Gå til innhold

Fine navn med negative assosiasjoner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer du på noen navn som egentlig ikke er stygge eller belastende, men som du ikke liker pga assosiasjoner? Hvilke og hvorfor?

Anonymkode: c2a07...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vidkun, Otto, Augusto, Trym, Simen.

Anonymkode: 30dbb...7d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Assosiasjoner er gjerne det som gjør navn belastende, men det er mulig jeg misforstår. :klo: 

Jeg synes for eksempel Vidkun er veldig fint, men de åpenbare assosiasjonene gjør at det er umulig å like det likevel. 

Av mer vanlige navn som mange liker, klarer jeg ikke Sverre. Det er på grunn av at jeg har opplevd overgrep fra en med det navnet. 

Anonymkode: e6203...498

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker på Anders. Superfint navn, som broren min het. Han er død nå, og døde som barn. Når jeg hører navnet i andre sammenhenger så tenker jeg på min bror OG på Breivik. Skikkelig irriterende. Fødte et barn like før terroren, og jeg hadde Anders øverst på listen om det ble en gutt. Det ble jente og jeg har bare jenter og skal ikke ha flere barn. 

Så ja, superfint navn som jeg ville brukt men som nå har delvis negative assosiasjoner. 

(Så har jo nevnte negative Anders byttet navn til Fjottolf, det passer ham bedre.)

Anonymkode: 32894...c8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker på Anders. Superfint navn, som broren min het. Han er død nå, og døde som barn. Når jeg hører navnet i andre sammenhenger så tenker jeg på min bror OG på Breivik. Skikkelig irriterende. Fødte et barn like før terroren, og jeg hadde Anders øverst på listen om det ble en gutt. Det ble jente og jeg har bare jenter og skal ikke ha flere barn. 

Så ja, superfint navn som jeg ville brukt men som nå har delvis negative assosiasjoner. 

(Så har jo nevnte negative Anders byttet navn til Fjottolf, det passer ham bedre.)

Drit nå i terroristen. Ikke la han ødelegge navnet! Anders er et veldig vanlig navn. Om du kaller sønnen din Anders vil du assosiere navnet med han og ikke den verdiløse tufsen.

Anonymkode: f36c5...d5d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drit nå i terroristen. Ikke la han ødelegge navnet! Anders er et veldig vanlig navn. Om du kaller sønnen din Anders vil du assosiere navnet med han og ikke den verdiløse tufsen.

Anonymkode: f36c5...d5d

Joda. Og jeg hadde brukt navnet om jeg fikk en gutt. Men det er irriterende at den verdiløse tufsen delvis har tatt over navnet. Skal ikke ha flere barn, men kanskje et av barnebarna får det navnet? Skal ikke mase og presse altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...