Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 #1 Skrevet 14. juni 2023 (endret) . Endret 9. september 2023 av Søtnosen95 7
Hedda-78 Skrevet 14. juni 2023 #2 Skrevet 14. juni 2023 Sannsynligvis jobber de jo med å få til akkurat det. De er bare ikke helt i mål ennå. Dette var bare første test. Slapp av. 32 7
Blueberrysmoothie Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Slapp av. Dette var bare en test. Det er ikke den ferdige ordningen. Pust rolig 17 1 2
Frøken888 Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Det er ditt ansvar å ha en oppdatert mobil og innstillinger stilit inn rikitg. Når du ikke har det så kan du virkelig ikke klage på myndighetene 😅 38 6
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2023 (endret) Frøken888 skrev (5 minutter siden): Det er ditt ansvar å ha en oppdatert mobil og innstillinger stilit inn rikitg. Når du ikke har det så kan du virkelig ikke klage på myndighetene 😅 Vel, vi har bygget romferger og sendt mennesker til månen. Det bør ikke være så vanskelig å overstyre dette ☺️ Ikke kom her å fortell meg at du aldri har mobilen i flymodus og du aldri noensinne ikke oppdaterer mobilen det sekundet den er ute.. 😂 Endret 14. juni 2023 av Søtnosen95 5
Frøken888 Skrevet 14. juni 2023 #6 Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (1 minutt siden): Vel, vi har bygget romferger og sendt mennesker til månen. Det bør ikke være så vanskelig å overstyre dette ☺️ Ikke kom her å fortell meg at du aldri har mobilen i flymodus, du aldri har den på lydløs og du aldri noensinne ikke oppdaterer mobilen det sekundet den er ute.. 😂 Så klart, men da får jeg heller daue og ta den konsekvensen. Men siden alle har mobiler så merker jeg det vel på nabolaget hvis de går i panikkmode. Man kan ikke pålegge myndighetene alt. Noe ansvar får man ta selv å 😊 20 3
Chailatte Skrevet 14. juni 2023 #7 Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (1 minutt siden): Vel, vi har bygget romferger og sendt mennesker til månen. Det bør ikke være så vanskelig å overstyre dette ☺️ Ikke kom her å fortell meg at du aldri har mobilen i flymodus, du aldri har den på lydløs og du aldri noensinne ikke oppdaterer mobilen det sekundet den er ute.. 😂 Det funker selv om den er på lydløs, min er alltid på lydløs og den gaulet som bare dét kl 12 i dag, på høyeste volum. Uansett, dette er bare første test. Jeg har og vært innom og gitt tilbakemelding (det oppfordrer de alle til å gjøre), de hadde møte med tilbakemeldingene og resultatet i dag, og skal teste igjen i februar. Om du tillater at mobilen oppdaterer seg automatisk slipper du også å følge med, jeg får bare beskjed av mobilen å passe på å lade den i natt for da laster den inn ny oppdatering. 7
Me for life Skrevet 14. juni 2023 #8 Skrevet 14. juni 2023 (endret) Det var en test. En test for å finne ut hvem som ikke får varsel og hvorfor. Du må virkelig vært ute etter noe å krangle om når du kaver deg sånn opp om dette. Pust og google den fulle definesjonen av hva test er. Ang. oppdatering av mobilen, det er din jobb, de fleste mobiler ber om det automatisk, så dette er ikke noe du kan klage på hvis ikke det er gjort. Endret 14. juni 2023 av Me for life Skrivefeil 15 3
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2023 Frøken888 skrev (Akkurat nå): Så klart, men da får jeg heller daue og ta den konsekvensen. Men siden alle har mobiler så merker jeg det vel på nabolaget hvis de går i panikkmode. Man kan ikke pålegge myndighetene alt. Noe ansvar får man ta selv å 😊 Dette er det merkeligste utsagnet jeg har hørt i år. Gratulerer. Dersom en atombombe er på vei mot oss, hvem er de første som blir varslet om dette? Den vanlige mannen i gata? Nei selvfølgelig ikke. Vi er et samfunn som jobber sammen for at hvert enkelt individ skal ha det godt. Det er selvsagt myndighetene sitt ansvar at slik viktig informasjon kommer ut til alle og enhver så raskt som mulig, hvis ikke kan vi jo bare leve uten en myndighet. Hvilket «samfunn» ville vi fått da? De første som vet om dette er jo militæret og myndighetene, alle «der oppe», de som jobber med det. Hvorfor jobber de med det tror du? Hva er bakgrunnen for at de har den jobben de har? Det kan du jo tenke over. Dette ble bare for dumt. Forklare noe slikt til en voksen dame 😅 skal høre mye rart før ørene detter av. 5
Capt. Obvious Skrevet 14. juni 2023 #10 Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (12 minutter siden): Vel, vi har bygget romferger og sendt mennesker til månen. Det bør ikke være så vanskelig å overstyre dette ☺️ Ikke kom her å fortell meg at du aldri har mobilen i flymodus og du aldri noensinne ikke oppdaterer mobilen det sekundet den er ute.. 😂 Vanskelig å fly til månen, men det er i det minste en sammenheng der man kontrollerer alt. Det finnes flere mill. telefoner i Norge alene, så ikke realistisk å tro at det skal fungere på alle. Noen vil alltid ha for gamle telefoner uansett. Uansett er dette bare et tillegg til tyfonene og melding gitt på radio/tv osv. så det er ikke slik at man går glipp av info dersom man ikke har mobiltelefon. 5
Maskopi Skrevet 14. juni 2023 #11 Skrevet 14. juni 2023 Frøken888 skrev (17 minutter siden): Det er ditt ansvar å ha en oppdatert mobil og innstillinger stilit inn rikitg. Når du ikke har det så kan du virkelig ikke klage på myndighetene 😅 Jeg har iPhone 14 med nyeste IOS, hadde dekning og var tilkoblet nett. Fikk ingen varsel. Kan jeg klage på myndighetene? 🤷♀️ 5
Me for life Skrevet 14. juni 2023 #12 Skrevet 14. juni 2023 https://www.nodvarsel.no/gi-din-tilbakemelding? 1
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2023 Capt. Obvious skrev (1 minutt siden): Vanskelig å fly til månen, men det er i det minste en sammenheng der man kontrollerer alt. Det finnes flere mill. telefoner i Norge alene, så ikke realistisk å tro at det skal fungere på alle. Noen vil alltid ha for gamle telefoner uansett. Uansett er dette bare et tillegg til tyfonene og melding gitt på radio/tv osv. så det er ikke slik at man går glipp av info dersom man ikke har mobiltelefon. Sett Elon musk på saken, kanskje det blir en løsning. Det er ikke umulig, det er fullt gjennomførbart. Spørsmålet er bare hvilke ressurser de setter inn i dette og hvilke/hvor mange gode hoder de har til rådighet for å dra det hele i havn på en god måte. Gikk tyfonene av idag? Hvis de gjorde det er det hvertfall skremmende. Hørte ikke en lyd noe sted. Til informasjon, jeg har en splitter ny iPhone 14 som ble kjøpt for to måneder siden. 4
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #14 Skrevet 14. juni 2023 Maskopi skrev (5 minutter siden): Jeg har iPhone 14 med nyeste IOS, hadde dekning og var tilkoblet nett. Fikk ingen varsel. Kan jeg klage på myndighetene? 🤷♀️ Samme her. 2
ops2 Skrevet 14. juni 2023 #15 Skrevet 14. juni 2023 Rart dette, jeg har en gammel Huawei, aner ikke om den er oppdatert.... Jeg bryr meg ikke. Jeg bruker mobil veldig lite, jeg har ikke engang abonnent. Jeg betaler inn et par hundrelapper når det trengs. Men jeg fikk nødvarselet. Det kan ikke være hva telefonen koster som betyr noe. 6 1
Tøvftta Skrevet 14. juni 2023 #16 Skrevet 14. juni 2023 Du er nok garantert dau før myndighetene må sende ut ett ekte varsel her i Norge 😊 Så bare tell til ti og tenk på noe fornuftig. 2 1
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #17 Skrevet 14. juni 2023 Tøvftta skrev (2 minutter siden): Du er nok garantert dau før myndighetene må sende ut ett ekte varsel her i Norge 😊 Så bare tell til ti og tenk på noe fornuftig. Om du tror det er på grunn av dødsangst tar du feil. Dette er en prinsippsak. Skal det varsles, skal alle varsles. Enkelt og greit. 5
Capt. Obvious Skrevet 14. juni 2023 #18 Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (4 minutter siden): Sett Elon musk på saken, kanskje det blir en løsning. Det er ikke umulig, det er fullt gjennomførbart. Spørsmålet er bare hvilke ressurser de setter inn i dette og hvilke/hvor mange gode hoder de har til rådighet for å dra det hele i havn på en god måte. Gikk tyfonene av idag? Hvis de gjorde det er det hvertfall skremmende. Hørte ikke en lyd noe sted. Til informasjon, jeg har en splitter ny iPhone 14 som ble kjøpt for to måneder siden. Joda, det meste er løsbart, men til hvilken pris kontra hvilken nytteverdi. Dette systemet blir jo stadig bedre, men å oppnå absolutt 100% vil sannsynligvis være veldig kostnadsdrivende sett opp mot nytteverdien. Sånn hvis man først sammenligner månelandingen som selvsagt var en stor bragd, så bør man også vite at man tilnærmet ikke hadde budsjett å forholde seg til. USA skulle til månen koste hva det koste ville.
Druid Skrevet 14. juni 2023 #19 Skrevet 14. juni 2023 Søtnosen95 skrev (24 minutter siden): og du aldri noensinne ikke oppdaterer mobilen det sekundet den er ute.. 😂 Dette er snakk om ganske gamle oppdateringer, og hvis du har iPhone, har du ignorert minst en ekstremt alvorlig oppdatering. 3
Søtnosen95 Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #20 Skrevet 14. juni 2023 Druid skrev (Akkurat nå): Dette er snakk om ganske gamle oppdateringer, og hvis du har iPhone, har du ignorert minst en ekstremt alvorlig oppdatering. Jeg har en ny iPhone 14. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå