Duraton Skrevet 15. juni 2023 #41 Del Skrevet 15. juni 2023 Just now, Lawyam said: Satan! Nei. Satan hadde ikke tatt bolig i slangen, hvorfor skulle gud straffe slangen hvis det var tilfelle? Og uansett om det er tilfelle, vil det da si at satan kan unngå guds altomværende vesen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #42 Del Skrevet 15. juni 2023 sofiemyr skrev (1 minutt siden): ER du nå så sikker på det? Sitater fra Bibel.no JOH 12:31 Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut. JOH 14:30 Jeg skal ikke si mye til dere etter dette, for denne verdens fyrste kommer. LUK 4:5 Da førte djevelen ham høyt opp og viste ham på et øyeblikk alle verdens riker 6 og sa: «Jeg vil gi deg makten over alt dette og la deg få all denne herlighet. For det er gitt i min hånd, og jeg gir det til hvem jeg vil. 7 Om du bare faller ned og tilber meg, skal alt være ditt.» (hvordan kunne Djevelen tilby dette til Jesus hvis det ikke var hans å tilby?) 1.JOH 5:19 Vi vet at vi er av Gud, og at hele verden ligger i det onde. Stemmer sånn sett, men nå er det slik at Jesus har tatt over og på den tid da slangen fristet var det ikke før Adam lot seg friste og gav makten til ham det skjedde. Da kunne Adam sagt nei! Og Jesus ble fristet, men Han sa NEI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. juni 2023 #43 Del Skrevet 15. juni 2023 1 minutt siden, Lawyam said: Stemmer sånn sett, men nå er det slik at Jesus har tatt over og på den tid da slangen fristet var det ikke før Adam lot seg friste og gav makten til ham det skjedde. Da kunne Adam sagt nei! Og Jesus ble fristet, men Han sa NEI! Hvordan tok jesus det over hvis han ikke falt ned og tilba satan? Hvis han nektet å ta imot, så tilhører det jo fortsatt satan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #44 Del Skrevet 15. juni 2023 Duraton skrev (3 minutter siden): Nei. Satan hadde ikke tatt bolig i slangen, hvorfor skulle gud straffe slangen hvis det var tilfelle? Og uansett om det er tilfelle, vil det da si at satan kan unngå guds altomværende vesen? Nei, det kan han ikke. Les NT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 15. juni 2023 #45 Del Skrevet 15. juni 2023 Lawyam skrev (3 minutter siden): Stemmer sånn sett, men nå er det slik at Jesus har tatt over og på den tid da slangen fristet var det ikke før Adam lot seg friste og gav makten til ham det skjedde. Da kunne Adam sagt nei! Og Jesus ble fristet, men Han sa NEI! Okei? Så når tok Jesus over da? Og hvorfor blir ikke verden et bedre sted hvis det er Han som styrer ting & tang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #46 Del Skrevet 15. juni 2023 Duraton skrev (Akkurat nå): Hvordan tok jesus det over hvis han ikke falt ned og tilba satan? Hvis han nektet å ta imot, så tilhører det jo fortsatt satan. Korset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. juni 2023 #47 Del Skrevet 15. juni 2023 Just now, Lawyam said: Korset. Du tenker på det romerske tortur redskapet? Så satan fikk ett kors i bytte mot å gi ifra seg jorden? det høres usannsynlig ut, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. juni 2023 #48 Del Skrevet 15. juni 2023 3 minutter siden, Lawyam said: Nei, det kan han ikke. Les NT. Hehe. Så da viste gud om det og lot det skje altså? Tror ikke gud vinner noe pris som årets foreldre akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #49 Del Skrevet 15. juni 2023 sofiemyr skrev (Akkurat nå): Okei? Så når tok Jesus over da? Og hvorfor blir ikke verden et bedre sted hvis det er Han som styrer ting & tang? Det kommer en dommedag. Det som skjedde på korset var ar vi ble erkjent skyldfrie ved at Jesus tok på seg syndene til de som tror, så Djevelen er fratatt den gleden, men han prøver fortsatt å få oss til å tvile, så de som ikke tar inot Nåden. På dommens dag er han helt ute av bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #50 Del Skrevet 15. juni 2023 (endret) Duraton skrev (6 minutter siden): Hehe. Så da viste gud om det og lot det skje altså? Tror ikke gud vinner noe pris som årets foreldre akkurat. Men nå er det ikke DEG vi er bedt om å tro på heller. Heller ikke meg for den del så les Bibelen. Det er tross alt ikke før slangen dukka opp og fristet og fikk de til å tvile elendighetene startet... Endret 15. juni 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 15. juni 2023 #51 Del Skrevet 15. juni 2023 Lawyam skrev (3 minutter siden): Det kommer en dommedag. Det som skjedde på korset var ar vi ble erkjent skyldfrie ved at Jesus tok på seg syndene til de som tror, så Djevelen er fratatt den gleden, men han prøver fortsatt å få oss til å tvile, så de som ikke tar inot Nåden. På dommens dag er han helt ute av bildet. Så feks de 1,4 milliarder menneskene i India og enda flere i Kina som aldri har hørt om Jesus - de må bare finne seg i at de har ikke sjangs fordi Jahve & Jesus fra en knøttliten ørkenstat bestemte at slik skulle det være? