Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #41 Del Skrevet 14. juni 2023 Hasselnøtter skrev (1 minutt siden): Det står ikke noe i hovedinnlegget om at du har oppdatert telefonen, tvert imot skriver du at det er noe man ikke kan forvente. Det er det jeg svarer på. At jo, det kan man forvente. Hva om det blir rullet ut en programvareoppdatering det sekundet du er på arbeid og venter på en viktig telefon, du har derfor ikke mulighet til å gjøre dette nå. Du tenker at den kan vente til arbeidsdagen er over. Samtidig som du sitter i møte, blir varselet sendt ut, men du får ikke dette. Hvem skal man skylde på da tenker du? Forstår du hvor jeg vil hen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. juni 2023 #42 Del Skrevet 14. juni 2023 goldlion skrev (15 minutter siden): Dette er jo noe tull, og burde kun bli sendt til de få som bor steder hvor alarmene ikke høres. Det er helt usannsynlig at det blir krig siden vi er med i NATO. Ingen tør å kødde med NATO. Når det gjelder atomfare eller naturkatastrofer så vil jo de kunne sende sms til alle uansett. Denne alarmen på mobilen skaper bare unødvendig frykt. Jeg hadde vært glad om jeg ikke fikk. Ja, unødvendig mange som tror at det er en militær fare. Det eneste vi kan risikere å oppleve, som NATO-land, er sabotasjeaksjoner. Det er ikke slik at det er en risiko for å bli angrepet med fly, raketter/missiler, torpedoer, bakkestyrker etc. Virker helt utenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 14. juni 2023 #43 Del Skrevet 14. juni 2023 1 minutt siden, Søtnosen95 said: Hva om det blir rullet ut en programvareoppdatering det sekundet du er på arbeid og venter på en viktig telefon, du har derfor ikke mulighet til å gjøre dette nå. Du tenker at den kan vente til arbeidsdagen er over. Samtidig som du sitter i møte, blir varselet sendt ut, men du får ikke dette. Hvem skal man skylde på da tenker du? Forstår du hvor jeg vil hen? Hvorfor må man skylde på noen? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. juni 2023 #44 Del Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (17 minutter siden): Jeg vil tro at de aller fleste ønsker å få med seg om uhellet er ute. Tenker derfor at nytteverdien er høy. Vi bruker penger på alt mulig annet tull, de kan gjerne sette av en liten slant av de stakkars skattepengene for å løse dette på en mer tilfredsstillende måte. Men du, slutt a - igjen, dette var en test. De driver da altså på med å løse dette på en mer tilfredsstillende måte. Hva i all verden i dette er det du ikke klarer å forstå? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #45 Del Skrevet 14. juni 2023 vedkommende mente at man kun har seg selv å skylde på, siden det er forventet at mobilen skal være i en spesifikk tilstand til enhver tid. Du får rette dette spørsmålet til han, da dette var et tilsvar til det han kom med. Gibralfaro skrev (6 minutter siden): Hvorfor må man skylde på noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 14. juni 2023 #46 Del Skrevet 14. juni 2023 Just now, Søtnosen95 said: vedkommende mente at man kun har seg selv å skylde på, siden det er forventet at mobilen skal være i en spesifikk tilstand til enhver tid. Du får rette dette spørsmålet til han, da dette var et tilsvar til det han kom med. Ok, ble litt forvirret når du spurte "Hvem skal man da skylde på tenker du?". For der virker du som du behøver noen å skylde på for at du ikke fikk varselet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #47 Del Skrevet 14. juni 2023 Gibralfaro skrev (Akkurat nå): Ok, ble litt forvirret når du spurte "Hvem skal man da skylde på tenker du?". For der virker du som du behøver noen å skylde på for at du ikke fikk varselet. Ja der er flere tilsvar og kommentarer mellom meg og «hasselnøtter». Det var ment som et tilsvar til det at han mente det var min egen feil. Når det er sagt, så synes jeg jo at varselet skal nås ut til alle. Det er dermed myndighetenes ansvar å sikre at alle får dette, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 14. juni 2023 #48 Del Skrevet 14. juni 2023 Just now, Søtnosen95 said: Når det er sagt, så synes jeg jo at varselet skal nås ut til alle. Det er dermed myndighetenes ansvar å sikre at alle får dette, mener jeg. Hvilke andre løsninger finnes hadde fungert bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda79 Skrevet 14. juni 2023 #49 Del Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (1 minutt siden): Ja der er flere tilsvar og kommentarer mellom meg og «hasselnøtter». Det var ment som et tilsvar til det at han mente det var min egen feil. Når det er sagt, så synes jeg jo at varselet skal nås ut til alle. Det er dermed myndighetenes ansvar å sikre at alle får dette, mener jeg. Er jo det de jobber med. For å finne ut hvor det feiler så må de tester slik de gjorde i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #50 Del Skrevet 14. juni 2023 Gibralfaro skrev (Akkurat nå): Hvilke andre løsninger finnes hadde fungert bedre? Det er det de må finne ut av, for dette fungerer åpenbart ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 14. juni 2023 #51 Del Skrevet 14. juni 2023 1 minutt siden, Søtnosen95 said: Det er det de må finne ut av, for dette fungerer åpenbart ikke. Det var ingen som forventet at dette skulle fungere opimalt. Det er derfor man tester. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 14. juni 2023 #52 Del Skrevet 14. juni 2023 Her tror jeg Darwin slår til. De mest tilpasningsdyktige overlever. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. juni 2023 #53 Del Skrevet 14. juni 2023 Vi kommer da ikke til å bli angrepet helt plutselig uansett. Man vet vel når det lønner seg å følge ekstra med med tanke på angrep. Ellers er det jo andre ting som kan skje akutt, men man får beskjed på andre måter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #54 Del Skrevet 14. juni 2023 17.11 skrev (3 minutter siden): Det var ingen som forventet at dette skulle fungere opimalt. Det er derfor man tester. Er ikke det innlysende vel? Problemet oppstår om de ruller ut dette, tiltross for at det er store mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 14. juni 2023 #55 Del Skrevet 14. juni 2023 1 minutt siden, Søtnosen95 said: Det er det de må finne ut av, for dette fungerer åpenbart ikke. 25 minutter siden, Søtnosen95 said: Det var for å få frem at det finnes bedre måter å løse dette på Du vet altså at det finnes bedre måter å løse det på, men du vet ikke om noen konkrete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #56 Del Skrevet 14. juni 2023 Gibralfaro skrev (Akkurat nå): Du vet altså at det finnes bedre måter å løse det på, men du vet ikke om noen konkrete? Korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 14. juni 2023 #57 Del Skrevet 14. juni 2023 4 minutter siden, Søtnosen95 said: Er ikke det innlysende vel? Problemet oppstår om de ruller ut dette, tiltross for at det er store mangler. De TESTER sytemet. Det er ikke rullet ut som 100% opertivt. Dette er jo selve definisjonen av å teste produktet før det blir lansert som funksjonabelt og operativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 14. juni 2023 #58 Del Skrevet 14. juni 2023 2 minutter siden, Søtnosen95 said: Korrekt. Da blir jo det ren spekulasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #59 Del Skrevet 14. juni 2023 Hedda79 skrev (11 minutter siden): Er jo det de jobber med. For å finne ut hvor det feiler så må de tester slik de gjorde i dag. Tror du jeg har en IQ på 50? Hør her. DERSOM denne varslingstjenesten krever: 1. At programvaren til enhver tid er oppdatert. 2. At mobilen ikke er i flymodus, avslått eller i andre tilstander. 3. At man befinner seg innenfor det og det området. Da mener jeg at varslingstjenesten er mangelfull og de bør løse dette på en annen måte. Jeg forstår selvsagt at det idag var en test. Problemet er om de ruller ut dette varslingssystemet med slike krav, det bør det ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. juni 2023 #60 Del Skrevet 14. juni 2023 (endret) Har en BV5900 fra 2020 denne har Android 9 og så ikke at det var noen oppdateringer siste oppdatering lagt ut 5 November 2020 hvorfor kvitte seg med noe som fungerer i disse miljøtider ? dette er for dårlig minner mye om DAB+Fadesen jada alle skal få DAB+ så viste det seg at mange landsdeler ble sittende uten radio utbyggingen stoppet opp Min tante på 81 år har jobbet som vaskekone i 60 år eller no hun har bare en Doro tastetelefon hun fikk heller ikke noe melding Endret 14. juni 2023 av Maskinfører 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå