AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #21 Del Skrevet 14. juni 2023 Bare si du desverre ikke har mulighet mtp tid og økonomi. Hadde hun spandert hadde det vært noe å kanskje vurdere, men uansett en uke + lang reisevei er unødvendig for noe så uviktig som et bryllupp, søster eller ei. Anonymkode: 2b3a9...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #22 Del Skrevet 14. juni 2023 Hvis bryllupet blir så dyrt, må man snakke med gjestene i forkant synes jeg. Vet også at jeg ikke hadde digget å reise et sted med stor tidsforskjell for kort tid. Jetlag er forferdelig Anonymkode: a2ac5...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #23 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg tenker at alle som gifter seg langt unna regner med at ikke alle kan, men blir glad for de som faktisk kommer. Og det er lov å melde avbud til bryllupp. Uten å måtte begrunne også. Det er jo derfor man inviterer med en svarfrist. Hvis ikke hadde man sendt ut en beordring om oppmøte tenker jeg. Anonymkode: a97bb...ad6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #24 Del Skrevet 14. juni 2023 Når fikk du invitasjon, da? Vi fikk invitasjon til destinasjonsbryllup som er 4 år frem i tid. Da er det mulig å spare til det for de aller fleste. Hun har også forståelse for de som takker nei Anonymkode: ac5bc...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #25 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 13.18): Når fikk du invitasjon, da? Vi fikk invitasjon til destinasjonsbryllup som er 4 år frem i tid. Da er det mulig å spare til det for de aller fleste. Hun har også forståelse for de som takker nei Anonymkode: ac5bc...53f Fikk invitasjonen i mars Anonymkode: 68b19...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #26 Del Skrevet 15. juni 2023 Hvis hun helt faktisk ikke har forståelse for at det er vanskelig både logistikkmessig, feriemessig, og økonomisk, så mangler hun fullstendig bakkekontakt. Et bryllup så langt borte vil jeg tenke at et par års varsel er ok. Da kan man planlegge, spare opp ferie, spare penger osv. Men det er selvfølgelig helt innafor å avslå invitasjonen da også, man plikter ikke å stille i bryllup. Anonymkode: 8a5c3...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #27 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg hadde ikke dratt om jeg var rik engang... Anonymkode: 1e729...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #28 Del Skrevet 17. juni 2023 Hun vil nok gjerne at du som søster skal være med i bryllupet. Har du besøkt henne i hennes nye hjemland før? Jeg vil jo tro at du en eller annen gang har lyst til å besøke henne, men akkurat rundt bryllupet får du vel ikke sett så mye til henne, og det er kanskje bedre å spare reisen. Drar foreldrene deres (hvis de lever)? Det er jo ikke frekt å invitere i bryllup. Ofte tenker jeg at folk inviterer som en høflighetsgest og et «skulle ønske du kunne komme», selv om de vet at de sannsynligvis får avslag på invitasjonen pga reisevei og kostnad. Om man gifter seg, tenker jeg hvertfall at det er god folkeskikk å be de som naturlig hører til i selskapet (på det nivå man legger seg), og så la gjestene vurdere om de kan eller vil komme. Synes det er rart at man mener brudeparet skal sitte og vurdere gjestenes økonomi og kutte dem fra gjestelista før man inviterer…. Det sagt, søsteren din kan bli skuffet og lei seg, men burde ikke bli sint på deg. MEN dere er søsken, og da kan det være litt smått med filter… Anonymkode: aa3bd...7bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #29 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 8.41): Hun vil nok gjerne at du som søster skal være med i bryllupet. Har du besøkt henne i hennes nye hjemland før? Jeg vil jo tro at du en eller annen gang har lyst til å besøke henne, men akkurat rundt bryllupet får du vel ikke sett så mye til henne, og det er kanskje bedre å spare reisen. Drar foreldrene deres (hvis de lever)? Det er jo ikke frekt å invitere i bryllup. Ofte tenker jeg at folk inviterer som en høflighetsgest og et «skulle ønske du kunne komme», selv om de vet at de sannsynligvis får avslag på invitasjonen pga reisevei og kostnad. Om man gifter seg, tenker jeg hvertfall at det er god folkeskikk å be de som naturlig hører til i selskapet (på det nivå man legger seg), og så la gjestene vurdere om de kan eller vil komme. Synes det er rart at man mener brudeparet skal sitte og vurdere gjestenes økonomi og kutte dem fra gjestelista før man inviterer…. Det sagt, søsteren din kan bli skuffet og lei seg, men burde ikke bli sint på deg. MEN dere er søsken, og da kan det være litt smått med filter… Anonymkode: aa3bd...7bf Jeg har vert å besøk tidligere og har sagt at vi heller ønsker å komme dit for en ferie med bedre tid når yngstebarnet blir litt større. Mamma og pappa drar. De er pensjonister og har kun seg selv å tenke på. Jeg er helt enig med deg. Hadde sikkert blitt litt fornærmet om jeg ikke fikk invitasjon til min søsters bryllup. Anonymkode: 68b19...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #30 Del Skrevet 19. juni 2023 Jeg hadde reist. Nydelig med en ferie fra mann og barn. Slapper godt av på fly, og ville også sett på det som en fin anledning til å bruke litt tid alene med foreldre (reis sammen). Men jeg får verken flytiden eller prisen til å gå helt opp. Har reist rundt i hele verden, og aldri hatt så mange flytimer, har heller aldri betalt 50 000 for en reise. Så dette skurret litt. Anonymkode: 1298a...