi nok sannsynlegvis kom til å gifte oss ein gang vi også. :ler:

Skrevet

Jeg skal gifte meg til sommeren, så det er ikke så lenge til. Men det var godt å få det ut og høre at det var noen i samme båt.

Skrevet
Er nok noen som er misunnelige...

Ehh, nei...

Men jeg synes det er utrolig lite interessant å høre på Bridezillas legge ut om bryllupsplanene lang tid i forveien...

Mennesker har forskj interesser. jeg finner det også svært uinteressant å høre på bilgale folk snakke om nyeste BMWen de har kjøpt, fotballresultater osv.

Problemet med bridezillaene er at plutselig dreier hele livet deres seg om bryllup, og de har nesten ingenting annet de interesserer seg for. Da kan det være vanskelig å være vennine med dem, hvis de ikke selv klarer å skjønne galskapen i situasjonen..

Skrevet

Jeg tenker det samme som deg Blå, ønsker ikke å overøse venninnene mine med detaljer, og venter til de stiller spørsmål før jeg forteller. Jeg tror bare vi må innse at ikke alle er like interesserte i bryllup - selv ikke når det er nære venninner som gifter seg. Men jeg forstår at det kan være sårende! Spesielt hvis forloveren ikke er særlig interessert igang - jeg har to forlovere og ingen av dem viser noe veldig interesse ennå, men jeg satser på at det kommer seg når det nærmer seg. Selv om det for oss føles som om det er kort tid til sommerbryllupet - så har nok mange rundt oss et litt annet tidsperspektiv. Så i mellomtiden planlegger jeg med min ivrige søster, mamma og gifte venninner (som vet hvor stas det er!) - og gleder meg over tiden vi er inne i! ;)

Skrevet

For det første: Er man bridezilla hvis man gleder seg til sitt eget bryllup? Er det ikke normalt å ha lyst til å dele gleden sin med andre? Slik som Blå beskriver det her er det direkte latterlig å bringe opp bridezilla-temaet.

Skjønner godt at du er lei deg. Men du må vel bare smøre deg med tålmodighet. Skjønner godt at venninnene dine ikke vil snakke bryllup når det er ett og et halvt år til (eller noe i den duren). Det ville ikke jeg ha gidda å høre på heller. Det ligger så langt frem i tid... De kommer nok til å spørre mer når tida går, skal du se :)

Vet du, Veslo, jeg har VELDIG vanskelig for å forestille meg at du ikke var opptatt av bryllup før du traff mannen. Har forestilt meg at du er den type jente som har drømt om bryllup siden du kunne gå :ler:

Skrevet
Vet du, Veslo, jeg har VELDIG vanskelig for å forestille meg at du ikke var opptatt av bryllup før du traff mannen. Har forestilt meg at du er den type jente som har drømt om bryllup siden du kunne gå  :ler:

Nei, er du galen!!! Hehe.. Eg kunne spy av bryllup og jentefjas eg!! Er skikkeleg gutte-jente, og det har eg i grunnen vore heile livet, eg har aldri tenkt over om eg kom til å bli gift ein gong! Men etter eg traff mannen, og det var vårt bryllup som låg i framtida ein gong, vart det noko heilt anna. Tanken på at eg skulle gifte meg med han gjorde at jente-ting som blomar og kjolar og slikt vart kjempe-spennande og kosleg, alt fordi vi har lyst til å gjere VÅR spesielle dag heile unik. Hihi...

Gjest Bride to be
Skrevet

Vi må vel også innse at ikke alle er like opptatte av dette som oss selv...

Skrevet
Vi må vel også innse at ikke alle er like opptatte av dette som oss selv...

Nei selvfølgelig, det regner jeg da heller ikke med. Det er jo ikke deres bryllup.

Men jeg synes det er trist at de ikke hadde lyst til å høre mer om kjoletittinga mi. Jeg kunne faktisk trengt litt hjelp. Og sånn ellers så pleier jo venninner å hjelpe hverandre med mer eller mindre interessange/uinteressange ting.

Men når det gjelder dette bryllupet så er det som det er et IKKE TEMA. Og det skal ikke snakkes om.

Og jeg har heller ikke sagt noe, som sagt. Jeg tror alt de vet om bryllupet er datoen.

Skrevet

Høres nå litt rart ut. Kanskje du skal spørre en av dem, feks forloveren din, om hun vil hjelpe deg med kjoleshopping? Da involverer du henne også og det blir mer interessant for henne.

Jeg er veldig lite interessert i å høre om andres bryllup og ikke så veldig pratsom om mitt eget. Jeg glemmer å snakke om det når jeg møter hun som skal være forloveren min.

(men nå tror jeg at det nærmer seg utdrikkingslag og DA blir det sikkert mye snakk, tenker jeg)

Skrevet

Joda forloveren min er informert i det meste. Men hun er mye ute å reiser, så jeg får ikke planlagt så mye med henne ennå. Men hun er kjempegrei altså, og er interessert i å høre. Det er de jeg møter daglig jeg ikke forteller noe til.

Skrevet

Tror også at måten man fremlegger det man vil fortelle om bryllupet har mye å si. Vet jeg reagerer negativt om noen bare vil øse over meg alle mulige og umulige detaljer. Om noen spør meg om råd så blir jeg straks mer interessert og vil gjerne hjelpe til, lytte og komme med ideer. Kanskje også enklere om man snakker om slike ting på "tomanns-hånd", så føler ikke gjengen at alt annet en bryllup er uviktig, for å sette det på spissen.

Dette ble et litt generelt svar og ikke rettet mot deg spesielt, Blå. :)

Skrevet

Skjønner godt at du syns det er litt kjedelig hvis ingen av venninnene dine er noe interessert. Om man ikke er så opptatt av bryllup så går det vel an å være litt grei mot venninnen sin alikvel?

Godt at du har oss er på KG da blå? :kose:

Skrevet

Jeg er en av de venninnene som synes det er virkelig kjedelig å høre om bryllup. Problemet er også at den vordrende brud er så veeeldig inne i sin egen verden!

Hadde det vært en vanlig fest, kunne vi snakket litt om menyen og så snakket om noe annet etterpå. En vordrende brud vil gjerne snakke om menyen i en time, etter min erfaring.

Jeg hjelper gjerne til, og kan godt bli med å se på kjole. Èn gang. Jeg kan godt se over invitasjonsteksen når den er ferdig. Man jeg gidder ikke sitte i en halvtime og diskutere ett ord.

Det blir liksom så veldig mye med mange bruder. Derfor ligger jeg heller unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...