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #52 Del Skrevet 15. juni 2023 (endret) sofiemyr skrev (4 minutter siden): Så feks de 1,4 milliarder menneskene i India og enda flere i Kina som aldri har hørt om Jesus - de må bare finne seg i at de har ikke sjangs fordi Jahve & Jesus fra en knøttliten ørkenstat bestemte at slik skulle det være? De får en sjanse å høre. Alle mennesker ER tilgitt pga Jesus så de som får tilbudet behøver i grunnen bare å si JA TAKK og ikke NEI TAKk! Valget er der! Endret 15. juni 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 15. juni 2023 #53 Del Skrevet 15. juni 2023 3 minutter siden, Lawyam said: Men nå er det ikke DEG vi er bedt om å tro på heller. Heller ikke meg for den del så les Bibelen. Nå studerte jeg teologi i min tid, så bibelen har blitt lest og studert <(^-^)7 Den har sine motsigelser, begrunnet i at det er mennesker og ikke gud, som har skrevet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. juni 2023 #54 Del Skrevet 15. juni 2023 Duraton skrev (1 minutt siden): Nå studerte jeg teologi i min tid, så bibelen har blitt lest og studert <(^-^)7 Den har sine motsigelser, begrunnet i at det er mennesker og ikke gud, som har skrevet den. Stemmer, men Gud har vært med å tale til profeter og vitner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 15. juni 2023 #55 Del Skrevet 15. juni 2023 (endret) 23 hours ago, Brunhilde said: Hva er grunnlaget ditt for å tro at det ikke er det? Godt poeng, det betyr at man ikke kan vite om noe av det som står i Bibelen skal tas bokstavelig. Ergo, man kan ikke bruke det som veiledning i livet. Man kan ikke vite om det stemmer slik man tolker det. men jeg tror egentlig det er bokstavelig da, grunnen for det er at det er lite som tyder på at ikke alt eventyr- muligens inspirert av noen virkelige hendelser (det som ikke er overnaturlig) Endret 15. juni 2023 av Tone83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #56 Del Skrevet 15. juni 2023 On 6/14/2023 at 8:57 AM, AnonymBruker said: Hvor finner jeg i bibelen der det står at satan tok bolig i slangen og snakket til Eva? Anonymkode: c4070...135 Det står faktisk ikke i bibelen. At slangen er djevelen er en ganske moderne tolkning, og var ikke vanlig så sent som i middelalderen. Anonymkode: 1b7fe...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 16. juni 2023 #57 Del Skrevet 16. juni 2023 17 hours ago, Lawyam said: De får en sjanse å høre. Alle mennesker ER tilgitt pga Jesus så de som får tilbudet behøver i grunnen bare å si JA TAKK og ikke NEI TAKk! Valget er der! Hvordan har de fått valget? Skjer det når de dør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 16. juni 2023 #58 Del Skrevet 16. juni 2023 linsejesus skrev (17 minutter siden): Hvordan har de fått valget? Skjer det når de dør? Det finner du ut av hvis du leser Bibelen. Svarene står der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 16. juni 2023 #59 Del Skrevet 16. juni 2023 Lawyam skrev (29 minutter siden): Det finner du ut av hvis du leser Bibelen. Svarene står der. Du - dette er relativt dårlig argumentering overfor de du debatterer med. Jeg har studert Bibelen NØYE i over 20 år og det er langt i fra så enkelt som du vil ha det til - snarer tvert i mot. Hvis du er så belest selv - post skriftsted - gjerne med forklaring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 16. juni 2023 #60 Del Skrevet 16. juni 2023 8 hours ago, Lawyam said: Det finner du ut av hvis du leser Bibelen. Svarene står der. Bibelen har jeg lest. Det er forskjellige tolkninger, og den vanligste innenfor protestantisk kristendom er så vidt jeg vet at de som ikke tar dette valget i dette livet, ikke får noen ny sjanse. Hva er din forståelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå