Gå til innhold

Hvor lang sommerferie har lærerne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når starter de sommerferien og når er ferien over? 

Anonymkode: b0a21...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

4 uker i juli og en i juli/aug. Før og etter denne perioden har man undervisningsfri og avspaserer noe av det man har jobbet overtid resten av året. Nesten som alle andre, lærerne får bare ikke ta ut ferie på andre tidspunkter. Høst, jul, påske og vinter er undervisningsfri, men med mye for-og etterarbeid. Har fri røddagene.

Anonymkode: bd955...d3c

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra 16.juni- 17.august dvs 2 mnd. 

Anonymkode: dcde7...920

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siste arbeidsdag for meg er i år 22/6, første etter sommeren er 15/8.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

4 uker i juli og en i juli/aug. Før og etter denne perioden har man undervisningsfri og avspaserer noe av det man har jobbet overtid resten av året. Nesten som alle andre, lærerne får bare ikke ta ut ferie på andre tidspunkter. Høst, jul, påske og vinter er undervisningsfri, men med mye for-og etterarbeid. Har fri røddagene.

Bare en lærer som kan svare sånn. 😂

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem er det som har avslutninger/undervisning med elevene den siste uka, siden siste skoledag er 22. juni?

Anonymkode: 6ffcc...e7e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her går lærerne av 16.juni og starter 14.august 

Anonymkode: f4159...4f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så? Hvis noen hadde spurt hvor lang ferie rørleggere pleier å ha, er det vel ingen som ler av at rørleggere svarer ut i fra egen erfaring?

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er riktig.

• Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada kom med det svadaet som dere alltid gjør...

Lærere må være eneste yrket hvor man "avspaserer" timer man ikke har jobbet. Må være ganske fint igrunnen. 

Anonymkode: a2a3d...139

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lærere må være eneste yrket hvor man "avspaserer" timer man ikke har jobbet. Må være ganske fint igrunnen. 

Hvorfor tror du ikke de har jobbet disse timene?

Anonymkode: 64380...433

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber alle timene jeg skal. Hvis du synes det virker så fint, er det bare å bli lærer. 😊 Jeg stortrives.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forøvrig, det virker som mange er sjalu på lærernes ferier/avspassering. Jeg vil oppfordre alle de til å omskoleres og bli lærere selv. Da får dere det samme ferieopplegget😃

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva får deg til å tro at det ikke er vanlig å jobbe de timene man skal? Tenker du at rettebunker og tentamen retter seg selv? Opplegg og rapporter skrives av…noen andre?  

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Atter en tråd om hvor lite lærere jobber og hvor mye de avspaserer...
Synd at ikke alle de som er så misunnelige og nedlatende kan bli lærer og jobbe i denne jobben som de synes høres så lettvint ut, for vi trenger mange flere lærere.
Det er jo også rart at ikke flere vil ha denne jobben siden den fremstilles som både evig godt nok betalt og med masse fri (sitat folk her på KG i sånne her tråder).

Jeg er sjeleglad jeg "bare" er kulturskolelærer. Har prøvd livet som vikar i grunnskolen pluss at jeg har hatt opplegg i grunnskolen som kulturskolelærer, og tror jeg hadde klikka i vinkel og blitt utbrent på under ett år om jeg skulle ha jobbet 100% som lærer.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor er dette?

Jeg jobber på vgs. Siste skoledag er 22.juni. Første skoledag neste skoleår er 14.august. Ferien er imidlertid like lang som hos de fleste andre, 5 uker. Resten av friperioden er resultat av komprimert arbeidsår. 

Anonymkode: 489bb...de7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Altså,det er så mange forskjellige jobber,med forskjellige arbeidsoppgaver, lønn og hvor mye og når man kan ta fri eller avspasere. Noen jobber har skikkelig bra frynsegoder,noen reiser mye i jobben,noen får flotte julegaver og bonuser fra arbeidsplassen. Man kan ikke gå rundt å være misunnelig på andres jobb... Da må man nesten bare bytte da,og ta den jobben selv? 

Anonymkode: d1a36...878

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forøvrig, det virker som mange er sjalu på lærernes ferier/avspassering. Jeg vil oppfordre alle de til å omskoleres og bli lærere selv. Da får dere det samme ferieopplegget😃

Hvorfor skulle man være sjalu på lærere? Å holde styr på en gjeng med villstyringer passer ikke for meg.

Men har da nok kjennskap til å ha fått med meg fra lærervenner at de ikke har jobbet alle de timene de får "avspasert". Det er det som jeg snakker om her, ikke hele læreryrket. Det kan vi ta en annen gang kanskje? For det er mye å ta tak i der også, positivt og negativt.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva får deg til å tro at det ikke er vanlig å jobbe de timene man skal? Tenker du at rettebunker og tentamen retter seg selv? Opplegg og rapporter skrives av…noen andre?  

Jeg tenker at her skal man ikke tro, men vite. Jeg stoler mer på mine lærervenner enn på anonyme brukere på KG gitt...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...