Gå til innhold

Uenige om navn, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og min kjære et veldig uenige om navn til babyen. Jeg liker godt klassiske navn som Hjørdis og Hildegunn, Imran hun har forslått Amena Milandra! Jeg gar bedt henne om å bruke mindre tid på instagram og innse at ikke alle navn trenger å væren "originale" som hun kaller det. 

Hvordan kan jeg overtale henne? 🤔

Anonymkode: 1d939...dd7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kondolerer.  Det er ikke mulig å endre en person. Mellomnavn må iallefall droppes, du kan jo være bastant på det? Og at navnet må være relativt vanlig. Håper dama di har litt mer jordnære verdier enn instagram

Anonymkode: a0372...e9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville skrevet at dere trenger å finne et sted i midten, Hjørdis og Hildegunn er ikke noe finere, men dette tenker jeg du vet allerede. haha, nice trolling da :) 

Anonymkode: d9b7b...d32

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo mulig å finne et navn mellom Hjørdis og Amena Milandra. De er omtrent like fæle men i hver sin ende av unge mødre skalaen. 

Anonymkode: 143a2...3cd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du, få nummeret hennes så skal jeg snakke med henne. Dette er helt uakseptabelt! Eller enda bedre: Hvor bor dere? Kan godt kjøre til dere så kan vi sette oss ned og prate om det for å komme til en enighet! Kjører maks 5 timer.

Anonymkode: 084bb...e0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lag hver deres lister med  navn dere kunne tenke dere å bruke, og bytt lister. Se om det er noen navn der dere kan kompromisse om. Les i en navnebok for å få inspirasjon.

Anonymkode: eba7d...b65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Navnene du liker er ikke klassiske, men gammeldagse. Elisabeth, Marie, Ingrid, Elise, Astrid osv. er klassiske navn som ikke hører til et bestemt tiår. 
Navnene til din kjære er typiske for det siste tipret, men er heldigvis på vei ut nå. 
Gi barnet et etablert navn som passer til en voksen kvinne, barn er man nemlig en veldig liten del av livet. 

Anonymkode: 5d5c6...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville skrevet at dere trenger å finne et sted i midten, Hjørdis og Hildegunn er ikke noe finere, men dette tenker jeg du vet allerede. haha, nice trolling da :) 

Anonymkode: d9b7b...d32

Hvorfor tror du dette er trolling?

Anonymkode: e2952...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Amena Milandra? Garantert å stille i Paradise Hotel 😉

Anonymkode: e4b4f...b54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Amena er 10000% finere enn Hjørdis og Hildegunn da🤣🤣

Anonymkode: 26bc1...086

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vi skulle bestemme navn så skrev vi opp på en liste hver for oss navn vi likte.

De navnene vi hadde på lista vår begge 2 gikk videre til en ny runde, så gjentok vi prosessen til vi satt igjen med et navn. Det ble kanskje ikke navnet som var på 1.plass hos noen av oss (bortsett fra ene barnet hvor førstevalget mitt ble valgt), men vi satt hvertfall igjen med navn som vi begge helt fint kunne godta.

Anonymkode: ace1c...7f6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finn noe imellom. Hjørdis og Hildegunn er også utrolig gammeldagse og ikke noe fine 

Anonymkode: f9f45...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topsi skrev (23 timer siden):

Hildegunn er greit. Hjørdis er jo bare heeeeelt fryktelig!

Hva er galt med Hjørdis? Syns det er fint jeg. Hildegunn, derimot er ikke like fint. Amena Milandra var heeeelt grusomt. 

Anonymkode: cb7be...344

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor tror du dette er trolling?

Anonymkode: e2952...ce6

Hvordan kan dette ikke være trolling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er galt med Hjørdis? Syns det er fint jeg. Hildegunn, derimot er ikke like fint. Amena Milandra var heeeelt grusomt. 

Hjørdis er gammel dame-navn, 80+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/11/2023 at 4:26 PM, AnonymBruker said:

Jeg og min kjære et veldig uenige om navn til babyen. Jeg liker godt klassiske navn som Hjørdis og Hildegunn, Imran hun har forslått Amena Milandra!

Anonymkode: 1d939...dd7

Er ikke Imran et guttenavn?

Anonymkode: db71d...6b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topsi skrev (1 minutt siden):

Hjørdis er gammel dame-navn, 80+

Ja, men kan jo være fint for det. Syns mange gamle navn er fine jeg. Har positive assosiasjoner til Hjørdis også, det hjelper sikkert på litt :) Hildegunn er også gammel dame-navn, men syns det er mer «tantete» enn hjørdis. Gi Hjørdis 20 år, så er det populært igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...