Gå til innhold

Rødvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det har vore en tråd om det her før, men kas rødvin drikke du helst?

Eg drikke rocca sangliovese og J.P. Chenet som regel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mummi på jobb
Skrevet

Da Luca. Veldig god, og med lite garvesyre :)

Skrevet

Det er litt forskjellig. Kumala er god. Likeså mange av de chilenske. En god Masi er heller ikke å forakte og Rioja er godt til biff. Er generelt sett veldig glad i rødvin.

Gjest lillelou
Skrevet

Det varierer en god del. Foretrekker stort sett italienske viner-de er ikke fulle av "eikeflis".

Skrevet

Generelt er jeg glad i Rhône-viner og Rioja - begge er lette å like.

Smakte Faustino I 1995 i romjulen, det var et hyggelig bekjentskap. Plutselig var flasken tom. :mrgreen:

Skrevet

Chilenske rødviner og australia har også mye godt. Ciello del diablo eller noe sånt er det en god som heter (betyr hvertfall Djevelens kjeller), den er veldig god. OG så er den med kuer på ganske god! :) OG som flere andre her - J.P. Chenet.

Gjest argh såå våken
Skrevet

JP CHENET: Ifølge dn.no Vinguidens anmeldelse er det en av de dårligste vinene som er tilgjengelig i det norske markedet. Vinen har høyt sukkerinnhold for å tilfredsstille " McDonald's-kravet" - søtt og godt, intetsigende produkt som ikke skal støte noen. Det har rett og slett vært en vin for de som ikke liker vin.

Med andre ord, sukkersøt rød alkoholholdig saft (i superharry flaske!)

Skrevet

Perqita eller marques dè cacères...

Drakk en skikkelig god en når jeg var i syden før jul.

Vinä Salseda tror jeg den het..

Omtrent ;)

Skrevet

Senorio de los llanos.

Supergod rødvin!!!

Skrevet
Senorio de los llanos.

Supergod rødvin!!!

Den er blant mine favoritter!

Prøver å velge rett vin til rett type mat, og da blir det himla mye prøving - og feiling ;)

Er i grunnen mest glad i spansk rødvin...

Skrevet
Da Luca. Veldig god, og med lite garvesyre :)

:Nikke: Den er kjempegod!!!!!! Det ble igjen litt etter bryllupet vårt som vi koser oss med fremdeles. :sjarmor:

Skrevet

Hvis jeg skal ha noe "lettdrikkelig" som passer til mye forskjellig, velger jeg amerikansk Zinfandel. (Som jeg også synes er god som "kosevin"). Til mat med kraftig smak som f.eks. vilt synes jeg italiensk Amarone er godt. Til enklere mat som f.eks. pizza, pasta o.l. liker jeg enklere, italienske viner.

Skrevet

I og med at jeg har den avataren jeg har, så sier det seg vel selv?

:ler:

Skrevet

Faustino

helst nr 1

men nr 7 går også bra

(synes at nr 7 er bedre enn nr 5.. billigere er dne og)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Foretrekker italienske rødviner. Tørre skal de helst være også.

Ellers er den chilenske Casillero del Diablo kjempegod :)

Skrevet

Portugisiske Quinta de Bons-Ventos, mye spansk vin (Rioja og Penedès), en del australsk og chilensk er blant mine favoritter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...