Gå til innhold

Mannen vil ikke ha gassgrill!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg overtale han? Han ønsker å bruke ved eller kull fordi det gis best smak på maten, men jeg hater å stinke bål hver gang vi har grillet. 

Hjelp?

Anonymkode: 60760...005

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så mye vi kan gjøre det med det. Sett grillen litt lengre unna, og ikke stå i grillosen kan være et tips.

Anonymkode: 089eb...f60

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La han ha kullgrill. Forstår ham godt, jeg vil heller ikke ha gass. Blir det ikke kull kan jeg like godt bruke stekepanna.

Anonymkode: c8822...650

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er din mening mye viktigere enn hans mening? Han får stå for selve grillingen da, så slipper du å stå nærme grillen. 

Anonymkode: 56767...07a

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kullgrill lukter jo godt, blir ikke bållukt. 

Anonymkode: c3d97...76a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La han ha kullgrill. Forstår ham godt, jeg vil heller ikke ha gass. Blir det ikke kull kan jeg like godt bruke stekepanna.

Anonymkode: c8822...650

Er så enig!

Anonymkode: 58206...de9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ha en av hver- problem solved!

Anonymkode: 0f241...f6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ham godt

Anonymkode: c5218...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har begge deler, men liker best gassgrillen fordi det går fortere og lettere å lage mye forskjellig, synes jeg da. 

Anonymkode: c5f03...c26

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre ulike griller. Jeg er enig med begge. Kull er best (etter Pellets), men ok å ha gass tilgjengelig om man bare skal grille noe raskt. 

Anonymkode: d709f...7bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fan av gassgrill og heller mer mot kullgrill (hvis man først skal grille, jeg er egentlig ikke fan av grillmat i seg selv, men). Dersom dere bor på østlandet kan det være verdt å nevne at det blir mest sannsynlig forbud mot å bruke kullgrill hjemme fra torsdagen av 😅

Anonymkode: d7fe6...9ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kull er tingen, god lukt og god smak på maten. Har i tillegg angst for det eksplosive ved gassen. .

Anonymkode: 985ba...c15

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var i samme situasjon for 10 år siden. Tok med meg datteren min og kjøpte en av de vanlige Weber-gassgrillene uten at han var med. Tok ikke mange dagene før han ville teste den. Nå har han toppmodellen til Weber, med sidebrennere og sånn spyd til å grille hele dyr. Han er frelst. Ja, jeg syns også at kull gir best smak, men var ikke veldig gjevt å være den eneste på campingplassen som måtte dra hjem tidlig fra stranda for å fyre opp grillen, om vi ikke skulle spise en time etter de andre familiene. 

Anonymkode: e898a...699

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke fan av gassgrill og heller mer mot kullgrill (hvis man først skal grille, jeg er egentlig ikke fan av grillmat i seg selv, men). Dersom dere bor på østlandet kan det være verdt å nevne at det blir mest sannsynlig forbud mot å bruke kullgrill hjemme fra torsdagen av 😅

Er fortsatt lov å grille i egen hage så lenge det ikke er tett med skog rundt huset. Selv etter torsdag er det lov. 

Anonymkode: cc069...5bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruke tørken pg bålforbud som argument? 

Anonymkode: 24d95...92c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er fortsatt lov å grille i egen hage så lenge det ikke er tett med skog rundt huset. Selv etter torsdag er det lov. 

Anonymkode: cc069...5bf

TV2 og Dagbladet skriver at det er innkalt til hastemøte om å innføre totalforbud mot grilling fom torsdag, hvilket kan innebære forbud mot kullgrill i egen hage/på egen tomt. 

Link

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan kan jeg overtale han? Han ønsker å bruke ved eller kull fordi det gis best smak på maten, men jeg hater å stinke bål hver gang vi har grillet. 

Hjelp?

Anonymkode: 60760...005

Min mann har aldri villet ha gass heller, av samme grunn som din. vi fikk en gassgrill gratis, og etter dette har han angret på at han ikke har hatt det før. Mye enklere og raskere å grille god grillmat med gass

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke akkurat det smaker veldig annerledes. Det er dessuten tusen ganger enklere, slipper alt styret med kull, tennveske, venting osv. Er mye kjappere å grille 

Anonymkode: 679bd...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter også gassgrill. En gang speider - alltid pyroman.

Anonymkode: c5136...bc4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...