Gå til innhold

Hvordan holde magen slank

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil ha tips til trening jeg kan gjøre for å få en stram og fin mage som er trent 🙂

Anonymkode: 956a6...b5e

For meg hjelper det med lite brød, forsiktig med melkeprodukter, ikke sukker og gå masse  

Anonymkode: d4e28...309

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ikke spise for mye mat. Dessuten er hvor mye fett man lagrer på magen genetisk bestemt. For noen er det lett å få flat mage, for andre nesten umulig (med mindre de har ekstremt lav vekt).

Det kjedelige, men riktige svaret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjelper lite hvis hun spiser dårlig mat. 

Anonymkode: 62fd4...78f

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykke til med det 🥵

IMG_7539.png

Anonymkode: 9115c...8e6

Det er latterlig å skrive at man skal spise mindre og trene mer. Det fører til så mye feilinformasjon, utslitte kropper og mislykka forsøk. 

En kropp trenger energi for å trene mer, den må ha sitt inntak av bra og næringsrik mat. Mindre mat er aldri løsningen på mer aktivitet.

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du strammere mage så må du i kaloriunderskudd. Det kan du enten oppnå ved mindre mat eller like mye mat og mye trening. Sistnevnte krever mer langvarig innsats. Det beste er en kombinasjon. 

Og det den over sier er bare tull. Selvfølgelig kan man gi nok næring til kroppen OG ha stram mage. Det handler om vedvarende balanse mellom inntak og forbrenning. 

Anonymkode: 41c53...ffa

• Liker 2
Skrevet

Spis mindre.

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig en gjentagelse av de andre her, men det er det som er sannheten. Trening har ingenting å si for hvordan magen din ser ut. Stram mage og synlige magemuskler får du av lav fettprosent.

Anonymkode: e4ae6...eea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker MyFitnessPal-appen. Trenger bare gratisversjonen. Der kan du logge maten du spiser og progresjonen. Også får du oversikt over hva du får i deg at fett/proteiner/karbohydrat og kan følge med på hva du får for mye og for lite av. 

Anonymkode: c69c0...615

Skrevet

Det er nok desverre riktig at man ikke kan punktslanke seg. Man må få ned fettprosenten generelt til også magefettet forsvinner. Og for å få en riktig stram mage bør man også trene.

Jeg har begynt med styrketrening med vekter. Jeg merker at magen blir mindre, samtidig som vekten er omtrent konstant. Det kan bare bety at jeg ersttter magefett med muskler andre steder på kroppen. Muskler veier mer enn fett i forhold til volumet.

Jeg blir slankere, men har samme BMI. BMI kan altså være villedende . . .

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Egentlig en gjentagelse av de andre her, men det er det som er sannheten. Trening har ingenting å si for hvordan magen din ser ut. Stram mage og synlige magemuskler får du av lav fettprosent.

Anonymkode: e4ae6...eea

Betinget riktig. Du må ha magemuskler for at de skal synes. Jo større, jo mer synlig når fettprosenten er lav . .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 15.56):

Vil ha tips til trening jeg kan gjøre for å få en stram og fin mage som er trent 🙂

Anonymkode: 956a6...b5e

Kaloriunderskudd !!!!!! Hjelper masse å trene kjernemuskulaturen.  

Anonymkode: 07f30...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...