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #31 Del Skrevet 19. juni 2023 On 6/15/2023 at 2:29 PM, AnonymBruker said: Fikk invitasjonen i mars Anonymkode: 68b19...838 Hvor ofte snakker dere sammen? De fleste deler planer med venner og søsken om deres fremtidige bryllup? Det er veldig spesielt dersom dette er en overraskelse for dere. Anonymkode: ac5bc...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #32 Del Skrevet 19. juni 2023 Kanskje hun egentlig ikke ønsker så veldig mange gjester i bryllupet deres. Men hun ønsker seg flest mulig gaver? Anonymkode: f1fb9...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #33 Del Skrevet 19. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men jeg får verken flytiden eller prisen til å gå helt opp. Har reist rundt i hele verden, og aldri hatt så mange flytimer, har heller aldri betalt 50 000 for en reise. Så dette skurret litt. Anonymkode: 1298a...f87 Du klarer ikke å forestille deg noe annet scenario enn at søsteren bor rett på parkeringsplassen til landets internasjonale flyplass? Flytiden passer med Aus/NZ. Anonymkode: 5cd85...7da 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #34 Del Skrevet 19. juni 2023 Det som er vanlig å gjøre i slike tilfeller er å ha en bryllupsfest i Norge for å samle alle som ikke kunne reise til selve bryllupet. Kombineres gjerne med brudeparets bryllupsreise. Anonymkode: bac2a...004 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #35 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du klarer ikke å forestille deg noe annet scenario enn at søsteren bor rett på parkeringsplassen til landets internasjonale flyplass? Flytiden passer med Aus/NZ. Anonymkode: 5cd85...7da Jeg forstår det om hun må ha transer gardermoen-shiphol, sydney, lokalfly, og så båt til sluttdestinasjonen. Men det er jo en helt ekstrem situasjon. Jeg la inn to tilfeldige datoer til en øy utenfor new zealand nå, lengste ruta jeg kan tenke meg (bor ikke i Oslo). Totaltid er riktignok 28 timer. Flytid er 22 timer, men da med fire fly. Billettene koster 20 000. Anonymkode: 1298a...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #36 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 9.21): Hvor ofte snakker dere sammen? De fleste deler planer med venner og søsken om deres fremtidige bryllup? Det er veldig spesielt dersom dette er en overraskelse for dere. Anonymkode: ac5bc...53f veldig sjeldent. Hun har bodd borte siden jeg var liten så vi har ikke noe nært søskenforhold. Men jeg fikk vite via min far at hun skulle gifte seg før jul en gang. men aldri noe om når bryllupet skulle være AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 9.25): Kanskje hun egentlig ikke ønsker så veldig mange gjester i bryllupet deres. Men hun ønsker seg flest mulig gaver? Anonymkode: f1fb9...61f jeg skal sende med en gave Anonymkode: 68b19...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 22. juni 2023 #37 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 9.18): Jeg hadde reist. Nydelig med en ferie fra mann og barn. Slapper godt av på fly, og ville også sett på det som en fin anledning til å bruke litt tid alene med foreldre (reis sammen). Men jeg får verken flytiden eller prisen til å gå helt opp. Har reist rundt i hele verden, og aldri hatt så mange flytimer, har heller aldri betalt 50 000 for en reise. Så dette skurret litt. Anonymkode: 1298a...f87 hvor bor du da? oslo? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #38 Del Skrevet 22. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: veldig sjeldent. Hun har bodd borte siden jeg var liten så vi har ikke noe nært søskenforhold. Men jeg fikk vite via min far at hun skulle gifte seg før jul en gang. men aldri noe om når bryllupet skulle være jeg skal sende med en gave Anonymkode: 68b19...838 Hvis dere ikke har noe søskenforhold og sees sjelden hadde jeg takket nei med god samvittighet. Virker jo nesten som om dere er fjerne slektninger. Anonymkode: ac5bc...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #39 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 9.18): Jeg hadde reist. Nydelig med en ferie fra mann og barn. Slapper godt av på fly, og ville også sett på det som en fin anledning til å bruke litt tid alene med foreldre (reis sammen). Men jeg får verken flytiden eller prisen til å gå helt opp. Har reist rundt i hele verden, og aldri hatt så mange flytimer, har heller aldri betalt 50 000 for en reise. Så dette skurret litt. Anonymkode: 1298a...f87 Alle synes ikke det. Vi er forskjellige. Jeg har ikke behov for å betale 50.000,- som jeg ikke har for å slappe av fra mann og barn. Hadde ikke slappet av et sekund med fly heller - angst, tabletter og null søvn i tillegg til dårlig samvittighet pga pengene etter ferie kun 2 mnd før med familien. Anonymkode: 48a3c...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #40 Del Skrevet 22. juni 2023 On 6/19/2023 at 10:57 AM, AnonymBruker said: Jeg forstår det om hun må ha transer gardermoen-shiphol, sydney, lokalfly, og så båt til sluttdestinasjonen. Men det er jo en helt ekstrem situasjon. Jeg la inn to tilfeldige datoer til en øy utenfor new zealand nå, lengste ruta jeg kan tenke meg (bor ikke i Oslo). Totaltid er riktignok 28 timer. Flytid er 22 timer, men da med fire fly. Billettene koster 20 000. Anonymkode: 1298a...f87 Kan du virkelig ikke tenke deg til TS nok inkluderer mellomlandinger, og har formulert seg slik fordi det kanskje kommer en kjøre-, buss-, eller togtur til i begge ender? Anonymkode: 5cd85...7da 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå