Gå til innhold

Noen med rare fobier her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg alene om min, men har fobi for høyspent ledninger og master.

Har du noen uvanlige fobier?

Anonymkode: 6001d...67a

AnonymBruker
Skrevet

Har en fobi for visse tråder på KG, usikker på om det finnes noe navn for dette.

Anonymkode: 72175...212

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en fobi for visse tråder på KG, usikker på om det finnes noe navn for dette.

Anonymkode: 72175...212

Utrolig morsomt. Vi ler oss skakk.

Anonymkode: 0f006...728

• Liker 12
Skrevet

Jeg brukte å ha en fobi for høye og skarpe lyder, men den fikk jeg heldigvis jobbet meg i gjennom, og nå syns jeg det bare er gøy og spennende 🥳

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har angst for fugler.  Tror det henger sammen med at vi hadde gjess da jeg var liten, og de sprang etter og ville bite. Samt at en gang da jeg var 12 år så heiv min onkel noen døde måker i ryggen min...

Jeg takler ender ganske greit, altså å gå nær dem, men ville ikke ha tatt dem opp og klappet dem liksom...

Anonymkode: 6ae88...f3c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er en fobi, men etter å ha sett Final Destination er jeg alltid kjempenervøs når jeg kjører bil og ligger bak en lastebil med f.eks. tømmerstokker. Begynner å kaldsvette og får hjertebank, livredd for at de skal løsne og knuse meg 🫠

Anonymkode: db6fc...0a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fobi for fluer

Anonymkode: d3188...372

Skrevet

Mobilfobi. Blir stressa bare den gir en aldri så liten pip. Har fått dette etter mange år med kontinuerlig mas, hvor de fleste henvendelsene involverer store og små problemer som må fikses med en eneste gang. Disse henvendelsene kommer alle dager, til alle døgnets tider.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Emetofobi ☹️

Anonymkode: 6ced5...605

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (2 timer siden):

Mobilfobi. Blir stressa bare den gir en aldri så liten pip. Har fått dette etter mange år med kontinuerlig mas, hvor de fleste henvendelsene involverer store og små problemer som må fikses med en eneste gang. Disse henvendelsene kommer alle dager, til alle døgnets tider.

Sånn hadde jeg det lenge! Hadde en jobb innen kundeservice hvor jeg konstant ble bombandert med mail og meldinger og telefoner, og alt måtte fikses med en gang, og jeg fikk så sjukt med kjeft hvis jeg ikke fikk gjort alt. Var helt endeløst. Tok lang tid å få vekk angstfølelsen hver gang jeg fikk varsel på telefonen, og hvis det kommer mange pling på en gang kvier jeg meg fortsatt for å sjekke. Føler med deg ❤️ 

Anonymkode: db6fc...0a8

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fobi mot stankelbein.

Anonymkode: b78ce...baf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Føler meg alene om min, men har fobi for høyspent ledninger og master.

Har du noen uvanlige fobier?

Anonymkode: 6001d...67a

Fobi mot folk som BITER i gaffelen når de spiser. Det går frysninger gjennom marg og bein på meg hver gang 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ergophobia. Dessverre mange som lider av dette. 😢

Anonymkode: d4332...203

Skrevet

Jeg er livredd snøploger. Altså det er helt latterlig. Holder på å øvelseskjøre og håper på lappen sent i år eller tidlig neste år, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å kjøre vinterstid når jeg får panikk hver gang jeg ser en! Søppelbiler er en god nummer to. Jeg tror det henger sammen med at jeg var kjemperedd for biler som barn, pappa måtte virkelig jobbe for å få meg til å slippe frykten. Men snøploger er som bilenes Hufsa, den henger igjen  

Jeg er og redd maskoter - hvilket desverre medfører stort ubehag for julenissen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fobi for dumme mennesker.

Anonymkode: eae07...f6f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Emetofobi ☹️

Anonymkode: 6ced5...605

Den er jo ikke rar. En av de vanligste fobiene jo:)

Skrevet

Fobi er jeg usikker om jeg kan kalle det. Men jeg liker virkelig ikke undervannstunneler, jeg gjør mye for å slippe å kjøre gjennom dem. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstrem misofoni, fobi mot lyd. Ganske vanlig, men allikevel rar og slitsom.

Anonymkode: 86170...243

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tuneller.

Anonymkode: af216...2a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Chailatte said:

Jeg er livredd snøploger.

Det er helt normalt. Generelt er Chionophobia vanlig blant nordmenn, spesielt sør og vestlendinger.

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Tuneller.

Angst for tunneler er svært vanlig, går under Claustrophobia.

Anonymkode: d4332...203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...