Gå til innhold

40 år gammel mann. Libido?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken libido kan jeg forvente av en 40 år gammel mann? (Ny flamme) og hvor lenge har menn sexlyst i livet generelt? 😅

Anonymkode: da174...f0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvilken libido kan jeg forvente av en 40 år gammel mann? (Ny flamme) og hvor lenge har menn sexlyst i livet generelt? 😅

Dette er såpass individuelt at det er umulig å svare på. Jeg har vært med menn i 20-30 årene med lav libido og menn på 40+ med høy libido. Generelt vil jeg tro at den går ned en del ned fra 50 årsalderen. Og ganske fallende ved 60 årsalderen, men finnes mange unntak her også.

Anonymkode: 29a57...bc0

Skrevet

Svaret er alt fra slutt nå til å vare livet ut.

Fysisk form er viktig for å holde testoteronnivået oppe, spesielt styrketrening. Og selvfølgelig en kone i tilsvarende god form. Snakker av erfaring . .

AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (44 minutter siden):

Svaret er alt fra slutt nå til å vare livet ut.

Fysisk form er viktig for å holde testoteronnivået oppe, spesielt styrketrening. Og selvfølgelig en kone i tilsvarende god form. Snakker av erfaring . .

Igjen så trenger ikke fysisk form og testosteron ha noe betydning heller.

Selv er jeg 40+. Vil si jeg er i god form. Trener regelmessig styrke + et par innlagte kondisjonsøkter (bakkeintervaller) i uken. Testosteron lå i øver sjiktet av normalområdet for ca 1 år siden og tviler på at det har stupt på kort tid. Røyker ikke og er svært måteholden med alkohol.

Har «aldri» lyst på sex. Kan lett gå et år uten at jeg føler for å ta noe initiativ til å ha sex. 
For meg handler det om at jeg er litt lei sex. Been there done that. Er jo ikke sånn at sex er så forbanne spennende hele livet. 
Nå prioriterer jeg trening og restitusjon/hvile/søvn før sex.

Anonymkode: 05ff0...725

AnonymBruker
Skrevet

dette er nok utrolig individuelt! opplever personlig med min mann at ting er på en real oppsving etter fylte 40. tipper det er pga at småbarnsperioden er over og at vi har mer tid til hverandre, og at vi sover mer og bedre, bedre tid til trening osv.

Anonymkode: caf70...dc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nnjjaa, det kommer mye ann på helse, kosthold og livsglede. Og akkurat de 3 tingene måtte jeg gjøre noe med, nå jeg ble erklært seksuell død i en alder av 45 år. Det tok meg ca 5 mnd, for at jeg fikk tilbake normal sexlyst. Da slanket jeg meg, endret kostholdet og ikke minst ble jeg mere positiv. Og jeg ble en livsnyter igjen, for jeg synes det er så deilig, spennende og koselig å ha sex med kvinner😘😇

Jeg startet med knipeøvelser også, og til nå har tatt øvelsene i snart 8 år.. så jeg har fått masse fordeler både for egen kropp og i sexen. 

Jeg tror ikke du skal være så bekymret, han kan jo gjøre som meg? På en annen side skjønner jeg jo deg også, for hvis du har høy sexlyst, bør jo han også ha det. For ulik sexlyst blir det bare krøll av i lange løp.. banna bein😅👍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt individuelt. Min eks hadde veldig lav libido fra 32 år, min nåværende mann har god libido som 52 åring. Menn har akkurat like variert libido som kvinner, og at alle menn alltid er klar for sex er en myte. De to nevnte menn er i hver sin ende, men samtlige menn jeg har vært med har hatt svært ulik libido. 

Anonymkode: d092a...89a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fasit på dette. Kjæresten min på 50 år har fortsatt høy  sexlyst, og vi har sex flere ganger i uka👌

Anonymkode: 2d070...39d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 og har på ingen måte dalende libido. Skulle gjerne hatt sex hver dag. Har tidvis sex 2-3 ganger i løpet av en kveld. Har mange kraftige ereksjoner daglig.

Anonymkode: 51290...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selv påvirke hans libido i stor grad. Min eller andres personlige erfaring betyr lite for deg.

Anonymkode: 04e29...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du kan selv påvirke hans libido i stor grad. Min eller andres personlige erfaring betyr lite for deg.

Hmm. Har tilgode å erfare at andre har særlig påvirkning på min libido. Kanskje da jeg var helt ung, og sex var nytt og spennende. Da hoppet man på en hver anledning. Ettersom jeg ble voksen er min libido, eller mangel på, lite påvirkbar av andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Igjen så trenger ikke fysisk form og testosteron ha noe betydning heller.

Selv er jeg 40+. Vil si jeg er i god form. Trener regelmessig styrke + et par innlagte kondisjonsøkter (bakkeintervaller) i uken. Testosteron lå i øver sjiktet av normalområdet for ca 1 år siden og tviler på at det har stupt på kort tid. Røyker ikke og er svært måteholden med alkohol.

Har «aldri» lyst på sex. Kan lett gå et år uten at jeg føler for å ta noe initiativ til å ha sex. 
For meg handler det om at jeg er litt lei sex. Been there done that. Er jo ikke sånn at sex er så forbanne spennende hele livet. 
Nå prioriterer jeg trening og restitusjon/hvile/søvn før sex.

Har du tatt steroider før? 

Anonymkode: 33ebf...21e

Skrevet

Hva med meg da, snart 60. småfeit og i så bra form man blir av å stort sett være bedagelig anlagt ;  Kan lett ha sex flere ganger om dagen : Dette er individuelt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Generelt vil jeg tro at den går ned en del ned fra 50 årsalderen.

Vil nok heller si 40-årene. Det er nok mer regelen enn unntaket.

Anonymkode: 209aa...55b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har du tatt steroider før? 

Anonymkode: 33ebf...21e

Nei. Da tviler jeg også på at jeg ville ligget i øvre sjiktet av normalområdet. Selvfølgelig avhengig av hvor lenge man tilfører kunstig, men dog.

Det står ikke på evnen, men manglende interesse/lyst. Litt usikker på hva TS legger i begrepet «libido». For min del tenker jeg det mest handler om en utvikling over tid. Prioriteringer forandrer seg.

Jeg trener såpass mye uten om jobb, at det gir meg ikke masse overskudd. Jeg blir mest utladet av mye, tung styrketrening. Etter jobb, mat og deretter trening, så er jeg hjemme sent, stuper i seng og sover.

For 10, 15, 20 år siden så hadde jeg kanskje hatt mer av overskuddet, i tillegg til mye mer interesse av å ha sex. Etter å ha vært seksuell aktiv i ca 30 år, så er på en måte alt prøvd. Det er ikke spennende på noen måte og blir derfor nedprioritert.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min på snart 49 har fremdeles mojoen sin på plass. Selv med litt helseutfordringer (autoimmun sykdom) er han stort sett alltid klar for action om jeg er klar :)
Men som flere sier så varierer det nok veldig. Det er aldri godt å vite hva du kan forvente.

Anonymkode: a35c5...c27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det kan man i liten grad. Folk har det behovet for sex som de har, og man kan prøve å inspirere til mer kåthet, men det er begrenset hvor mye slikt kan lykkes. Alle kan inspireres til yttergrensa av hvor mye sex de er komfortabel med å ha, men om behovet er sex en gang annenhver uke kan man gjøre hva som helst egentlig, og likevel ikke klare å inspirere til sex mer enn kanskje dobbelt av det primære behovet. Er det stor forskjell i lyst må man akseptere mindre sex enn man ideelt ville hatt, eller innse at man er for ulike, og gå. 

Jeg har forlatt to menn med svak libido. Prøvde alt utenom press og overgrep, men det hjalp minimalt. 

Anonymkode: d092a...89a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Da tviler jeg også på at jeg ville ligget i øvre sjiktet av normalområdet. Selvfølgelig avhengig av hvor lenge man tilfører kunstig, men dog.

Det står ikke på evnen, men manglende interesse/lyst. Litt usikker på hva TS legger i begrepet «libido». For min del tenker jeg det mest handler om en utvikling over tid. Prioriteringer forandrer seg.

Jeg trener såpass mye uten om jobb, at det gir meg ikke masse overskudd. Jeg blir mest utladet av mye, tung styrketrening. Etter jobb, mat og deretter trening, så er jeg hjemme sent, stuper i seng og sover.

For 10, 15, 20 år siden så hadde jeg kanskje hatt mer av overskuddet, i tillegg til mye mer interesse av å ha sex. Etter å ha vært seksuell aktiv i ca 30 år, så er på en måte alt prøvd. Det er ikke spennende på noen måte og blir derfor nedprioritert.

Enig. Men er dame da

Anonymkode: 51da5...2c7

Gjest Vitalogy
Skrevet

Nå har du sikkert fått nok svar, TS.

Konklusjon: Du kan forvente at du kan bli kjent med ham over litt tid, så finner du det ut.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...