Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står midt i en endring av livssituasjon, så jeg må ordne nye forsikringer. Har ikke kjempegod peiling på dette, så vil gjerne ha noen råd! 

Jeg har bilforsikring ett sted. Har noen kjæledyr som er forsikret hos et annet selskap, men denne forsikringen står på noen andre så jeg må enten få overført den (?) eller tegnet ny i eget navn. Denne personen har også stått for innboforsikringen, så jeg må også tegne innbo. I tillegg må jeg ha reiseforsikring (er ung og har ikke tenkt på det før nå...)

Vet at det er lurt å samle forsikringer, og jeg har lest litt rundt men har ikke kontaktet selskapene for å få tilbud enda. Men jeg er jo litt usikker på om jeg skal f.eks. samle alt der jeg har bilforsikring, eller ha noe her og noe der - er jo mye variasjoner i vilkårene. 
Vil gjerne høre hva slags selskap dere anbefaler og hvordan dere gjør det med forsikringene deres. 

Må nevnes at jeg er uføretrygdet. Har tidligere vært medlem i LO (aldri vært i arbeid, hadde elev-medlemskap) og meldte meg ut etter hvert siden jeg ikke så et poeng i å være medlem lenger - men jeg lurer på om det kanskje var dumt å gjøre. Hadde innboforsikring da hos dem, og har hørt folk anbefale å ikke melde seg ut derfra siden forsikringen er så god. Så jeg lurer jo på om jeg rett og slett skal melde meg inn igjen (om det er mulig, som ufør som aldri har jobbet?) og få innbo inkludert der, og samle flere forsikringer da hos LO. 
Er det kanskje flere fordeler jeg kan dra nytte av som LO-medlem, selv om jeg er uføretrygdet? Nå er ikke jeg sikker på hva prisen evt. vil være om jeg melder meg inn igjen som ufør, det er muligens for sent uansett..

Hva tenker dere? Er som sagt ganske ung og uvitende om dette, så setter stor pris på tips her!

Anonymkode: ce5b7...25d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bumper!

Anonymkode: ce5b7...25d

Gjest Schmuhu
Skrevet

Du burde forsikre deg mot risikoer du har behov for. Det er helt greit å bruke forskjellige selskap til ulike forsikringer. Det er sjelden du får hele pakken til ok pris hos kun en leverandør.

Det kan være lurt å sjekke ut tilbud via fagforeningen. 

Når det er sagt så er jo bilforsikring obligatorisk for alle som kjører bil.

Det er også lurt med en innboforsikring fordi livet skjer. For boligeiere kan også husforsikring være en greier dersom en har selveie. For andelsleiligheter dekker det ofte borettslaget. 

Alle andre forsikringer hadde jeg vurdert nøye. Et eksempel. Hva skjer når du dør? Sitter kjæresten din da igjen med et stort lån han ikke tåler? Da er det lurt å ha en forsikring på det. Ellers ikke det.

Schmuhu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...